2107

Avatar
Lada2107
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2010.03.23. 23:08

2107

Hozzászólás Szerző: Lada2107 » 2010.04.09. 23:53

A 2107 egy új típuscsalád tagja volt. A 2105-höz képest a nagyobb kényelmi felszereltség, a nagyobb alapmotor és az enyhén megváltoztatott külső volt a legszembetűnőbb változás .
A modellnek 1982-ben készült el a nullszériája. 1983-ban kezdték el a forgalmazását odahaza. Magyarországra csak 1985-ben került legelőször. Többféle erőforrással szerelték. Az alapmotor a 2103-ból származik. De volt diesel motoros variáció is. A legérdekesebb a VAZ saját fejlesztésű Wankel-motoros változata. A '80-as évek közepén pedig egy finn cég, a Konela, turbót épített be és pár évig kis darabszámban így értékesítette a 2107-et. Először 1986-ban terveztek modellfrissített prototípust, majd 2007-ben is, de gyártásra egyik sem került.
A típust 4 és 5 sebességes váltóval is szerelték. A műszeregységben az olajnyomás-jelző helyén az ECON műszer is előfordulhat, ami az autó gazdaságos üzemeltetését hivatott szemléltetni a takarékelektronika segítségével. Nyugatra szánt modellekbe tettek a biztonsági öv be nem csatolására figyelmeztető visszajelzőt. Az angoloknak pedig jobbkormányos kiviteleket készítettek. A szigetországban viszonylag népszerű modell volt.
Később az idők folyamán megjelent az elektronikus karburátor és a katalizátor is a 2107-ben. Az 5-ös váltó pedig állandósult a felszereltségben.
Az autó legfőbb ismertetőjegyei: fekete lökhárítók króm betéttel, nagy krómozott hűtőmaszk, króm tetődíszléc (később fekete műanyag lett), 5 ovális lyukú acélfelni közepén a krómozott tengelyvég-kupakkal, fényszóró törlő-mosó berendezés. Belsőleg a fejtámlával egybeépített első ülés, hidraulikus fényszórómagasság-állító, fordulatszámmérő, polc a kesztyűtartó alatt, oldalsó légfúvókák, kopott fékbetétre figyelmeztető lámpa.
Röviden ennyit a lassan veterán korba lépő modellről.

Avatar
David-2105
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2010.08.17. 16:38
Tartózkodási hely: Budapest VI. ker

Re: 2107

Hozzászólás Szerző: David-2105 » 2010.08.17. 17:04

Sziasztok!
Még új vagyok itt a fórumon, és rögtön egy kérdéssel nyitnék.
http://www.hasznaltauto.hu/auto/lada/21 ... 07-4036836
http://www.expressz.hu/auto/szemelygepj ... -21895493/
Már hirdetik egy ideje, azóta szemezek vele :) A hirdetés szerint kb. 40 ezer kilométer van benne, 5 sebességes, és 1600-as, tehát 21074-es. A képek alapján elég jónak tűnik, szerintetek megéri az árát? Az igazság az, hogy jelenleg ennyit nem tudnék rászánni a cserére(még ha a mostani 05-ösömtől megválnék, akkor sem), de ha cserélni fogok (remélem minél előbb :) ), akkor mindenképp 21074-est szeretnék. Szóval csak érdekelne, hogy ti mennyit adnátok egy közel ilyen állapotú 074-ért? Vagy épp ezért a példányért mennyit lehetne adni?
Válaszotokat előre is köszönöm.
Lada 2105 1300S

Avatar
MelegN
Hozzászólások: 1126
Csatlakozott: 2010.03.24. 15:56
Kapcsolat:

Re: 2107

Hozzászólás Szerző: MelegN » 2010.08.17. 18:28

Ez a dolog úgy áll, hogy neked mennyit ér meg. Ha régen hirdetik, biztosan lehet alkudni is bőven. e azért érdemes ellenőrizni, hogy valóban 074-es-e, ami igen ritka, vagy csak átépítés. És a km-t is meg kell nézni, hogy az autó állapota visszaigazolja-e.

