2105 Lada
2105 Lada
Sziasztok a kocka Ladáról esetleg nem terveztek típusismertetőt csinálni, mivel már ő is veterán. Szívesen olvasnánk róla, és meg is érdemelné.Ha esetleg van információtok róla hogy mikor kezdték tervezni, tesztelni,gyártani, a 2105-Ladát. Mert elég sok újítást hajtottak végre rajta az elődökhöz képest, új átdolgozott szíjas motor,karosszéria,kárpitok,lámpák,ülések, stb. A neten nem sok mindent lehet találni erről a típusról, csak a gyártás kezdetétől a végéig. Köszönettel István.
Re: 2105 Lada
1980 és 2010 között gyártották.
2103 '78; 2101 '78; 2107 '90 Rendőrség; 21061 '85; 2103 '74; 2103 '73; 2106 '76; 2102 '73; 21033 '83; 2103 '75 "Brundza"; 2109 '88; 2107 '82; 21058 '87; 2105 '80
Re: 2105 Lada
Igen ennyit találok én is mint írtam, meg hogy 82-től forgalmazták itthon.De hogy az elvtársak a 70-es években mikor döntöttek úgy hogy kell egy frissített modell, hogy ne láncos legyen a motor, nagyobbak legyenek a lámpák,stb.Melyik évben miket változtattak, talán 89-től jobbos visszapillantó,automata öv elől, újabb váltógomb, ilyeneket lenne jó lepontosítani mint ahogy a 2101-nél is.
- ladasbalazs
- Hozzászólások: 91
- Csatlakozott: 2010.04.15. 11:28
Re: 2105 Lada
Lada 1300 s néven kezdték el a Projectet 1979 őszén. Ekkora már a nem KGST piac nem vette az avitt krómos csoda 03okat.
Lecsupaszított helyi piacra gyártott 2103 és motorja volt az alap. Ezt követően kezdték el módosítani a homlokfalat, futóműt stb.
Próbálták a nyugati irányzatot követni: megszabadulni a króm lökhárítótól és külön dobozos biztosítéktáblát bevezetni a motortérbe.
Ezen felül kezdetben átrakták a VAZ 21011 üléseit és belsejét egy érdekes műgyantanyomásos kárpittal, amin semmilyen motívum nem volt.
Édesapám kollegája 1979-ben adta be a kérelmét két Lada 1300s típusra. Fia Kelet-Németországba dolgozott dollárért.
Ezért, 1981-ben felajánlották nekik, hogy választhatják ezt az új Lada 1300s. Teljesen megegyezett a típusjelölése a 1300s Ladával. Kesztyűtartón, csomagtérajtón stb. Sajnos a porlasztóval akadtak gondjaik, azt többször is cserélték garanciával. Végül nekik mindkét autójuk hivatalosan az 1600-os Zsigulijét kapta meg 2105 kódszámmal. Ez még az ozonmentes karburátor volt.
Típust 1982 ben adták át késő ősszel a legelső darabokat. Az ára nem változott akkor még mintn egy 21011é. Két szín közül lehetett választani piros és krémfehér. Mindkettőből hoztak. Ezek után rögtön kb fél max 1 év után lekerültek az 1300s típusjelzések és 2105 Ladaként vált ismerté. Mivel ez személyes családi történet hiteles, plusz kinti ismerősök által összszedett dolgok.
Érdekesség még, hogy a legelső szériában nem volt fejtámlás ülés. Nem volt hátsó biztonsági öv. Csak barna beltérrel lehetett kapni és némelyikbe még a régi típusú kormány is volt.
Én nekem volt módon ezt a fajtát kipróbálni hihetetlen élmény volt az 1600os karbi miatt. Nem véletlen, hogy a VFTS ladákat is a szíjas motorból kezdték el, nem véletlen a beltérbe az ajtók kialakítása se, hasonló mint a 2103é.
Orosz piacra kezdetek óta nem gyártottak, csak 1985től a 2107 Lada megjelenésével egyidőben.
Magyar piacra szánták elsősorban szocialista piacaon, majd 1983tól Kelet-Németországba vittek egy adagot, és ezután kaptak csak a Csehszlovákok. Kocsit alapból külföldre szánták, de a siker elmaradása miatt a fejlesztések is nagyon lassan jöttek. Legelső példányokat csak Magyarországon lehet fellelni.
Remélem kielégítő információval szolgáltam.
Ladás Balázs
Lecsupaszított helyi piacra gyártott 2103 és motorja volt az alap. Ezt követően kezdték el módosítani a homlokfalat, futóműt stb.
Próbálták a nyugati irányzatot követni: megszabadulni a króm lökhárítótól és külön dobozos biztosítéktáblát bevezetni a motortérbe.
Ezen felül kezdetben átrakták a VAZ 21011 üléseit és belsejét egy érdekes műgyantanyomásos kárpittal, amin semmilyen motívum nem volt.
Édesapám kollegája 1979-ben adta be a kérelmét két Lada 1300s típusra. Fia Kelet-Németországba dolgozott dollárért.
