2105 Lada

vaz05
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2014.10.27. 14:02

2105 Lada

Hozzászólás Szerző: vaz05 » 2014.12.22. 12:06

Sziasztok a kocka Ladáról esetleg nem terveztek típusismertetőt csinálni, mivel már ő is veterán. Szívesen olvasnánk róla, és meg is érdemelné.Ha esetleg van információtok róla hogy mikor kezdték tervezni, tesztelni,gyártani, a 2105-Ladát. Mert elég sok újítást hajtottak végre rajta az elődökhöz képest, új átdolgozott szíjas motor,karosszéria,kárpitok,lámpák,ülések, stb. A neten nem sok mindent lehet találni erről a típusról, csak a gyártás kezdetétől a végéig. Köszönettel István.

Avatar
MelegN
Hozzászólások: 1126
Csatlakozott: 2010.03.24. 15:56
Kapcsolat:

Re: 2105 Lada

Hozzászólás Szerző: MelegN » 2014.12.22. 12:44

1980 és 2010 között gyártották.
2103 '78; 2101 '78; 2107 '90 Rendőrség; 21061 '85; 2103 '74; 2103 '73; 2106 '76; 2102 '73; 21033 '83; 2103 '75 "Brundza"; 2109 '88; 2107 '82; 21058 '87; 2105 '80

vaz05
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2014.10.27. 14:02

Re: 2105 Lada

Hozzászólás Szerző: vaz05 » 2014.12.22. 13:43

Igen ennyit találok én is mint írtam, meg hogy 82-től forgalmazták itthon.De hogy az elvtársak a 70-es években mikor döntöttek úgy hogy kell egy frissített modell, hogy ne láncos legyen a motor, nagyobbak legyenek a lámpák,stb.Melyik évben miket változtattak, talán 89-től jobbos visszapillantó,automata öv elől, újabb váltógomb, ilyeneket lenne jó lepontosítani mint ahogy a 2101-nél is.

Avatar
ladasbalazs
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2010.04.15. 11:28

Re: 2105 Lada

Hozzászólás Szerző: ladasbalazs » 2014.12.24. 17:44

Lada 1300 s néven kezdték el a Projectet 1979 őszén. Ekkora már a nem KGST piac nem vette az avitt krómos csoda 03okat.
Lecsupaszított helyi piacra gyártott 2103 és motorja volt az alap. Ezt követően kezdték el módosítani a homlokfalat, futóműt stb.
Próbálták a nyugati irányzatot követni: megszabadulni a króm lökhárítótól és külön dobozos biztosítéktáblát bevezetni a motortérbe.
Ezen felül kezdetben átrakták a VAZ 21011 üléseit és belsejét egy érdekes műgyantanyomásos kárpittal, amin semmilyen motívum nem volt.
Édesapám kollegája 1979-ben adta be a kérelmét két Lada 1300s típusra. Fia Kelet-Németországba dolgozott dollárért.
Ezért, 1981-ben felajánlották nekik, hogy választhatják ezt az új Lada 1300s. Teljesen megegyezett a típusjelölése a 1300s Ladával. Kesztyűtartón, csomagtérajtón stb. Sajnos a porlasztóval akadtak gondjaik, azt többször is cserélték garanciával. Végül nekik mindkét autójuk hivatalosan az 1600-os Zsigulijét kapta meg 2105 kódszámmal. Ez még az ozonmentes karburátor volt.
Típust 1982 ben adták át késő ősszel a legelső darabokat. Az ára nem változott akkor még mintn egy 21011é. Két szín közül lehetett választani piros és krémfehér. Mindkettőből hoztak. Ezek után rögtön kb fél max 1 év után lekerültek az 1300s típusjelzések és 2105 Ladaként vált ismerté. Mivel ez személyes családi történet hiteles, plusz kinti ismerősök által összszedett dolgok.
Érdekesség még, hogy a legelső szériában nem volt fejtámlás ülés. Nem volt hátsó biztonsági öv. Csak barna beltérrel lehetett kapni és némelyikbe még a régi típusú kormány is volt.
Én nekem volt módon ezt a fajtát kipróbálni hihetetlen élmény volt az 1600os karbi miatt. Nem véletlen, hogy a VFTS ladákat is a szíjas motorból kezdték el, nem véletlen a beltérbe az ajtók kialakítása se, hasonló mint a 2103é.
Orosz piacra kezdetek óta nem gyártottak, csak 1985től a 2107 Lada megjelenésével egyidőben.
Magyar piacra szánták elsősorban szocialista piacaon, majd 1983tól Kelet-Németországba vittek egy adagot, és ezután kaptak csak a Csehszlovákok. Kocsit alapból külföldre szánták, de a siker elmaradása miatt a fejlesztések is nagyon lassan jöttek. Legelső példányokat csak Magyarországon lehet fellelni.
Remélem kielégítő információval szolgáltam.
Ladás Balázs

Avatar
MelegN
Hozzászólások: 1126
Csatlakozott: 2010.03.24. 15:56
Kapcsolat:

Re: 2105 Lada

Hozzászólás Szerző: MelegN » 2014.12.24. 20:39

A VFTS-be nem került szíjas motor, soha nem is próbálkoztak vele, abba az 1600R motort szerelték, amit 1977-ben a 2106-os morotból fejlesztettek ki Vilniusban,. A VFTS alapok a gyárból 1600-os, direkt hűtős motorral jöttek, de pl. karburátor, vagy üzemanyag ellátó rendszer nélkül és Vilniusban alakították át őket illetve fejezték be őket.

Amennyire én tudom, a szakirodalomból, 1975 legvégén indították a modernizációs koncepciós projektet, és hivatalosan 1976 augusztus 28-án adták ki a projekt direktívát a 2105 és 2107 típusok sorozatgyártásának megtervezésére. A 2105 és 2107 karosszériájának, és az új 2105-ös motornak a bázisa a 21011-es karosszéria és motor volt. Készült belőle jónéhány formatanulmány. Óriási balhé alakult ki a javasolt szögletes lámpák miatt, a gyár vezetése a kerek lámpákat követelte, hiszen épp csak, hogy a szovjet ipar elkezdte előállítani a 2103/06 körlámpáit. A szovjetek évekig nem is tudták a szögletes lámpákat gyártani, ezért Csehszlovákiából szerezték be azokat,.
2103 '78; 2101 '78; 2107 '90 Rendőrség; 21061 '85; 2103 '74; 2103 '73; 2106 '76; 2102 '73; 21033 '83; 2103 '75 "Brundza"; 2109 '88; 2107 '82; 21058 '87; 2105 '80

vaz05
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2014.10.27. 14:02

Re: 2105 Lada

Hozzászólás Szerző: vaz05 » 2014.12.24. 22:06

Köszönöm szépen a hozzászólásokat, ilyenekre voltam kíváncsi. Tudtam hogy csak itt kaphatok ilyen hasznos infókat. Békés Boldog Karácsonyt kívánok minden Lada szeretőnek.

vaz05
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2014.10.27. 14:02

Re: 2105 Lada

Hozzászólás Szerző: vaz05 » 2014.12.24. 22:16

A kockalámpa ötlete lehet hogy az újabb átdolgozott Seat 124-estől jött az Oroszoknak.Meg a kocka kasztniba amúgy is jobban illet mint a kerek, fényereje is jobb.A nyugati autókban is szinte már csak kocka lámpák voltak.Az enyémben is még Csehszlovák lámpa van, a kis indexbúra miatt jobban tetszik mint a későbbi Orosz lámpák.

Válasz küldése