Egy 2107-ért 40e km-rel, és patent állapotban általában én személy szerint nem találom extrémnek a 300-400e közötti árat.
2103 '78; 2101 '78; 2107 '90 Rendőrség; 21061 '85; 2103 '74; 2103 '73; 2106 '76; 2102 '73; 21033 '83; 2103 '75 "Brundza"; 2109 '88; 2107 '82; 21058 '87; 2105 '80

Avatar
BYL830
Hozzászólások: 496
Csatlakozott: 2010.08.03. 20:51
Tartózkodási hely: Károlyháza

Re: 2107

Hozzászólás Szerző: BYL830 » 2010.08.17. 23:32

Érdekes,mert a hirdetésben 55KW-75LE-t ír,ami az 1500-ös adata,az 1600-os 58KW-79LE.
Kérdés honnan írta az adatot a forgalmiból,mert akkor gondok vannak.
Fel kell hívni,hogy a motor gyújtáselosztó felöli oldalán 2103(szürke blokk) vagy 2106(kék blokk) van-e?
Meg a forgalmiban a motorszám 2103-al,vagy 2106-al kezdődik-e?
Amúgy egy ismerősöm most vett egy makulátlan 2107-et 35000km-el 480000-ért,nagy szerencséje volt vele,hogy ennyiért ilyet talált.
21013--Retro Zsiguli----1985'
2105---Utcai Tuning-----1982'
2102---Veterán Zsiguli--1979'
2106---Veterán Zsiguli--1978'

Avatar
ladarevolution
Hozzászólások: 222
Csatlakozott: 2010.06.26. 13:54
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Kapcsolat:

Re: 2107

Hozzászólás Szerző: ladarevolution » 2010.08.18. 14:15

hehe, most nézem csak ezt a topicot.
A linkelt 074-es, már az udvaromban áll, szóval a hirdetés tárgytalanná vált azóta 8-)

Amúgy igen, 06-os bontatlan blokk van benne, és 074 az alvázszám is. A debreceni rendőrség rendelte 92-ben de visszamondták, mert pont akkor kaptak váratlanul Opeleket, de mivel az autót addigra már leszállították Oroszországból ezért magán embernek lett eladva. Így került magán kézbe újonan 1600-as változatba. Amúgy nem nagyon adtak el 1.6-ost, max nyugaton.
A kW pedig azért 55 a hirdetésben, mert a törzskönyvben is annyi van :) Annó elírták. Gondolom '92-ben az ügyintéző mikor írta papírokat nem tudta a számítógép alapján hogy az 1600-os mennyi így beírta az 1500-ös teljesítményét. Ami akkor mindegy volt, jelenleg mivel a súlyadó megváltozott teljesítményre, így most előnyös :twisted:
Na nem mintha a 3*140 ft / év olyan nagyon nagy spórolás lenne :)

Hazafelé az autópályán nálam fordult át 40e-re a km óra :)

Amúgy a 07-es leíráshoz pár érdekesség:

Az olajnyomás műszert egy bizonyos évszámtól cserélték le ECON-ra. A 80-as évek vége felé valamikor.
A 80-as években még például a kesztyűtartó gombja a bal oldalon volt, nem középen. Az ajtó karfák felső csavarjának fejét takaró műanyag elem, még króm volt mint a már említett tetődíszléc is. Ezek később feketére cserélődtek.
Az övek kezdetben nem voltak autómaták. A '88-as év elején még biztos nem. Aztán volt pár amiknek elől autómata volt, hátul nem, és kb. '89-es évtől már mindegyik autómatával volt szerelve elöl-hátul.
Szintén egy bizinyos modellévtől kb. '92 közepétől műbőr ajtókárpitokkal szeretélk a plüss helyett, illetve megjelent a teljesen plüss ülőfelületű ülés mellett a varrásnál osztott plüss-műbőr huzat is.

Angliában csináltak (Angliában átépítve) új korában, kis darabszámba átépített Sport változatot. 1.6-os Weber DCOE dupla karburátoros motorral. Íme a motortere:
Kép

Illetve például Kanadába vitték Signet néven. Ennek az első Lada embléma helyett egy S betű volt a hűtőrácsán.
Úgy kb. ennyi jutott eszembe hirtelen. 8-)
Lada 21074 1600
Lada 11174 Kalina Limited Edition

Avatar
David-2105
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2010.08.17. 16:38
Tartózkodási hely: Budapest VI. ker