Ezért, 1981-ben felajánlották nekik, hogy választhatják ezt az új Lada 1300s. Teljesen megegyezett a típusjelölése a 1300s Ladával. Kesztyűtartón, csomagtérajtón stb. Sajnos a porlasztóval akadtak gondjaik, azt többször is cserélték garanciával. Végül nekik mindkét autójuk hivatalosan az 1600-os Zsigulijét kapta meg 2105 kódszámmal. Ez még az ozonmentes karburátor volt.
Típust 1982 ben adták át késő ősszel a legelső darabokat. Az ára nem változott akkor még mintn egy 21011é. Két szín közül lehetett választani piros és krémfehér. Mindkettőből hoztak. Ezek után rögtön kb fél max 1 év után lekerültek az 1300s típusjelzések és 2105 Ladaként vált ismerté. Mivel ez személyes családi történet hiteles, plusz kinti ismerősök által összszedett dolgok.
Érdekesség még, hogy a legelső szériában nem volt fejtámlás ülés. Nem volt hátsó biztonsági öv. Csak barna beltérrel lehetett kapni és némelyikbe még a régi típusú kormány is volt.
Én nekem volt módon ezt a fajtát kipróbálni hihetetlen élmény volt az 1600os karbi miatt. Nem véletlen, hogy a VFTS ladákat is a szíjas motorból kezdték el, nem véletlen a beltérbe az ajtók kialakítása se, hasonló mint a 2103é.
Orosz piacra kezdetek óta nem gyártottak, csak 1985től a 2107 Lada megjelenésével egyidőben.
Magyar piacra szánták elsősorban szocialista piacaon, majd 1983tól Kelet-Németországba vittek egy adagot, és ezután kaptak csak a Csehszlovákok. Kocsit alapból külföldre szánták, de a siker elmaradása miatt a fejlesztések is nagyon lassan jöttek. Legelső példányokat csak Magyarországon lehet fellelni.
Remélem kielégítő információval szolgáltam.
Ladás Balázs
Re: 2105 Lada
A VFTS-be nem került szíjas motor, soha nem is próbálkoztak vele, abba az 1600R motort szerelték, amit 1977-ben a 2106-os morotból fejlesztettek ki Vilniusban,. A VFTS alapok a gyárból 1600-os, direkt hűtős motorral jöttek, de pl. karburátor, vagy üzemanyag ellátó rendszer nélkül és Vilniusban alakították át őket illetve fejezték be őket.
Amennyire én tudom, a szakirodalomból, 1975 legvégén indították a modernizációs koncepciós projektet, és hivatalosan 1976 augusztus 28-án adták ki a projekt direktívát a 2105 és 2107 típusok sorozatgyártásának megtervezésére. A 2105 és 2107 karosszériájának, és az új 2105-ös motornak a bázisa a 21011-es karosszéria és motor volt. Készült belőle jónéhány formatanulmány. Óriási balhé alakult ki a javasolt szögletes lámpák miatt, a gyár vezetése a kerek lámpákat követelte, hiszen épp csak, hogy a szovjet ipar elkezdte előállítani a 2103/06 körlámpáit. A szovjetek évekig nem is tudták a szögletes lámpákat gyártani, ezért Csehszlovákiából szerezték be azokat,.
Amennyire én tudom, a szakirodalomból, 1975 legvégén indították a modernizációs koncepciós projektet, és hivatalosan 1976 augusztus 28-án adták ki a projekt direktívát a 2105 és 2107 típusok sorozatgyártásának megtervezésére. A 2105 és 2107 karosszériájának, és az új 2105-ös motornak a bázisa a 21011-es karosszéria és motor volt. Készült belőle jónéhány formatanulmány. Óriási balhé alakult ki a javasolt szögletes lámpák miatt, a gyár vezetése a kerek lámpákat követelte, hiszen épp csak, hogy a szovjet ipar elkezdte előállítani a 2103/06 körlámpáit. A szovjetek évekig nem is tudták a szögletes lámpákat gyártani, ezért Csehszlovákiából szerezték be azokat,.
2103 '78; 2101 '78; 2107 '90 Rendőrség; 21061 '85; 2103 '74; 2103 '73; 2106 '76; 2102 '73; 21033 '83; 2103 '75 "Brundza"; 2109 '88; 2107 '82; 21058 '87; 2105 '80
Re: 2105 Lada
Köszönöm szépen a hozzászólásokat, ilyenekre voltam kíváncsi. Tudtam hogy csak itt kaphatok ilyen hasznos infókat. Békés Boldog Karácsonyt kívánok minden Lada szeretőnek.
Re: 2105 Lada
A kockalámpa ötlete lehet hogy az újabb átdolgozott Seat 124-estől jött az Oroszoknak.Meg a kocka kasztniba amúgy is jobban illet mint a kerek, fényereje is jobb.A nyugati autókban is szinte már csak kocka lámpák voltak.Az enyémben is még Csehszlovák lámpa van, a kis indexbúra miatt jobban tetszik mint a későbbi Orosz lámpák.