Főmenü:
Vukmann Attila autói
Fiat 124 1200 cm3
Évjárat: 1966. augusztus
Futott kilométer: 51000 km
Karosszéria: Felújított, újrafényezett
Leírás:
1966. júniusban hozták forgalomba az első Fiat 124-
Az autóm egyébként keveset futott, kb. 15 évet ált. Tulajdonosa 30 évig vigyázott rá, előtte a főnökének az autója volt. A bal első sárvédőt kivéve minden eleme eredeti
Egy nagyon alapos, precíz mestert találtam, akinek rengeteget köszönhetek! Az ő (és édesapja) munkájának köszönhetően gyönyörű lett, szinte új autó kaptam. A felújításról ide kattintva lehet képeket látni.
2013. tavaszán FIVA minősítést kapott.
/2013.11.01./
Zsiguli 2101 1200cm3
Évjárat: 1971. augusztus
Futott km: 144000 km
Karosszéria: Felújított
Leírás:
Ezt az autót több mint két éve láttam meg egy pécsi rendelőintézet parkolójában. A viklágoskék (Marci szerinti púderkék) színe odavonzott hozzá, és amikor jobban szemügyre vettem a nagy babákat, a króm félholdat a fényszórók mellett, a padlópedált, a króm fűtésállító karokat, a ritka lyukas tetőkárpitot, a '71-
Ez az autó az egyik legöregebb magyarországi 2101-
A felújítás során az első sárvédőket, a tornyokat, és a taposókat kellett cserélni, ajtók mellett még néhány helyen kellett javítgatni.
A felújításról ide kattintva lehet képeket megtekinteni.
2013. tavaszán FIVA minősítést kapott.
/2013.11.01/
Zsiguli 2101 1200cm3
Évjárat: 1973. augusztus
Futott km: 102500 km
Karosszéria: Gyári eredeti karosszéria, eredeti fényezés
Leírás:
Minden karosszéria eleme eredeti, és a fényezése is gyári. 35 évig egy gondos tulajdonos vigyázott rá, egy panel garázsában (melyben a fűtéscsövek télen is kiváló hőmérsékletet biztosítottak). Természetesen esőben nem vitte ki, nekem sem hozta ki, amikor csöpörgött.
A veterán vizsgához nem sokat kellett csinálnom rajta, csupán a megszámlálhatatlan korabeli kiegészítőt távolítottam el: külön kárpitossal csináltatott üléshuzatot a hozzá tartozó fejtámlával, fa váltógombot, kazettatartót, magnós rádiót a hozzá tartozó műanyag boxal, szigetelőszalag díszítéseket (a hűtőrácson, műszerfalon, dísztárcsákon), olajcserére emlékezettő kis számlálót, kipufogó végére szerelt króm véget, az ajtó ablakkeret részére rögzített műanyag tükröket (de nem volt megfúrva az ajtó), stb.. Egy dolgot hagytam meg, a csomagtartóban a gyári "szőnyeget" védő pokrócot. Mivel az emeletes házban nem igazán volt könnyű vizet "szerezni" autó mosáshoz, ezért inkább csak nedves ronggyal töltögette a bácsi. Így vizet ilyen módon sem sokat kapott az autó. Viszont elvittem egy polírozásra, ahol leszedték a több évtized alatt elkent olajos koszos réteget, és azonnal előjött a gyönyörű fénye. Néhány kis leverődést (főként a kulcslyuk környékén) kellett lejavítani, egyébként mondhatni 100%-
Zsiguli 2102 1200cm3
Évjárat: 1974. szeptember
Futott km: 144000 km
Karosszéria: Felújított
Leírás:
Jó állapotú, eredeti karosszéria elemekkel rendelkező (csupán a küszöbök eleje lett javítva), ritkának számító óceán kék színű kombi. Egy család tulajdonában volt mindeddig. A nagyszülő jogosítványát betegsége miatt a 90-
A felújítás során újra levettük az első sárvédők alját, cseréltük a taposók egy részét, és a bal oldali torony egy részét. Minden más karosszéria elem eredeti maradt rajta. Újrafényeztük az eredeti gyönyörű ócenkék színére.
Tompa Gábor autójával készítettünk "néhány" fotót, amit ide kattinva lehet megtekinteni.
2013. tavaszán Fiva minősítést kapott.
/2013.11.01./
Zsiguli 2103 1500cm3
Évjárat: 1974. augusztus
Futott km: 54000 km
Karosszéria: Felújítás előtt
Leírás:
Az autót az 1932-
A költségek racinolizálása miatt ezt az autó a Meleg Norbival közösen vásároltuk, és újítjuk fel.
Zsiguli 2103 1500cm3
Évjárat: 1975. szeptember
Futott km: 199000 km
Karosszéria: Átépítés alatt
Leírás:
Stasys Brundza 1976-
Zsiguli 21011 1300cm3
Évjárat: 1974. november
Futott km: 102500 km
Karosszéria: Felújítás előtt
Leírás:
Már nagyon régóta keresem ezt a típust. Mindenképpen 1977. előttit szerettem volna, és piroshoz közeli színűt. Kb. egy éve már láttam egy litván bordó '74-
Novemberi üzembe helyezésű (tudtommal áprilisban jelent meg ez a típus), így minden ismert korai tulajdonság felfedezhető rajta: padlópedál, nincs ablaktörlő kapcsoló a kormányoszlopon (helyette a műszerfalon van az 1200-
Gáborral igyekszünk 2013-
Zsiguli 21013 1200cm3
Évjárat: 1984.07.06.
