Ezeröcsi 40

Ma 40 éve kezdődött meg a VAZ harmadik, és sokak szerint legszebb modelljének gyártása. A Magyarországon csak Ezeröcsinek becézett 2103-ból több mint 1,3 millió készült a gyártás 12 éve alatt, és aprólékosan kidolgozott finom részleteivel nem csak a szocialista középosztály instant vágyálma és státusz szimbóluma, de az autógyártás állócsillaga, és mára a gyűjtők kedvence is lett. Ennek az örökségnek a bemutatására szervezte Egyesületünk az IN-Management Kft jóvoltából a volt Csepel Művek területén a fotózást, melyből Csikós Zsolt cikket írt a totalcar.hu-ra, ami ma jelenik meg, figyeljétek!

Az első 2103-as (egy 2103V),  az 1973 szeptemberében a gyárban készült képen, nem volt nehéz dolguk, a gyár egy dolgozója vehette meg.

A cikkben részletesen olvashattok a típus történetéről, és az egyesületi 2103-sok közül jó néhányról, így mi itt most nem részleteznénk, inkább megmutatnánk nektek a fotózás alatt készült kisfilmet, amelyet a Koma Pictures sokatok által a szovjet járműves rendezvényekről már ismert csapata készített. A kisfilmben pár olyan részletet is megmutatunk, amik már inkább a pszichiátriai profilunkba illenek, mintsem a típusismertetőkbe, de talán a vérbeli rajongókat érdekelheti, a többiek meg nyugodtan dőlhetnek hátra, hogy ők még nem tartanak itt.

A másik dolog, az Érdekességek közé frissen felkerült 1975-ös szovjet dollárbolti katalógus, melyből a külszolgálatért kapott konvertibilis rubel kuponokért lehetett azonnal vásárolni. maga a katalógus is érdekes kordokumentum, jól mutatja mik voltak hiánycikkek a munkások paradicsomában akkoriban, de nagyon érdekes a 3. oldalon lévő 2103-as fénykép, amit ide külön is bemásolok.

Ez egy próbarendszámos 2103-as prototípus, amiről fekete-fehér kép is alig maradt fenn, teli homlokfallal, nagy babákkal, és ami a prototípus voltát felfedi, a sárvédőre szerelt kúpos kerek tükörrel.

Nézzétek meg a vancello.hu blogot is, érdekes korabeli magyar optikai tuning ötleteket mutat be ma, melyek pont a 2103-asra készültek.

Köszönjük Csikós Zsoltinak, hogy talált időt a sok Év autója választás rendezvény között, hogy ismét Ladázzon egy kicsit, Kalma Kristófnak, és Koltai Bálintnak, hogy első szóra kapták a kamerájukat és jöttek, és utána szerkesztették, vágták a videót, és persze megjelent tagjainknak akár autóval jöttek, akár csak az összejövetel kedvéért (volt aki egyenesen Észak-Németországból jött, csak ezért) és persze mindazoknak a Lada fanatikusoknak, és családtagoknak, akik egy szóra jöttek és hozták vagy trélerrel húzták az autókat a helyszínre, és rászánták az egész napjukat, hogy méltó emléket állítsunk a típusnak.

Nézzétek meg az eseményről készült képgalériánkat is!

A videó HD minőségben, teljes képernyőn is nézhető, a mellékelt képen látható módon a zöld nyílnál lévő gombbal választhatunk felbontást, a pirossal pedig tehetjük ki teljes képernyőre

Jó szórakozást a cikkekhez és a videóhoz!

This entry was posted in 2012. IV. negyedév, Hírek, Zsiguli története and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!