Vukmann Attila - régi - Veteranzsiguli

Tartalomhoz ugrás

Főmenü:

Vukmann Attila - régi

Veteránok

Vukmann Attila autói

Fiat 124 1200 cm3
Évjárat: 1966. augusztus
Futott kilométer: 51000 km
Karosszéria: Felújított, újrafényezett
Leírás:

1966. júniusban hozták forgalomba az első Fiat 124-et, így ez az autó a legelső szériába tartozik. Az alvázszáma 52776. Ezt a szériát ismerhették meg az oroszok, amikor megvásárolták a licenszt 1966-ban, de már 1970-ben nem pontosan ez az autó került gyártásra. Az eddig ismert főbb változtatásokon kívül (motor, futómű, hátsó fék, külső kilincs, egykörös fék, stb.) nagyon sok apróságban eltér ez az autó, az első Zsigulitól amik leginkább a 2. szériás Fiat 124-re hasonlítanak. A különbségekről egy részletes anyagot akarok majd készíteni fényképekkel illusztrálva, de azért néhány dolgot felsorolok már most (nézzétek őket meg a fényképeken): motorháztető, motortér világítás, karburátor, légszűrőház, dinamó, bowdenes kuplung, dudák rögzítése, gázpedál szerkezet, nincs burkolat a ventillátoron, nincs kartervédő lemez, nem dönthető első ülés, üléspárna mintázata, váltógomb színe, műszerfal színe, padlópedál alakja, motor hőfok visszajelző, barna szőnyeg barna műanyagokkal, lökhárító baba, kormányoszlop  burkolat, csomagtér tető kitámasztó, visszahajtott peremű motorház-, és csomagtér tető stb.
Az autóm egyébként keveset futott, kb. 15 évet ált. Tulajdonosa 30 évig vigyázott rá, előtte a főnökének az autója volt. A bal első sárvédőt kivéve minden eleme eredeti
volt a felújítás előtt, iletve egyszer át lett fényezve. 45 éves kora ellenére nagyon jó állapotban volt. Egy-két helyen kellett hegesztgetni, és a jobb első sárvédőt kellett végül cserélni rajta. Az aljáról könnyedén le lehetett kaparni az alvázvédelmet. Nagyon egészségesek a lemezek, a tornyok. Ugyan csak egy kis állagmegóvást akartam, aztán majd később egy teljes felújítást, de addig szedtem szét (különböző indokokkal), amíg végül a kábelköteg is kikerült… Így komplett felújítás lett belőle, újrafényezéssel.  Eredetileg az eredeti tört fehér színre akartam újrafényezni, majd bordóra, végül a '71-es Zsigulim púderkék színe mellett döntöttem.
Egy nagyon alapos, precíz mestert találtam, akinek rengeteget köszönhetek! Az ő (és édesapja) munkájának köszönhetően gyönyörű lett, szinte új autó kaptam. A felújításról ide kattintva lehet képeket látni.
2013. tavaszán FIVA minősítést kapott.
/2013.11.01./

Zsiguli 2101 1200cm3
Évjárat: 197
1. augusztus
Futott km: 144000 km
Karosszéria:
Felújított
Leírás:

Ezt az autót több mint két éve láttam meg egy pécsi rendelőintézet parkolójában. A viklágoskék (Marci szerinti púderkék) színe odavonzott hozzá, és amikor jobban szemügyre vettem a nagy babákat, a króm félholdat a fényszórók mellett, a padlópedált, a króm fűtésállító karokat, a ritka lyukas tetőkárpitot, a '71-es üvegeket, azonnal izgalomba jöttem. Megvártam a tulajdonosát, aki egy öregúr volt a feleségével. Leszólítottam őket, és szerencsémre nem ijedtek meg, megkaptam a telefonszámukat. Elmentem hozzájuk, és készítettem egy csomó fényképet, amiket két éven keresztül nézegettem, ugyanis hiába próbáltam megvásárolni, nem volt eladó az autó. Nem akart egy modern autót venni, ő ezt a típust szokta meg. Ekkor ajánlottam fel, hogy veszek neki egy sokkal fiatalabbat, kevesebb km-rel, kicsit talán jobb műszaki állapotban. Bevallom őszintén, amikor vittem egy pécsi ’84-es autót 90000 km-rel, és az úr azt mondta, hogy túl sok km van benne, akkor elgondolkodtam, hogy biztos hajlandó lesz e valaha megválni a közel 40 éve birtokolt kedves autótól. 2 év keresgélés után viszonylag közel Pécshez találtam egy 65000 km-t futott szinte tökéletes állapotban lévő 21013-at. Ez már megtetszett a bácsinak, és hatalmas örömömre megejthettük a cserét.
Ez az autó az egyik legöregebb magyarországi 2101-es, még eredetei karosszéria elemekkel
rendelkezett amikor megvettem, nagyon szép belsővel.
A felújítás során
az első sárvédőket, a tornyokat, és a taposókat kellett cserélni, ajtók mellett még néhány helyen kellett javítgatni.
A felújításról ide kattintva lehet képeket megtekinteni.
2013. tavaszán FIVA minősítést kapott.
/2013.11.01/

