Típusismertetők, megújult típustörténet, egyéb újdonságok

Néhány, már hosszabb-rövidebb ideje futó fejlesztés a weboldalunkon végre élesbe fordult. A legfontosabb és legnagyobb munkával járó a részletes évjáratokra bontott részegység változáskövetés élesítése a 2101-es és 2103-as modellekre.

A menüben a Típusismertetők menüpont fölé víve az egérmutatót a megjelenő legördülő menüben kiválaszthatjuk a kívánt modellt.

A következő oldalon a nagy képeken szereplő “>>>” és “<<<” jelek fölé mozgatva az egeret és kattintva kiválaszthatjuk a keresett részleteket, és megjelenik a részletes táblázat az adott részegység, alkatrész változásaival. A táblázat mellett látható kis képre kattintva a kép kinagyítható.

Szándékunk szerint ez a nyilvános adatbázis hasznos lesz a felújítást minél autentikusabbra tervezőknek, és a muzeális minősítés vizsgabiztosainak is. Természetesen tisztában vagyunk vele, hogy egyes alkatrészek ma már beszerezhetetlenek, és azzal is, hogy nem lehet tökéletes autókat alkotni, és nem is gondoljuk, hogy csak az az autó méltó a veterán címre, ami 100%-ban megfelel az itt írtaknak, de jó zsinórmérce lehet, és jól mutatja a követendő irányokat.

Ismert, hogy a szovjet rendszerben a folyamatos ellátási problémák, a nyomonkövetési rendszer teljes hiánya, és a FIFO raktármozgás teljes mellőzése miatt nem lehet alvázszám szerint pontosan megadni az egyes változások időpontját, és gyakran még hónapokig szerelték a régi és új változatot is, sőt ismert olyan eset amikor évekkel később a raktárban talált régi alkatrészekből építettek be autókba. A változások időpontjának meghatározása sokunk, összesen több százas nagyságrendű célzatosan megvizsgált autóból szerzett tapasztalatain alapul, de nem gondoljuk, hogy végleges, és vitathatatlan anyag született, bár abban biztosan vagyunk, hogy a főbb változásokat a lehetőségekhez képest a legpontosabban sikerült rögzíteni. Mivel nem gondoljuk, hogy ez egy lezárt projekt ezért felhívunk mindenkit, hogy a saját tapasztalatait, meglátásait, vagy eltérő véleményét ossza meg velünk a kapcsolódó fórumokban, ahol már most igen építő jellegű beszélgetések zajlanak, melyek konklúzióit folyamatosan beépítjük a táblázatokba. A típusismertetők hamarosan kiegészülnek a 2102-es modell adataival, és jelenleg folyik a 21011/13 és a 2106-os típusok változásainak összegyűjtése.

Itt, a fórumokban merült föl, hogy érdemes lenne részletes nagyítható képeket is feltenni eredeti állapotra restaurált autókról, azok részleteiről, hogy a felújítóknak segítséget nyújtson a gyári állapot milyenségéről. Ahogyan a fenti képen látszik, ha az egyes típusok típusismertető választó oldalainak aljára gördítünk, a sárga nyíllal jelzett linkre kattintva nagy felbontású, tovább nagyítható képek töltődnek be az autók részleteiről. A nagy felbontású képek elkészítése és feltöltése is folyamatos lesz.

Ugyanitt a  típusismertetők menüpont alatt kezdjük publikálni alvázszám gyűjteményünket, melyekben az alvázszámokhoz tartozó forgalomba helyezési időpontokat, és amikor lehetséges becsült (vagy igen ritka esetekben pontos) gyártási időpontokat is meg akarunk adni. Ahogy ez az adatbázis egyre növekszik egyre pontosabb képet kaphatunk az egyes típusok gyártási darabszámairól, és segít pontosítani típusismertetőkben a változások időpontjait is. Ide is várjuk a további adatokat a csatlakozó fórumba bárki beírhatja a saját maga által talált alvázszámokat.

Megújult a Zsiguli története menüpont is, Bús Csaba korábbi írásának, a neten talált orosz és más idegen nyelvű források adatainak felhasználásával készült el az új, sok, nálunk még nem publikált fényképpel illusztrált cikk, melynek megosztása oldalunkra történő linkeléssel, változtatás nélkül, forrásmegjelöléssel engedélyezett. Olvassátok el, nagyon érdekes anyag született!

This entry was posted in 2012. III. negyedév, Hírek, Zsiguli története and tagged , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!