Óvári Balázs autója

Leírás

2018-ban a Lada mánia odáig fajult, hogy elhatároztam, vennék egy kocka Ladát harmadik Ladaként. A 80-as évek becsípődése nálam a forma, annak ellenére, hogy a belseje semmilyen módon meg sem közelíti sem minőségben, sem esztétikailag a már meglévő korábbi Ladáimét. A VFTS-ek sportossága, a szépen tuningolt kockák mindig is bejöttek. Ezért keresgélésem alatt játszott a késői, 1990 után gyártott 1500-as verzió is, aminek az erősebb motor mellett kicsit jobb belső tere van. Ez elmondható a 2107-esről is, de annak számomra bumfordi eleje miatt esélye sincs! Sok autót megnéztem, de többnyire irreálisan drágán kínáltak nepperek kétes előéletű autókat. Ami pedig nem nepper volt, az zömmel több sebből vérzett. Én egy igazán jó állapotú autóra vágytam. 2019 őszén bukkantam egy pesti hirdetésre, ami szemet szúrt! Idős, 85 év körüli házaspár hirdette garázslakó, keveset futott, megvigyázott autóját első kézből, mert már féltek vezetni, rájöttek, már nincs szükségük az autóra. Az autó, miután lekerültek a védő üléshuzatok, egyéb, felesleges kellékek, és átesett egy nagy tisztításon, valamint műszakilag rendbe lett téve (fékek, futómű, stb.) és lekerültek a dobbetétek (hobbiautóként arra már nincs szükség, illetve alatta is alvázvédőzve van), kiderült mennyire újszerű állapotban van. A tejeskávé külső szín a vaj belsővel nagyon elegánssá, a szinte bejáratós motor a jó műszaki állapottal pedig élvezettel vezethetővé teszi az autót. Nagyon örülök ennek a találkozásnak, a volt gazdáival tartom a kapcsolatot, (akiké az érdem, hogy ilyen állapotban megmaradt az autó,) és ők is örülnek, hogy jó kezekbe került. Mivel a formához nálam a sportosság társul, beszereztem az autóhoz egy garnitúra BMW alufelnit széles gumikkal, nyomtávszélesítéssel, ami igazán rátesz a megjelenésére. Ez persze csak esztétikai tuning számomra.

Galéria

LADA 2105