Zsiguli 2101 1200cm3
Évjárat: 19
73. augusztus
Futott km: 102500 km
Karosszéria: Gyári eredeti karosszéria, eredeti fényezés
Leírás:
Minden karosszéria eleme eredeti, és a  fényezése is gyári. 35 évig egy gondos tulajdonos vigyázott rá, egy panel garázsában (melyben a fűtéscsövek télen is kiváló hőmérsékletet biztosítottak). Természetesen esőben nem vitte ki, nekem sem hozta ki, amikor csöpörgött.
A veterán vizsgához nem sokat kellett csinálnom rajta, csupán a megszámlálhatatlan korabeli kiegészítőt távolítottam el:  külön kárpitossal csináltatott üléshuzatot a hozzá tartozó fejtámlával, fa váltógombot, kazettatartót, magnós rádiót a hozzá tartozó műanyag boxal, szigetelőszalag díszítéseket (a hűtőrácson, műszerfalon,  dísztárcsákon), olajcserére emlékezettő kis számlálót, kipufogó végére szerelt króm véget, az ajtó ablakkeret részére rögzített műanyag tükröket (de nem volt megfúrva az ajtó),  stb..  Egy dolgot hagytam meg, a csomagtartóban a gyári "szőnyeget" védő pokrócot. Mivel az emeletes házban nem igazán volt könnyű vizet "szerezni" autó mosáshoz, ezért inkább csak nedves ronggyal  töltögette a bácsi. Így vizet ilyen módon sem sokat kapott az autó. Viszont elvittem egy polírozásra, ahol leszedték a több évtized alatt elkent olajos  koszos réteget, és azonnal előjött a gyönyörű fénye. Néhány kis leverődést (főként a kulcslyuk környékén) kellett lejavítani, egyébként mondhatni 100%-ban eredeti a fényezése.  Nem szándékozom felújítani a motorteret sem, kicsit kopottasan, de teljesen eredetin így szép.

Zsiguli 2102 1200cm3
Évjárat: 19
74. szeptember
Futott km: 144000 km
Karosszéria:
Felújított
Leírás:

Jó állapotú, eredeti karosszéria elemekkel rendelkező (csupán a küszöbök eleje lett javítva), ritkának számító óceán kék színű kombi.  Egy család tulajdonában volt mindeddig. A nagyszülő jogosítványát betegsége miatt a 90-es évek elején nem hosszabbították meg, de az autót ennek ellenére nem engedte eladni, ezért 6-8 évre kivonták a forgalomból. Majd a 2000-es években a fia megörökölte, forgalomba helyezte, és ekkor került beépítésre gáz, és műanyag dobok is. Szerencsére új katonatiszt tulajdonosa is csak személyautónak használta, nem munkásautó lett belőle. Egyszer körbe lett festve, ami nem sikerült nagyon jól.
A felújítás során újra levettük az első sárvédők alját, cseréltük a taposók egy részét, és a bal oldali torony egy részét. Minden más karosszéria elem eredeti maradt rajta. Újrafényeztük az eredeti gyönyörű ócenkék színére.
Tompa Gábor autójával készítettünk "néhány" fotót, amit ide kattinva lehet megtekinteni.
2013. tavaszán Fiva minősítést kapott.
/2013.11.01./

