Bakondi Tamás autója

Leírás

Sokáig nem volt autónk, így rám várt a feladat, hogy kielégítsem a motorizációs  igényét családom budapesti tagjainak. Viszont sajnos (vagy szerencsére :) ) nem a szüleim és nagyszüleim által kigondolt Opel Astra – Suzuki Swift vonalon indultam  el, hanem Ladákat kezdtem nézegetni. Egy jó barátom, aki korábban taxizott, mondta, hogy mindenképpen 1500-ös motort nézzek és az 5 sebességes váltó is legyen alapfeltétel. Eleinte Samarákat is néztem, de egyet  eladtak az orrom előtt. Akkor már régebb óta hirdették ezt a fehér kocka Ladát, így leutaztam és megnéztem. Egy idős bácsi árulta, és amint megláttam –  nem tudom, honnan – de sejtettem, hogy nem lesz nagy gond a kocsival. Beinvitált a szép, egyszerűen berendezett, de nagyon tiszta és rendes nappaliba, és ott mesélt  ezt-azt a kocsijáról. Amikor megmutatta az autót, akkor eldöntöttem, hogy megveszem. Apróbb kavicsfelverődések jelzik, hogy használták, és azt, hogy a falucska útjait  csak 2008-ban aszfaltozták le. Műanyag dobbetétek, illetve a rendkívül bőven adagolt Dinitrol is szavatolta a karosszéria jó állapotát. A motorja erős, 5. fokozatban a 120-as utazó gond nélkül megy neki.  Kár, hogy ilyen pocsék a légellenállása… A többi Ladához képest jó hosszú fokozatai vannak, emiatt kevesebbet is fogyaszt. A 2011-es OT-Expo előtt szereztem hozzá frissen szinterezett, fehér felniket, ami szerintem elég jól mutat rajta, ezért rajtahagytam –  bár gyárilag szürke színű felnijei voltak. A belső tér is jó állapotban van, de egy (szerencsére sikertelen) lopási kísérlet során szemét módon szétbarmolták a kormányoszlopot, illetve a kesztyűtartó polca mögött felvágták a kárpitot,  hogy a vezetékekhez hozzáférhessenek. A hiányosság nem látványos, mert szereztem jó állapotú bontott alkatrészeket, de hosszútávon majd javításra szorul. Érdekes módon a jobb első ajtót feszegették  fel, ennek az alja egy picit eláll, de az sem látványos. Általános vélemény, hogy ezeket az autókat már sokkal rosszabb minőségben szállították, mint a kereklámpásokat, és a rendszerváltás előtti kockákat. Viszont ennek az autónak eszméletlenül igényes gazdája volt előttem, így ha voltak is ilyen összeszerelés-beli hibányosságai azokat szinte mind kijavíttatta, ezért hozzám már ezek nem jutottak el. 8 éve használom, kb. 3-4000 km megy bele évente. A szelepeket 2015. nyarán ki kellett cserélni, mert az egyik kipufogószelep beégett. A motor felújítását végző szerelő csodálkozott, hogy a hengerfalakon a gyári hónolás még látható. A kezdődő rozsdásodásokat, fényezési hibákat 2017. nyarán megcsináltattam rajta. Hamarosan kikerül a "napi" használatból, ami azért idézőjeles, mert a mindennapokban nem használok autót. :-)

Galéria