Az autót még szüleim vásárolták
használtan 1989-ben akkori új árának
megfelelő 180 000 Ft-ért. Aki élt a
Merkúros 6 éves Lada várakozás
időszakában az pontosan tudja ennek okát...
Oroszlányból hoztuk el egy nyugdíjas
bányásztól, akinek akkor jött meg az
új
kockalámpás ezeröcsi. Az öreg meg is siratta a
kis 1200-est. Mi az 1980-as
Trabant 601-esünket cseréltük le a Ladára, akit
azonnal az orosz gyökereknek megfelelően
Ivánnak kereszteltünk el. Kisgyermekként
óriási dolog volt számomra, hogy saját
ajtón át szállhattam be ebbe a szép
és nagy autóba, letekerhettem magamnak az
ablakot, saját hamu (cukor és csokipapír)
tartóm volt. Ma már ezen csak
mosolygunk, pedig ennek is hogy örültünk. A Ladát
hamar megkedveltük tágassága,
ereje, kényelme és fűtése miatt. 1997-ig
szolgálta szüleimet, akik akkor
váltottak egy Opel Corsára. Iván eladósorba
került volna, de nem engedtem,
egyszerűen lelkileg kötődtem hozzá. Valahogy megoldottuk a
financiális
kérdéseket és ez lett az első autóm.
Főiskolásként sokat mentünk vele
barátokkal és barátnőkkel ide-oda, rengeteg
élmény és emlék köt hozzá.
Nálam
jött a családalapítás, elköltöztem
otthonról, nem akartam az utcán tartani és a
páromnak volt egy autója, ami a városban
praktikusabb volt. Így hát átmenetileg
funkció nélkül maradt, eladni viszont
továbbra sem akartam, így 2004-ben
ideiglenesen ki lett vonva a forgalomból. Jelenleg mély
álmát alussza
szüleimnél egy garázsban, de 30 éves
korára teljesen gatyába fogom rázni és
megkapja az OT rendszámot, hogy a gyermekeimmel újra
átélhessem a 80-as évek
hangulatát a Balaton partján autókázva. Az
autón sok alakítás nem szükséges, a
két első sárvédő cserére szorul és a
nem korhű rádió beépítés nyomait is
el
szeretném tüntetni, meg még egy pár
apróság. Külön köszönet Rónai
Mártonnak a
hiányzó alkatrészek beszerzésében
nyújtott segítségéért és
szakmai
tanácsaiért.
Még egy érdekes sztori:
apukám ritkán használta télen, de egyszer
egy
nagyon latyakos téli időben kénytelen volt. Beállt
a garázsba és a krómozott
részek csupa sós-sáros latyakosak voltak. 38 fokos
lázzal voltam betegen otthon
–talán ötödikes lehettem- és
másnap reggel forró vizes vödörrel, szivaccsal
mentem ki a garázsba, hogy megtisztítsam. Ennyire se
előtte, se azóta nem
kötődtem autóhoz, bár mindegyiket szerettem, de az
Iván az igazi és egyetlen
szerelem!