Zsiguli 2103 1500cm3
Évjárat: 19
74. augusztus
Futott km: 54000 km
Karosszéria: Felújít
ás előtt
Leírás:
Az autót az 1932-ben született ostravai Matusek bácsi vásárolta újonnan a csehszlovák Merkúrtól, a Motokovtól 1974. augusztus 7.-én, ezt azért is tehette, mert Csehszlovákiába és az NDK-ba már 1973 végén megindult az export, míg a magyar vásárlóknak 1975 márciusig kellett várni az első autókra. Tőle a felesége örökölte 1995-ben, majd egy cseh gyűjtőtárs vásárolta meg 2010-ben, én tőle vásároltam egy évre rá. Az autó eredeti rendszáma OVC 26-32, alvázszáma 169412, aminek alapján valószínűleg 1974 májusi vagy júniusi gyártás. Az autó jórészt magán hordozza a korai 1500-ök minden jellemzőjét, az apró rácsos homlokfali beömlőt, a krómozott motorháztető beömlőt, és C oszlopi szellőzőt, a fekete alapon fehér cirill Zsiguli feliratot, a lábpumpás, zacskós ablakmosót, a 2101-es hengerfejet, a nem a  kormányoszlopon lévő ablaktörlő kapcsolót, a "buszpedált", a sima keretű ajtó lámpákat, a füles műszerfali szellőzőt, a finom mintás, puhább tapintású műszerfalborítást, a gyártói jelzés, és piktogramok nélküli műszereket, az utólag beépített biztonsági öveket, közvetlenül a vízpumpa tengelyéről meghajtott hűtő ventilátort, kormánytól balra lévő szívatókart. Az autóról hiányzik az egyik legfeltűnőbb jellemző, a nagy szögletes saválló véges hátsó dob, és az eredeti ritka NDK AKA Elektrik gyártmányú tompított fényszórókat is valamikor cseh PAL-ra cserélték. Az autón több, nem túl szakszerű elemcsere nyomai fedezhetők föl, illetve javítások mindenfelé, állapota átlagos, teljes felújítást igényel, motorja viszont olyan szépen jár, ahogy én még Ladát nem hallottam járni.

A költségek racinolizálása miatt ezt az autó a Meleg Norbival közösen vásároltuk, és újítjuk fel.

Zsiguli 2103 1500cm3
Évjárat: 19
75. szeptember
Futott km: 199000 km
Karosszéria:
Átépítés alatt
Leírás:

Stasys Brundza 1976-os, a 23. Acropolis Rallyn használt 2103-as autóját építjük meg belőle Meleg Norbival.

Zsiguli 21011 1300cm3
Évjárat: 19
74. november
Futott km: 102500 km
Karosszéria: Felújít
ás előtt
Leírás:
Már nagyon régóta keresem ezt a típust. Mindenképpen 1977. előttit szerettem volna, és piroshoz közeli színűt. Kb. egy éve már láttam egy litván bordó '74-est, de azt pillanatok alatt elvitték, ezért nem igazán bíztam abban, hogy sikerül egy ilyen korai példányt vennem. Aztán egy szép napon jött a levél Gábortól, nem volt benne más, csak egy hivatkozás egy litván hirdetésre. Azonnal látszott, hogy nem szalon állapotú, de '74-es, és a vágyott korai Zsigulik egyik jellemző színével rendelkező bordó 1300-as. Számomra nem volt további kérdés (otthon azért akadt...), és Gábort sem kellett sokáig győzködni...
Novemberi üzembe helyezésű (tudtommal áprilisban jelent meg ez a típus), így minden ismert korai tulajdonság felfedezhető rajta: padlópedál, nincs ablaktörlő kapcsoló a kormányoszlopon (helyette a műszerfalon van az 1200-esekhez hasonlóan), króm C oszlop szellőző rács, karter szellőzős hengerfej, Zsiguli1300 hátfal felirat, végig gumicsíkpos lökhárító. Szóval minden apró korai jellemző felfedezhető az autón, ami egy megszállott számára fontos, egyébként jelentéktelen részlet...
Gáborral igyekszünk 2013-ban felújítani, hogy 2014-re, ezen típus 40 éves évfordulójára elkészüljön. Biztos vagyok benne, hogy a bordó színe, a króm alkatrészekkel és a világosbarna belsejével nagyon mutatós autó lesz belőle.
A felújításról ide kattintva lehet képeket megnézni.

