Óvári Balázs autója

Leírás

A második saját autóm. Friss házasként, 1994-ben Trabantot kerestem első saját autónak. Nagymamámnak több Trabantja is volt, az utolsót (IY-os rendszámút) nekem szánta, de sajnos 1981-ben totálkárosra törte (szerencsésen mind a négyen komolyabb sérülések nélkül túléltük), és soha többet nem vezetett. Mondogatta, hogy majd vesz nekem egy újat, de végül nem így alakult. Sok gyerekkori Trabis emlékem van, szerettem a Trabantot, sógoromnak is egy Trabant kombija volt, ezért is döntöttem így. Sajnos elsőre egy elég romos autót sikerült kifogni, ezért rögtön megbíztam édesapám, hogy Győrben, illetve a környéken keressen egy igazán jó állapotút. 1994 nyár végén sikerült egy egygazdás 25000 km-t futott újszerű állapotút találni, amit megvettünk. Ezt az autót használtuk 1997-ig napi használatban, bejárva vele Magyarországot. A 3 év használat alatt egy tükörjégen megcsúszás és útjelző tábla lekoccolás miatt az első lámpakeretet, lököst és a homloklemez kereszttartót javítani, fújni kellett, de az évjárat jellemzője miatt a hámló hátsó lámpa búra tartókat is lefújattam. Közben alvázvédőztettem, és kb 55000 km-nél, mielőtt letettem az autót 1997-ben a motorját fel kellett újítani. Anyaghiba vagy rossz benzin miatt már vásárláskor is szólt a főtengelye, emiatt kapott egy motorgenerált. Így az autó teljesen újszerű lett.

1997-től 2009-ig az autót egy vidéki garázsban tároltam, nem volt forgalomban. 2009-ben hoztam fel Pestre, amikor kapott egy fékrekonstrukciót. Innentől kezdve találkozókra jártam vele, egyébként garázsban áll.

Az utóbbi években egyáltalán nem használtam a közben érkező autók miatt. Utoljára 2015-ben voltam vele találkozón, és nagyon ráfért egy kis törődés. Tavaly ősszel műszakilag ismét rendbe lett téve a hosszabb állás miatt, és a teljes kipufogórendszer is cserére szorult. Az autó teljesen rozsdamentes, nem kellett szétbontani!

Most egy nagyobb tisztasági rendbetételen dolgozom, hamarosan ismét újszerű lesz az autó. Gondolkozom az OT minősítésen.

Galéria

Trabant 601