Futott km: 23800 km
Karosszéria: Gyári karosszéria, eredeti fényezés
Leírás:
Ezt az autót nem én kerestem, nem én láttam meg egy hirdetésben, hanem ő (illetve tulajdonosa) talált meg. Amikor megláttam a garázsban, ahol kb. 7 éve pihent, azonnal tudtam, hogy újra menthetetlen vagyok... Ráadásul nagyon hiányzott már a sorból egy piros.
Szinte hibátlan a fényezése, a futóműve, a belseje. Minden apró részletén érződik, hogy még új, bejáratós, öröm vezetni. Sajnos a szinte vadonatúj Stomil gumikat le kell cserélni, mert a hosszú állástól deformálódtak. Az eredeti diagonál gumikat pedig néhány éve elvitte egy rokon... Az üléseken lévő világos "báránybőr" üléshuzat, a kulturált rádió boksz mind az autó múltjához, gondos előző tulajdonosához tartoznak, és ráadásul jól is állnak neki, ezért nem fogom kiszerelni őket.
Az OT vizsgához nem sok mindent kell vele csinálnom majd, ami külön öröm...
Zsiguli 2106 1600cm3
Évjárat: 1976. május
Futott km: 83000 km
Karosszéria: Felújítás alatt
Leírás:
Az autót Litvániából vásároltuk Meleg Norbival közösen, a vásárlás története itt olvasható.
Az autó legnagyobb különlegessége a 0000315-
Zsiguli 2106 1600cm3
Évjárat: 1979.
Futott km: 89000 km
Karosszéria: Felújított karosszéria, részben újrafényezve
Leírás:
Közel két éve vagyok tulajdonosa ennek a ritka példánynak. Ritka, mert egy 1979-
Élete első 27 évét Győrben élte le egy gondos tulajdonosnál, ahol ~65 000 km-
A FIVA vizsgát sikeresen teljesítette, így véleményem szerint joggal lehetek büszke rá.
Lada Niva Taiga 1600cm3
Évjárat: 1979. október
Futott km: 50000 km
Karosszéria: Felújított
Leírás:
1979-
Minden eleme, és a fényezése is eredeti volt, sőt a doblemezeken még a gyári zöld festés volt, de az alváz néhány részén is látszottak még a gyári "védelem" nyomai.
Ezen korai típusra jellemző króm küszöb díszléc, és a díszcsíkkal rendelkező hűtőrács is megvan az autón!
Természetesen az elmúl 31 év nem múlt el nyomtalanul (főként az utóbbi néhány év), ezért szinte minden elemén kisebb-
A felújításról, és természetesen a végeredményről feltettem jó néhány képet.
Az eredeti képek alapján talán nem tűnt az autó nagyon betegnek, vélhetőleg helyi foltozgatásokkal (javító ívekkel) is orvosolhatók lettek volna a bajok,
FIVA minősítésel rendelkezik.
Lada 2105 1300cm3
Évjárat: 1983.
Futott km: 35000 km
Karosszéria: Felújított
Leírás:
Polski Fiat 125 1300cm3
Évjárat: 1970. április
Futott km: 91.900 km
Karosszéria: Felújításra vár
Leírás:
Hogy miért kellett egy Polski is? Hogy jön ez a Zsigulikhoz? Mindenkinek ezek az első kérdései. Hát mert mindig is tetszett, de ennél is jobban érdekelt. A nagypapám öcsének volt egy Polskija, egyszer ültem benne, és azóta is megmaradt a kíváncsiság. Tudtam, hogy ezt az autót kényelmesebbnek, talán jobbnak tartották akkoriban a Zsigulinál. Érdekelt, hogy mi az igazság, és talán azért is kellett, mert mint ahogy korábban, napjainkban még fokozottabban ritka autónak számít.
Mindenképpen nagyon korait szerettem volna. Amikor megláttam az 1970-
Tehát megvettem, és Miskolcról lábon hoztam haza. Utólag elég nagy vakmerőség volt (a főtengely szimering annyira engedte az olajat, hogy félúton 2 litert kellett utántöltenem...
De egyéb probléma nem volt (a féken kívül...), az érzés viszont mindenért kárpótolt. A vízszintesen felkúszó piros lázmérő csík (km óra), a szépen járó halk motor, a kormányváltó érdekessége, a kényelmes rugózású hatalmasnak tűnő kasztni, a tempomat (kézi gáz) teljesen más érzést biztosít a Zsigulihoz képest.
Sajnos azért meg kell jegyezni, hogy egy Polskiról van szó, így a kaszni munka elég jelentős költséget fog jelenteni. De a rengeteg krómmal, és feltűnő belsejével nagyon szép autó lesz belőle (egyszer)!
