http://lib.rus.ec/b/168219/read
Találtam még érdekességeket, Pl. hogy amikor kijött akkor egy Niva 9000 rubel volt, majd 81-ben felemelték 10300-ra. De, mint mindenből, a munkások paradicsomában ebből is hiány volt, különösen, hogy a többi Lada típussal ellentétben ebből a többség, egész pontosan 80% ment exportra.
Az állandó összkerékhajtás sem valami zseniális innováció eredménye volt, hanem képtelenek voltak megoldani a kapcsolható összkerékhajtást, a prototípusokban rendre szétesett, és egy megbízható megtervezésére se idejük, se pénzük nem maradt, ezért maradt az egyszerűbb megoldás.
A projekt irtózatosan titkos volt, annyira, hogy a Szovjetunióban mindenféle körülmények között tesztelt prototípusokat, nullszériás modelleket álcázták, román Fiatnak prototípusnak adták ki, még egy F betűt formázó emblémát is készítettek nekik.
A nyugati exportos Nivák ugyanúgy különböztek a szocialista niváktól, minta a többi Lada, radiál gumikon, szélesebb felniken, gazdagabb belső felszereltséggel, választható külső dekorációval, opcionális dobszélesítéssel, panoráma tükrökkel, és hátsó ablaktörlőkkel felszerelve szállították őket a kezdetektől, amire pontos időpontot még mindig nem találtam, de egy cikkben azt találtam, hogy a forgalmazás első évében nem igen ment a Niva, az tesztekben is leszólták, de aztán amikor eljött a tél, és 1979 tele igen kemény volt Nyugat-Európában kijöttek az autó előnye még a nyugat-európai riválisokkal szemben is. (Konkrétan, hogy ez nem akadt el, míg a többi igen) Így a második évben már nagy siker lett. Annyira, hogy az arrafelé szokatlan sorbanállás alakult ki a modellért.
Több mint 100 országban árulták, és hat országban össze is szerelik, szerelték: Brazilía, Ecuador, Chile, Panama, Görögország, Kanada. A 80-as években az Új-Zélandon és Ausztráliában eladott terepjárók 80-90% Niva volt.
1986-ban az új Suzuki Vitara bemutatója alakalmából a Niva projekt menedzserének egy példányt adtak a japánok az új autó prospektusából, és úgy dedikálták, hogy az " új autó keresztapjának".
A Lada Niva tartja az önerőből legmagasabbra kapaszkodni tudó autó rekordját, a Himaláyában 5726 méter magasra tudott felmenni.
Az egyetlen autó, ami elérte az Északi-Sarkot.
Az Antarktiszon leghosszabb ideig szolgálatot teljesítő autó is egy norvég kutatóállomás nivája, ami 1990-től 2005-ig szolgált.
A Csatorna-alagút fúrásánál a kivitelezők 75 Lada Nivát használtak, egyenként több mint 70000 terepen megtett kilométerrel, és a projekt végén az autókat mind egy szálig tovább értékesítették.