Leírás
Egy érdekes „próbálkozás” útján került hozzám ez a csehszlovák szépség. Egy veterán motoros barátom kitalálta, hogy el kellene kezdeni aktívan kutatni régi, főleg háború előtti (mert ő ezeket gyűjti) motorokat, alkatrészeket. Készíttettünk szórólapot, és körbedobáltuk a környező kerületeket, kisebb településeket. Ez így olvasva elég egyszerűnek tűnik, de valójában több hónapnyi munkát jelent, volt olyan falu, ahová több hétig jártunk vissza, mire végeztünk. A várt eredmény ugyan elmaradt, mert nem találtunk semmilyen háború előtti motort, de úgy gondolom, hogy ezért a motorért megérte dolgozni. A hirdetésre jelentkezve egy bácsi keresett meg minket, hogy vidéken van egy 250-
es Jawája, sok éve egyhelyben áll a vidéki háznál. Megígérte, hogy felhozza Pestre, hogy meg tudjuk nézni. Barátom el is ment megnézni, és mivel az ő ötlete volt az egész, és nekem nem is volt rá akkor pénzem megvette magának. Persze aztán pár nappal később megnéztem az új szerzeményt, és azonnal beleszerettem. Kicsit bántam a dolgot, hogy nem hozzám került, de nem tehettem ellene. Teltek a hetek, barátom szétszedte a motort, mert nem forgott át. Mint kiderült a dugattyúgyűrük belerozsdásodtak a hengerbe, és a szétszedésnél eltörtek. Itt meg is állt a projekt, barátomat jobban érdekelték a háború előtti motorok, végül úgy döntött eladja a motort. Mivel nagyon jóban vagyunk, korrekt áron annyiért adta el nekem, amennyiért vette. Vásároltam hozzá gyűrűket, összeszereltem, és mentem vele pár kört. Egyenlőre itt tart, a kereket, és kipufogókat esztétikai okokból cserélni kell majd, után lehet használni. Megkaptam hozzá a régi szürke forgalmiját, az elején „Gépjárómű” felirattal, a hiánytalan szerszámkészletét gumiszerelővassal, egy gumijavító készletet, és két darab elsősegély csomagot, természetesen 1968-
ból.
Galéria