Zsiguli 21013 1200cm3
Évjárat: 19
84.07.06.
Futott km: 23800 km
Karosszéria:
Gyári karosszéria, eredeti fényezés
Leírás:
Ezt az autót nem én kerestem, nem én láttam meg egy hirdetésben, hanem ő (illetve tulajdonosa) talált meg. Amikor megláttam a garázsban, ahol kb. 7 éve pihent, azonnal tudtam, hogy újra menthetetlen vagyok... Ráadásul nagyon hiányzott már a sorból egy piros.
Szinte hibátlan a fényezése, a futóműve, a belseje. Minden apró részletén érződik, hogy még új, bejáratós, öröm vezetni. Sajnos a szinte vadonatúj Stomil gumikat le kell cserélni, mert a hosszú állástól deformálódtak. Az eredeti diagonál gumikat pedig néhány éve elvitte egy rokon... Az üléseken lévő világos "báránybőr" üléshuzat, a kulturált rádió boksz mind az autó múltjához, gondos előző tulajdonosához tartoznak, és ráadásul jól is állnak neki, ezért nem fogom kiszerelni őket.
Az OT vizsgához nem sok mindent kell vele csinálnom majd, ami külön öröm...

Zsiguli 2106 1600cm3
Évjárat: 19
76. május
Futott km: 83000 km
Karosszéria:
Felújítás alatt
Leírás:
Az autót Litvániából vásároltuk
Meleg Norbival közösen, a vásárlás története itt olvasható.
Az autó legnagyobb különlegessége a 0000315-ös alvázszám, ami azt jelenti, hogy a típus gyártásának első napján készült darabról van szó. A koraiság további jelei, a típustáblán még motortípusként nem 2106 hanem 21031 szerepel (ez volt a 03-as kasztniba szerelt 1600 motor prototípusok kódja), fényszórói még a korai mintázatú csehszlovák PAL gyártmányok, és ugyan már nem padlópedálos (és ezek szerint nem is volt padlópedálos 1600-os), de a vezető oldali szőnyegen a gumibetét még a padlópedálosokkal megegyező kivágott sarkú, noha a szőnyegen már nincs rajta a pedál kivágása, a hengerfej elején ott a korai Ladák kartergáz kivezető csöve, a műszerfal és ajtó párnázás a korai 1500-sökből ismert simább típus, a műszerek piktogramok nélküliek, a motorblokk színe még zöldes, nem kék, és vegyen '75-ös és '76-os üvegekkel van szerelve. Állapota jobb, mint a képek alapján tűnik, talán csak a jobb első sárvédő volt cserélve és ritka bőséggel van adagolva rá az alváz és üregvédelem, ami a kasztni általános állapotára nézve jó jel.

Zsiguli 2106 1600cm3
Évjárat: 19
79.
Futott km: 89000 km
Karosszéria: Felújított karosszéria, részben újrafényezve

Leírás:
Közel két éve vagyok tulajdonosa ennek a ritka példánynak. Ritka, mert egy 1979-ben forgalomba hozott 1600-as motorral rendelkező Ladáról van szó, melyet kék belső térrel ruháztak fel.
Élete első 27 évét Győrben élte le egy gondos tulajdonosnál, ahol ~65 000 km-t futott. A második tulajdonos két évig használta viszonylag intenzíven, így én 86 500 km-rel vettem meg. A plüss kárpit igen kifakult (az eredeti kárpitról képeket is tettem fel), illetve néhol ki is szakadt, ezért a plüss részek újra lettek  húzva. A többi anyag (műbőr, szőnyeg) maradt az eredeti. A karosszéria munka miatt (pl. első sárvédők cseréje), illetve mivel kisebb hibák voltak itt-ott körbe az autón, az üvegek alatt körbefújattam az autót. Az alváz drótkoronggal került megtisztításra, majd fehér alvázvédelmet kapott, amire az autó saját színét is rávittem. Gyári (az autó saját) USSR-s gumijait megkaptam
utólag az első tulajdonostól.
A FIVA vizsgát sikeresen teljesítette, így véleményem szerint joggal lehetek büszke rá.

