Takács János autója

Leírás

Egy ideje már kacérkodtam „Kocka” Lada megmentésével. Nekem főleg a 2105 és 2104 modellek tetszenek „egyenes” hűtőmaszkjuk révén az ős-Zsigulihoz való hasonlóságuk miatt. Barátom és klubtársunk, Hestencz Péter szintén szimpatizál ezen típusokkal, így nem is csodálkoztam amikor megkért, hogy menjek el vele egy autót megnézni Fonyódon. A hirdetés megtekintésekor pár „eltérés” feltűnt ugyan, de mivel 1989-esként hirdették nem foglalkoztam vele, úgy gondoltam valami korábbi darabot szeretnék majd. A helyszínen az átnézéskor felmerült pár javítandó dolog és kiderült az is, hogy tulajdonképpen egy 1986-os export 21043-as modellről van szó, amit 1989-ben hoztak be hazánkba. Az 1,5L-es motorja mellet 5 sebességes váltóval és barna szőnyeggel, illetve a díszesebb ajtóburkolatokkal rendelkezik, nem is beszélve a Nova külső visszapillantó tükrökről és a plusz „LADA” táblácskáról a hűtőrácson. Valahogy úgy voltam vele, ez nagyon nem fog szembe jönni, és korai (57 ezres alvázszám) mivolta arra a döntésre sarkallt, nem biztos hogy ott kellene hagyni. A számlálója mindössze 89.300-at mutatott, és a rendszám lekérdezésből az is kiderült hogy az utóbbi 8 évben csupán 3.900 km-t futott. Döntöttem, elhoztam. Teletankoltuk, és nagyon kellemes volt vele a hazaút, simán erőlködés nélkül tartotta a 110-120 utazósebességet, de rá is fért egy kis „kiégetés”. Így lett meg első Kocka Ladám, amire igaz, ráfér majd némi törődés, de teljesen elkészülve szép darabja lesz a gyűjteményemnek.

Galéria

Takács János Kombi Lada 1989