Rácz András autója

Leírás

Gyerekként ez első autós emlékeim egy talán 1973-ban gyártott, fehér, 1200-es Zsigulihoz kötődtek, UF 97-11 volt a rendszáma és újonnan került a családba, én 1975-ben már „ebbe születtem”. A család második autója egy 1986-os, szintén fehér Zsiguli volt. 30 éves voltam, amikor jött az érzés, hogy egy ilyen autó nagyon jó emlékeket hordoz magával és „fel tudja tölteni az embert” ha tesz vele egy kört. A nagybátyáimnak is Zsigulijuk volt, az egyikük autóvillamossági szerelő és a szomszéd bácsi garázsban tartott autóját vette meg, de nem sokat használta, Hódmezővásárhelyen a bringa hatékonyabb közlekedési eszköz volt, így az autó leginkább a télen fűtött garázsba került és néha átmentek vele Szegedre, talán ez volt a leghosszabb útja, mielőtt felhoztam Budapestre. 2010-ben szólt nekem, hogy, ha gondolom, átvehetem, azonnal döntöttem, én lettem a 3. tulajdonosa, 60 e km-t mutatott az órája, most lassan 62 e fele tart. Az autó egy külső fényezést kapott a gyári színnel megegyező sárgát, erre sem volt feltétlen szükség, de úgy szerettem volna betenni a garázsba, hogy csillog-villog. Mikor ellopták a teremgarázsból a motoromat, akkor azonnal beszereltettem a Pajzs védelmi rendszert. Picit kilógott a sorból a műhelyben levő autók közül, ez volt az első Zsiguli, amibe ilyet szereltek és nagyon nagy sikere volt, mindenki ebben fotóztatta magát és mindenkinek volt hozzá egy sztorija. A srác, aki kihozta a műhelyből, picit megszenvedett az indítással, nem tudta, mi az a szivató J Az elmúlt években és most is leponyvázva pihen a garázsban, ha süt a nap, akkor néha megjáratom a belvárosban, ilyenkor a legnagyobb sikere a 70 feletti olasz turisták körében van, gondolom szép emlékeik vannak egy hasonló FiattalJ Egy korai gyártású hófehér 1200-t és egy 1500-t szívesen beszereznék még, remélem lesz majd rá lehetőségem. Örülök, hogy a klub tagja lehetek, köszönöm! /2015.10.04./

Galéria