Lada Niva Taiga 1600cm3
Évjárat: 19
79. október
Futott km: 50000 km
Karosszéria:
Felújított
Leírás:

1979-es gyártású, Ausztriában helyezték üzembe. Nyugatra 1977. körül, Magyarországra 1982-83 körül hozták az első autókat, így igen korainak számít, erről tanúskodik az 55466-os alvázszáma is. Szerviz füzete, és az eredeti osztrák forgalmija is megvan.
Minden eleme, és a fényezése is eredeti volt, sőt a doblemezeken még a gyári zöld festés volt, de az alváz néhány részén is látszottak még a gyári "védelem" nyomai.
Ezen korai típusra jellemző króm küszöb díszléc, és a díszcsíkkal rendelkező hűtőrács is megvan az autón!
Természetesen az elmúl 31 év nem múlt el nyomtalanul (főként az utóbbi néhány év), ezért szinte minden elemén kisebb-nagyobb Lada betegség volt látható.
A felújításról, és természetesen a végeredményről feltettem jó néhány képet.
Az eredeti képek alapján talán nem tűnt az autó nagyon betegnek, vélhetőleg helyi foltozgatásokkal (javító ívekkel) is orvosolhatók lettek volna a bajok,
de inkább a teljes oldalkeretet egyben cseréltük a küszöböket a kerékjárati ívekkel, mert így lett a leggyáriasabb. Ugyanez a szemlélet kísérte végig a teljes felújítást, aminek köszönhetően az általam első ránézésre megsaccolt pénzügyi keretet jócskán túlléptük. De az eredményt látva megérte.
FIVA minősítésel rendelkezik.

Lada 2105 1300cm3
Évjárat: 19
83.
Futott km: 35000 km
Karosszéria:
Felújított
Leírás:


Polski Fiat 125 1300cm3
Évjárat: 19
70. április
Futott km: 91.900 km
Karosszéria:
Felújításra vár
Leírás:

Hogy miért kellett egy Polski is? Hogy jön ez a Zsigulikhoz? Mindenkinek ezek az első kérdései. Hát mert mindig is tetszett, de ennél is jobban érdekelt. A nagypapám öcsének volt egy Polskija, egyszer ültem benne, és azóta is megmaradt a kíváncsiság. Tudtam, hogy ezt az autót kényelmesebbnek, talán jobbnak tartották akkoriban a Zsigulinál. Érdekelt, hogy mi az igazság, és talán azért is kellett, mert mint ahogy korábban, napjainkban még fokozottabban ritka autónak számít.
Mindenképpen nagyon korait szerettem volna. Amikor megláttam az 1970-es, kék színű és türkiz belsejű autót, akkor tudtam, hogy ennél alkalmasabb példányt nem találok (tapasztalataim szerint ezen korszakot főként a fehér színű, piros vagy fekete belsős Polskik jellemzik). Reggel hívtam a tulajdonost, de már akkor ketten bejelentkeztek, hogy mennek megnézni. Ekkor le is mondtam róla, de azért meghagytam a számom. És visszahívott! Nem vitték el, mert nem engedett az árból. Ekkor úgy éreztem, hogy 50000-100000 Ft különbség egy ritkaság megszerzéséért nem lehet akadály, hiszen a felújítás végösszegekor nem ez lesz a legnagyobb tétel. Illetve és hiszem (vagy remélem?), hogy egy felújított autó értéke elbírja ezt a többletköltséget.
Tehát megvettem, és Miskolcról lábon hoztam haza. Utólag elég nagy vakmerőség volt (a főtengely szimering annyira engedte az olajat, hogy félúton 2 litert kellett utántöltenem...
De egyéb probléma nem volt (a féken kívül...), az érzés viszont mindenért kárpótolt. A vízszintesen felkúszó piros lázmérő csík (km óra), a szépen járó halk motor, a kormányváltó érdekessége, a kényelmes rugózású hatalmasnak tűnő kasztni, a tempomat (kézi gáz) teljesen más érzést biztosít a Zsigulihoz képest.
Sajnos azért meg kell jegyezni, hogy egy Polskiról van szó, így a kaszni munka elég jelentős költséget fog jelenteni. De a rengeteg krómmal, és feltűnő belsejével nagyon szép autó lesz belőle (egyszer)!

