Niva

Avatar
MelegN
Hozzászólások: 1126
Csatlakozott: 2010.03.24. 15:56
Kapcsolat:

Re: Niva

Hozzászólás Szerző: MelegN » 2010.07.28. 08:39

Kép

Gondolom erről van szó. A linkelt igen részletes orosz oldal szerint, már amennyire én oroszul értek, ezt a lámpamegoldást a Nivák 3. prototípus szériájánál használták.
2103 '78; 2101 '78; 2107 '90 Rendőrség; 21061 '85; 2103 '74; 2103 '73; 2106 '76; 2102 '73; 21033 '83; 2103 '75 "Brundza"; 2109 '88; 2107 '82; 21058 '87; 2105 '80

Avatar
MelegN
Hozzászólások: 1126
Csatlakozott: 2010.03.24. 15:56
Kapcsolat:

Re: Niva

Hozzászólás Szerző: MelegN » 2010.07.28. 09:06

Az utóbbi napokban nézegettem a történetét, és a következőket találtam: z autó ötlete 1970-ben Koszigin miniszterelnök agyában fogant meg, igazából egy falujárót akart, és a projekt utasításban gyakorlatilag leírta a világ első SUV-jának ötletét. Eredetileg egy Fordot akartak lemásolni, megemelt hasmagassággal, és permanens összkerékhajtással cserélve ki a kapcsolhatót, és az akkori terepjáróknál jóval komfortosabb belsővel, és barátságosabb normál úti viselkedéssel. Az első prototípus 1972-ben készült el, még nemigen hasonlított a mai nivára: Kép Ez volt az E-2121 Krokodil.
1973-ban a gyártás előkészítésével voltak elfoglalva, 1974-ben készültek el a 2. és 3. szériás prototípusok, amit vagy másfél évig teszteltek , ráadásul összehasonlító tesztekben az UAZ-zal és a nyugati típusokkal, minta Land Roverrel. Az autó fejlesztését 1975. július 31-én zárták le, és elrendelték sorozatgyártását. Az indulást a 2106-os modell gyártásának indítása, és egyéb erőforráshiányok erősen késleltették, Az SZKP XXV. kongresszusára tett felajánlásként 1976 februárjára kézi megmunkálással elkészült a nullszéria 50 darabja, amit a Szovjetunió különböző régióiba küldtek szét terepen való tesztelésre. 1977 április 5-én végül legördült a gyártósorról az első széria Niva. Kép
2103 '78; 2101 '78; 2107 '90 Rendőrség; 21061 '85; 2103 '74; 2103 '73; 2106 '76; 2102 '73; 21033 '83; 2103 '75 "Brundza"; 2109 '88; 2107 '82; 21058 '87; 2105 '80

Avatar
VukmannA
Site Admin
Hozzászólások: 1220
Csatlakozott: 2010.03.23. 20:28

Re: Niva

Hozzászólás Szerző: VukmannA » 2010.07.28. 10:25

A leírtak megfelelnek nagyrészt az AM cikknek, és így érthető, hogy miért csak 50-60 ezernél tartottak 1979-ben.
A linket nem csatoltad!

Avatar
MelegN
Hozzászólások: 1126
Csatlakozott: 2010.03.24. 15:56
Kapcsolat:

Re: Niva

Hozzászólás Szerző: MelegN » 2010.07.28. 12:38

http://lib.rus.ec/b/168219/read

Találtam még érdekességeket, Pl. hogy amikor kijött akkor egy Niva 9000 rubel volt, majd 81-ben felemelték 10300-ra. De, mint mindenből, a munkások paradicsomában ebből is hiány volt, különösen, hogy a többi Lada típussal ellentétben ebből a többség, egész pontosan 80% ment exportra.

Az állandó összkerékhajtás sem valami zseniális innováció eredménye volt, hanem képtelenek voltak megoldani a kapcsolható összkerékhajtást, a prototípusokban rendre szétesett, és egy megbízható megtervezésére se idejük, se pénzük nem maradt, ezért maradt az egyszerűbb megoldás.

A projekt irtózatosan titkos volt, annyira, hogy a Szovjetunióban mindenféle körülmények között tesztelt prototípusokat, nullszériás modelleket álcázták, román Fiatnak prototípusnak adták ki, még egy F betűt formázó emblémát is készítettek nekik.

A nyugati exportos Nivák ugyanúgy különböztek a szocialista niváktól, minta a többi Lada, radiál gumikon, szélesebb felniken, gazdagabb belső felszereltséggel, választható külső dekorációval, opcionális dobszélesítéssel, panoráma tükrökkel, és hátsó ablaktörlőkkel felszerelve szállították őket a kezdetektől, amire pontos időpontot még mindig nem találtam, de egy cikkben azt találtam, hogy a forgalmazás első évében nem igen ment a Niva, az tesztekben is leszólták, de aztán amikor eljött a tél, és 1979 tele igen kemény volt Nyugat-Európában kijöttek az autó előnye még a nyugat-európai riválisokkal szemben is. (Konkrétan, hogy ez nem akadt el, míg a többi igen) Így a második évben már nagy siker lett. Annyira, hogy az arrafelé szokatlan sorbanállás alakult ki a modellért.

