Kereklámpások 1/43-ban

Szombat van, úgyhogy ismét 1/43-as modellekel jelentkezem. A mai napon a kínai IST által gyártott négy modellt mutatok be. Az IST gyárt egyszerűsített modelleket a DeAgostini kiadó által sok országban megjelentetett újságokba (nálunk Retroautók címen fut, Oroszországban Avtolegendi v SZSZSZR néven, és még jópár országban kínálják), ilyen egyszerűsített darabok az orosz sorozatból itt látható fehér 2101-es és a piros 2102-es, gyárt normál dobozos darabokat, mint a zöld Fiat 124-es, és gyárt kis szériás limitált kiadásokat, mint a típusonként 1000 darabos sorozatban kiadott Cars&Co modellek, mint a bézs 2101-es.

A modellek kidolgozásban nyilvánvaló különbségek vannak, a leggyengébb az újságos, a legjobbak a dobozos limitált kiadások. Az újságos egyébként egy korai belpiacos autó akarna lenne, a kerek tükör tanúsága szerint, a bézs pedig egy késői  nyugat-európai verzió, amiről a szögletes tükör, és a csak Nyugat-Európában jellemző tipikus logóval kombinált Lada felirat tanúskodik. Sajnos mindkettőben hibás, 1500-ös műszerfal van, és a korai típus kormányáról hiányzik a kürtkarika.

A kombiban viszont a jó műszerfal van, és a kürtkarikás kormány is stimmel, de ebben meg a szintén csak Nyugat-Európában forgalmazott 21023-as magas fejtámlás ülései kerültek, amihez viszont pont az 1500-ös műszerfal és Lada 1500 Combi felirat passzolna.

A Zsiguli felirat sem az igazi, az az 1500-ös Ladára való lenne.

A 124-es Fiat viszont meglehetősen alapos kidolgozást kapott, sajnos a kiemelkedő kilincshez és a tükör nélküli kivitelhez itt is kürtkarikás kormány tartozna, de nem az van a modellben.

Amit érdemes még megemlíteni, ahogy a képeken is látszik, a 124-es Fiathoz más présszerszámot használnak, mint az 1200-ekhez, és a Fiat arányai jobban is sikerültek, a Zsigulik kissé torzak, nem elég szélesek.

A magyar Retroautók sorozatban megjelent 2101-es az itt bemutatott orosz modellel ápol rokonságot, de annál is gyengébb kivitelű, a prizmái nem festettek, nincs rajta típusjelzés, és érdekes módon szögletes tükrös.

This entry was posted in Modellautók and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.

3 Responses to Kereklámpások 1/43-ban

  1. Jozeph says:

    A magyar Retroautók sorozatban megjelent 2101-es az itt bemutatott orosz modellel ápol rokonságot, de annál is gyengébb kivitelű, a prizmái nem festettek, nincs rajta típusjelzés, és érdekes módon szögletes tükrös.

    Ja, és még bele sincs ragasztva… Úgyhogy egy már ugrott… Kinek van felesleges tükre?

  2. Üdv Jozeph !

    No nem azért mondom, de az “én prizmáim” kivannak (gyárilag) festve ! :-) Pedig a Magyar-sorozatból való példány.
    Bár az apróbb jegyek mint pl. tükör, műszerfal, stb,… párosításokba igazat adok.
    Ráadásul a “kerek tükrös” változat esetén a visszapillantónak nem az ajtón, ha nem a sárvédőn kéne lennie. :-)

  3. Én a Retroautós példányt alakítottam át a családi Zsigánk mintájára, a műszerfalat pedig kicseréltem a kombiéra, máris jobban mutat :)

    http://38.media.tumblr.com/6e52a348899880872a3725330fae0f8b/tumblr_n7gmea7dj51sl1obgo2_1280.jpg

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!