Wartburg 353 DeLuxe
Évjárat: 19
70. augusztus 31.
Eredeti rendszám: IC 82-38
Futott km: 54.000 km
Karosszéria:
Felújított
Leírás:

Első tulajdonosa mindössze három évig használta Karcagon, csupán pár ezer km-t futott ez idő alatt. Feleségének nem volt jogosítványa, ezért több évig használaton kívül állt a garázsban. Később a hölgy letette a vizsgát, és elkezdte használgatni, ami alatt (fia visszaemlékezése szerint) néhány kisebb sérülés keletkezett... A hölgy halála utána 2008-ban került egy Wartburg megszállotthoz, aki lefényeztette (de karosszériázni nem kellett), és veterán vizsgáztatta. Kb. 54000 km van benne. Pontosan nem lehet tudni, mert egyszer cserélni kellett benne a km órát, de ma is élő örökös fiu elmondása szerint anyukája nagyon keveset használta.
A belseje a kevés futott km, és a gondos tulajdonosoknak köszönhetően tökéletes állapotban maradt. Vannak kisebb hibái, amiket majd lassan orvosolok, de természetesen így is gond nélkül újra veterán minősítést kapott.
/2014.07.10./

Skoda S100 988cm3
Évjárat: 19
72.
Futott km: 53.500 km
Karosszéria:
Eredeti állapotban megőrzött, néhány elem fényezve
Leírás:

Hogy miért kellett egy Skoda is? Mert volt ilyen is a rokonságban. :) Meg mert annyira ritka. Meg érdekelt...  Aztán egy napon a Facebook-ra tette fel valaki, hogy 250 000-ért OT-s Skoda S100 eladó. Megnéztem a hirdetést, és látom, hogy korai külső kilincses, a képek alapján egész jó állapotú. Nem hívtam fel azonnal,  hátha elviszik. Egy nap múlva megvolt, ugyan már le volt beszélve valakivel, hogy a meghirdetett ár majdnem kétszereséért 2 nap múlva mennek érte, de ha én előbb megyek, akkor az enyém lehet...  Másnap elmentem megnézni. Élőben ez az autó is egy kicsit "más" volt, de kb. erre számítottam. Kicsit azért elbizonytalanodtam, és felhívtam a Forrási Robit (aki Zsigulik mellett a Skodák nagy szerelmese). Robi csak annyit mondott, hogy ilyen korai külső kilincses autót, amit nem kell teljesen újjáépíteni nagyon ritkán lehet találni, tehát ne habozzak. Közben a tulajdonos mobilja is folyamatosan csörgött az autó miatt,  ami szintén "rossz" irányba vitt. Még egy dolog segített a döntésben: a garázsban a Skoda előtt ott volt felállítva egy skiff, melynek a teljesen gyári színre fújt, kadmiumozott csavarokkal a fekete futóművű alja volt látható. Ezt 20 000 Ft-ért lehetett megvenni a Skodához. Hát lassan összeállt a kép, és meghoztam a helyes döntést...:) Innen a szokásos: haza hoztam, ráköltöttem egy keveset, hogy üzembiztos  legyen, és az ilyenkor kötelező újraminősítésre nyugodt szívvel vihessem el. A küszöbök fel voltak kenve alvázvédővel, és ugyan színre voltak "fújva", de nem teljesen gyári színnel. De nem is baj, mert mindkét küszöb végét, illetve a hátsó sárvédők alját kellett egy kicsit hegeszteni. Így a küszöbök mellett a két hátsó sárvédőt, és a homloklemezt fújattam meg. Az autó többi eleme (talán a bal hátsó ajtót kivéve) még gyári festésű, kisebb ecsetelés nyomokkal. Első tulajdonosa gépészmérnök volt, aki maga készítette fel a korábbi két veterán minősítésre az autót. A futómű szépen le van festve feketére, a padlólemez több réteg szürke alvázvédőt kapott. A motortérben kicseréltük a csavaros bilincseket, meg néhány vízcsövet. Kuplung  tárcsát cseréltünk, féket javítottunk, kuplung munkahengert cseréltünk, szóval rengeteg apróságot, amiket a bácsi az elmúlt években már nem tudott megcsinálni.
De elkészült, és sikeresen teljesítette a harmadik veterán minősítését is! Hatalmas köszönet illeti a bácsit, hogy több mint 40 éven keresztül így vigyázott az autóra, és köszönet a fiának és unokájának, hogy nekem adták inkább el, mint több jelentkező neppernek.