Több mint 100 országban árulták, és hat országban össze is szerelik, szerelték: Brazilía, Ecuador, Chile, Panama, Görögország, Kanada. A 80-as években az Új-Zélandon és Ausztráliában eladott terepjárók 80-90% Niva volt.

1986-ban az új Suzuki Vitara bemutatója alakalmából a Niva projekt menedzserének egy példányt adtak a japánok az új autó prospektusából, és úgy dedikálták, hogy az " új autó keresztapjának".

A Lada Niva tartja az önerőből legmagasabbra kapaszkodni tudó autó rekordját, a Himaláyában 5726 méter magasra tudott felmenni.

Az egyetlen autó, ami elérte az Északi-Sarkot.

Az Antarktiszon leghosszabb ideig szolgálatot teljesítő autó is egy norvég kutatóállomás nivája, ami 1990-től 2005-ig szolgált.

A Csatorna-alagút fúrásánál a kivitelezők 75 Lada Nivát használtak, egyenként több mint 70000 terepen megtett kilométerrel, és a projekt végén az autókat mind egy szálig tovább értékesítették.
2103 '78; 2101 '78; 2107 '90 Rendőrség; 21061 '85; 2103 '74; 2103 '73; 2106 '76; 2102 '73; 21033 '83; 2103 '75 "Brundza"; 2109 '88; 2107 '82; 21058 '87; 2105 '80

Avatar
VukmannA
Site Admin
Hozzászólások: 1220
Csatlakozott: 2010.03.23. 20:28

Re: Niva

Hozzászólás Szerző: VukmannA » 2010.07.28. 17:41

Honnan szedsz ennyi érdekességet?!
Jöhet még!!!

Mindjárt indítok egy 2106-os Fórumot is. Ennek a pontos indulására is kíváncsi lennék.

Avatar
MelegN
Hozzászólások: 1126
Csatlakozott: 2010.03.24. 15:56
Kapcsolat:

Re: Niva

Hozzászólás Szerző: MelegN » 2010.07.28. 20:52

Cirill betűkkel beírod a googleba, hogy Niva :)
2103 '78; 2101 '78; 2107 '90 Rendőrség; 21061 '85; 2103 '74; 2103 '73; 2106 '76; 2102 '73; 21033 '83; 2103 '75 "Brundza"; 2109 '88; 2107 '82; 21058 '87; 2105 '80

Avatar
Lada2107
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2010.03.23. 23:08

Re: Niva

Hozzászólás Szerző: Lada2107 » 2010.07.28. 23:54

Én csak annyit tennék hozzá, hogy a világ első sorozatban gyártott önhordó karosszériás terepjárója a Niva. A Dakaron is szépen teljesített anno, a legjobb helyezet a 2. lett, amit elértek vele. Ráadásul több, mint 30 éves és még mindig csak 2 modellfrissítésen esett át (1994, 2010). Gyárilag sok változat készült ebből is, kisáruszállító, 5 ajtós stb. Még kabrio is (ha jól tudom, német és francia átalakítások voltak ezek).
Manapság nem sok ilyen autóikon van. Ráadásul egy igazi terepjáró, aminek nem okoz nehézséget némi szikla meg dagonya. Egy 1600-os változatot szívesen elfogadnék :D

Avatar
VukmannA
Site Admin
Hozzászólások: 1220
Csatlakozott: 2010.03.23. 20:28

Re: Niva

Hozzászólás Szerző: VukmannA » 2010.08.04. 22:15

Feltettem az AM 1976-os számát az 1500-ös lökhárítós NIVA-ról:
http://www.veteranzsiguli.hu/Auto_Motor ... 03_21.html

Avatar
BYL830
Hozzászólások: 496
Csatlakozott: 2010.08.03. 20:51
Tartózkodási hely: Károlyháza

Re: Niva

Hozzászólás Szerző: BYL830 » 2010.08.05. 09:38

A Niva népszerűsége Európában a Franciáknak is nagyban köszönthető.A Niva Francia importőrei (akik mellékesen autóversenyzők voltak) láttak fantáziát abban,hogy a Dakaron is indulni kéne vele.1980-ban indult először orosz pilótával és navigátorral és a 19. helyen végeztek.1981-től Franciák indultak vele és bronzérmesek lettek,1982-1983-ban ezüstérmesek.83-ban a Ladát csak a Merci előzte meg,de a német csapat sok szabályt megszegett,ezért számos megfigyelő szerint ki kellett volna zárni őket,ennek ellenére a Francia csapat nem nyújtott be óvást.Ez növelte a márka népszerűségét,és ezek a sikerek nagyban növelték a nyugati értékesítéseket is.A gyár múzeumában van a Dakaros Niva kiállítva.
21013--Retro Zsiguli----1985'
2105---Utcai Tuning-----1982'
2102---Veterán Zsiguli--1979'
2106---Veterán Zsiguli--1978'

Avatar
VukmannA
Site Admin
Hozzászólások: 1220
Csatlakozott: 2010.03.23. 20:28

Re: Niva

Hozzászólás Szerző: VukmannA » 2010.08.06. 21:13

Még egy-két ilyen érdekes, tartalmas hozzászólás, és a Norbi már írhatja is az egyre nagyobb sikernek örvendő Lada típusismertető következő számát... :) Egyre többen keresnek, hogy hol tudják megvenni az 1500-ös kiadványt!

Válasz küldése