Wartburg 353 DeLuxe
Évjárat: 1970. augusztus 31.
Eredeti rendszám: IC 82-
Karosszéria: Felújított
Leírás:
Első tulajdonosa mindössze három évig használta Karcagon, csupán pár ezer km-
A belseje a kevés futott km, és a gondos tulajdonosoknak köszönhetően tökéletes állapotban maradt. Vannak kisebb hibái, amiket majd lassan orvosolok, de természetesen így is gond nélkül újra veterán minősítést kapott.
/2014.07.10./
Skoda S100 988cm3
Évjárat: 1972.
Futott km: 53.500 km
Karosszéria: Eredeti állapotban megőrzött, néhány elem fényezve
Leírás:
Hogy miért kellett egy Skoda is? Mert volt ilyen is a rokonságban. :) Meg mert annyira ritka. Meg érdekelt... Aztán egy napon a Facebook-
De elkészült, és sikeresen teljesítette a harmadik veterán minősítését is! Hatalmas köszönet illeti a bácsit, hogy több mint 40 éven keresztül így vigyázott az autóra, és köszönet a fiának és unokájának, hogy nekem adták inkább el, mint több jelentkező neppernek.
/2013.11.02./
Trabant 601 kombi
Évjárat: 1975.
Futott km: ~90.000 km
Karosszéria: Felújított, újrafényezett
Leírás:
Amikor a hirdetésben megláttam ezt a viszonylag korai kombit, akkor mindjárt tudtam, hogy ez a Trabant kell nekem! Igen ritka világoszöld színe, és az évjáratra jellemző szinte hiánytalan állapota fogott meg.
A küszöbök korábban cserélve voltak, a doblemez alján látszottak a foltok, a tornyok már átlapolással meg voltak "erősítve", a hátsó ajtó alján jól látszottak a gondok... Ezek ellenére úgy gondoltam, hogy a hibákat leköszörültetem, és az eredeti fényezés minél nagyobb részének megtartásával kismértékű felújítással megúszom. Hát nem ez lett belőle...
Teljesen szét lett szedve, így ha már fel volt borítva, akkor színre fújtuk az alját. A torony "javítások" ki lettek vágva, és gyári doblemezből kivágott elemekkel kerültek pótlásra. A hátsó ajtót cseréltük. A homloklemezről, és a lökhárítókról el lettek tüntetve a rozsdafoltok. Tehát a motorteret, az autó elejét és hátulját fényezni kellett.
A fényező azt mondta, hogy nem tud a 40 éves festéshez hasonló, ki tudja milyen gyenge anyaggal megfújt eredeti fényezést produkálni, biztosan el fognak ütni a fényezett elemek a régiektől. Mivel teljesen szét volt szedve az autó, ezért jobbnak láttam a teljesen fényezést választani. Szerintem jó döntés volt.
Az üléseit újrahúzattam korabeli szürke anyaggal. Ehhez vettem 6 db vadi új ülőlapot.
Nagyon köszönöm ezt a lelkiismeretes munkát Horváth Tamásnak, aki szerintem mindvégig úgy dolgozott, mintha a sajátját csinálta volna. Ez meg is látszik a végeredményen.
Időközben megkerestem az autó első tulajdonosát, aki sok korabeli dokumentumot küldött.
/2014.08.02./
Polski 126
Évjárat: 1977.
Futott km: 11.500 km
Karosszéria: Felújítás alatt
Leírás:
/2014.12.06./
Dacia 1310 1300cm3
Évjárat: 1986. szeptember 18.
Futott km: 35.000 km
Karosszéria: Eredeti állapotban megőrzött
Leírás:
Hogy miért kellett egy Dacia is? Hát túl sok ésszerű indokom nincs. Igazándiból mert érdekel ez is. De ezt az autót nem én kerestem, hanem ajánlották, ezt csak úgy jött. Első hallásra legyintettem, hogy "dehogy kell"!
Aztán amikor kiderült, hogy 35000 km körül van csak benne, akkor mondom „Pécsen van, csak megnézem!”. Hát nem kellett volna! Nem mondom, hogy tökéletes állapotban volt, de a történet a szokásos: az üléshuzat alatt gyönyörű új kárpit, rozsda sehol a kasznin, kis polírozással pedig előjött az eredeti fénye. (Na azért nem olyan szokásos ez a történet, mert bárcsak mindig ilyen autókkal akadnánk össze!) Mivel az autó ára is viszonylag jelképes volt, ezért el kellett hoznom.:)
Aztán még ráment még egyszer az autó ára, mire a fékek működtek, a motor megbízhatóan működött, a küszöbről eltüntettük a felkent fekete alvázvédőt, kitakarítottuk. De ha megnézitek a képeket, láthatjátok, hogy egy új autót "kaptam". Egyedül a jobb hátsó sárvédőt kellett fényezni, mert azt elég rendesen meghúzta a bácsi...
Még az eredeti gumikon állt az autó, amit lecseréltem, így most már úgy gondolom, hogy egy teljesen jól használható autót lett végül. Legalábbis remélem! Az eddig megtett kb. 30 km alatt nem jött elő hiba... :)
/2013.11.02./