/2013.11.02./

Trabant 601 kombi
Évjárat: 19
75.
Futott km: ~90.000 km
Karosszéria:
Felújított, újrafényezett
Leírás:
Amikor a hirdetésben megláttam ezt a viszonylag korai kombit, akkor mindjárt tudtam, hogy ez a Trabant kell nekem! Igen ritka világoszöld színe, és az évjáratra jellemző szinte hiánytalan állapota fogott meg.
A küszöbök korábban cserélve voltak, a doblemez alján látszottak a foltok, a tornyok már átlapolással meg voltak "erősítve", a hátsó ajtó alján jól látszottak a gondok... Ezek ellenére úgy gondoltam, hogy a hibákat leköszörültetem, és az eredeti fényezés minél nagyobb részének megtartásával kismértékű felújítással megúszom. Hát nem ez lett belőle...
Teljesen szét lett szedve, így ha már fel volt borítva, akkor színre fújtuk az alját. A torony "javítások" ki lettek vágva, és gyári doblemezből kivágott elemekkel kerültek pótlásra. A hátsó ajtót cseréltük. A homloklemezről, és a lökhárítókról el lettek tüntetve a rozsdafoltok. Tehát a motorteret, az autó elejét és hátulját fényezni kellett.
A fényező azt mondta, hogy nem tud a 40 éves festéshez hasonló, ki tudja milyen gyenge anyaggal megfújt eredeti fényezést produkálni, biztosan el fognak ütni a fényezett elemek a régiektől. Mivel teljesen szét volt szedve az autó, ezért jobbnak láttam a teljesen fényezést választani. Szerintem jó döntés volt.
Az üléseit újrahúzattam korabeli szürke anyaggal. Ehhez vettem 6 db vadi új ülőlapot.
Nagyon köszönöm ezt a lelkiismeretes munkát Horváth Tamásnak, aki szerintem mindvégig úgy dolgozott, mintha a sajátját csinálta volna.  Ez meg is látszik a végeredményen.
Időközben megkerestem az autó első tulajdonosát, aki sok korabeli dokumentumot küldött.
/2014.08.02./

Polski 126
Évjárat: 19
77.
Futott km: 11.500 km
Karosszéria:
Felújítás alatt
Leírás:
/2014.12.06./

Dacia 1310 1300cm3
Évjárat: 19
86. szeptember 18.
Futott km: 35.000 km
Karosszéria:
Eredeti állapotban megőrzött
Leírás:

Hogy miért kellett egy Dacia is? Hát túl sok ésszerű indokom nincs. Igazándiból mert  érdekel ez is. De ezt az autót nem én kerestem, hanem ajánlották, ezt csak úgy jött. Első hallásra legyintettem, hogy "dehogy kell"!
Aztán amikor kiderült, hogy 35000 km körül van csak benne, akkor mondom „Pécsen van, csak megnézem!”. Hát nem kellett volna! Nem mondom, hogy tökéletes állapotban volt, de a történet a szokásos: az  üléshuzat alatt gyönyörű új kárpit, rozsda sehol a kasznin, kis polírozással pedig előjött az eredeti fénye. (Na azért nem olyan szokásos ez a történet, mert bárcsak mindig ilyen autókkal akadnánk  össze!) Mivel az autó ára is viszonylag jelképes volt, ezért el kellett hoznom.:)
Aztán még ráment még egyszer az autó ára, mire a fékek működtek, a motor megbízhatóan működött, a küszöbről eltüntettük a felkent fekete alvázvédőt, kitakarítottuk. De ha  megnézitek a képeket, láthatjátok, hogy egy új autót "kaptam". Egyedül a jobb hátsó sárvédőt kellett fényezni, mert azt elég rendesen meghúzta a bácsi...

Még az eredeti gumikon állt az autó, amit lecseréltem, így most már úgy gondolom, hogy egy teljesen jól használható autót  lett végül. Legalábbis remélem! Az eddig megtett kb. 30 km alatt nem jött elő hiba... :)
/2013.11.02./

 
Vissza a tartalomhoz | Vissza a főmenühöz