Re: 2107

Hozzászólás Szerző: David-2105 » 2010.08.18. 18:30

Sziasztok!
Először is köszönöm a válaszaitokat.
Ladarevolution: grat az autóhoz ;)
Megkérdezhetem hogy mennyibe volt?
Mostanában nagyon gondolkodom a cserén, és ha vennék, akkor mindenképp 1.6-ost szeretnék én is, egyrészt mert ebből azért viszonylag kevés jön szembe az úton :) , másrészt meg gondolom azért ez jobban szedi a lábait, mint a kis szíjas 1.3-as :D (ami néha igencsak kevés...)
Amúgy nézegettem a 2107-esek adatait, és a 2103-as motorhoz 106Nm-es max nyomatékot írnak, a 2106-hoz pedig 122.6-ot. Ez mennyire érezhető a gyakorlatban?
És hogy ne legyek nagyon off, volt a 2107-esnek turbomotoros változata is:
http://lada1970.1g.fi/lehti_konela_1984 ... turbo.html
Nemtudom mennyire gyári, sajnos a cikk finnül van, mindenesetre érdekes :)
Lada 2105 1300S

Avatar
ladarevolution
Hozzászólások: 222
Csatlakozott: 2010.06.26. 13:54
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Kapcsolat:

Re: 2107

Hozzászólás Szerző: ladarevolution » 2010.08.18. 18:53

A turbós említve volt a nyitó hozzászólásban 8-)

Hát a hirdetés óta a jobb sárvédő hátsó sarkán lett egy kis sérülés, ami csak alapozóval volt lefestve, így 350e.
Gyárilag 1.6-ost nehéz találni itthon, Ami átépített olyan sok van. Szerintem kár vadászni 1600-ost mert az 1500-öst fel lehet fúrni 1600ra :D
Nekem ez most pont kijött, mert amúgy is 07-est akartam venni, nekem nem volt létkérdés h 1.6 legyen, de pont volt hát megvettem.

Nekem előtte 1500-ös 07-es volt 3,9-es difivel. Ez meg ugye 1600-os és 4,1-es difi van alatta.

Emiatt érzésre kicsit jobban megy. Nem mondanám h azt a 4 lóerőt megérzem. Inkább alacsony fordulaton gyorsításkor tűnik fürgébbnek, köszönhetően a plusz nyomatéknak. (meg a 4,1-es difinek)
5-ös váltóval az autópályatempó simán tartható, óra szerint 140-el jöttünk hazafelé.
Lada 21074 1600
Lada 11174 Kalina Limited Edition

Avatar
MelegN
Hozzászólások: 1126
Csatlakozott: 2010.03.24. 15:56
Kapcsolat:

Re: 2107

Hozzászólás Szerző: MelegN » 2011.01.18. 13:19

kellenének olyan fotók, amin 2104, 2105 és 2107 együtt van fényképezve, van valakinek esetleg?
2103 '78; 2101 '78; 2107 '90 Rendőrség; 21061 '85; 2103 '74; 2103 '73; 2106 '76; 2102 '73; 21033 '83; 2103 '75 "Brundza"; 2109 '88; 2107 '82; 21058 '87; 2105 '80

Avatar
LADA1500CBF410
Hozzászólások: 293
Csatlakozott: 2012.03.18. 19:19
Tartózkodási hely: Nógrád megye - Szuha

Re: 2107

Hozzászólás Szerző: LADA1500CBF410 » 2013.10.04. 18:21

Családunknak volt egy korai, 1986-os 2107-ese. Megfigyelhető, hogy nincs rajta jobb oldali tükör, és króm az esőcsatorna.
http://imageshack.us/a/img850/7493/uwqh.jpg
http://imageshack.us/a/img203/5744/blzm.jpg
http://imageshack.us/a/img823/7527/0yqk.jpg
http://imageshack.us/a/img22/6203/hhbe.jpg
VAZ 2103 CBF-410 1979. 12. 11.
VAZ 2103 APY-955 OT-54-41 1978. 07. 04.
VAZ 2104 BUT-365 1989. 03. 16.
ZIL 130G 1979.01.

Avatar
Valkó Ati
Hozzászólások: 210
Csatlakozott: 2010.09.03. 15:54
Tartózkodási hely: Várpalota

Re: 2107

Hozzászólás Szerző: Valkó Ati » 2013.10.04. 19:17

Ezekből a képekből csak az vehető ki, hogy nincs jobb tükör.
Egyébként ezeken a korai évjáratokon tényleg króm volt az esőcsatorna díszléc,
illetve még króm küszöbdíszcsík volt a műanyag helyett,
+ ezeknél volt a cseh első lámpa, 84-ben még teleszkópos motorháztető kitámasztó volt.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Valkó Ati 2013.10.07. 11:38-kor.

Válasz küldése