Hozzászólás
Szerző: MelegN » 2010.04.05. 11:28
A tele homlokfalasok szerintem a nullszériás autók voltak, én legalábbis csak gyári fotókon láttam, van egy autó-motor címlap (az érdekességek között látható), amin jól látszik ez a verzió. A gyártás hivatalos beindulása 1973, és már az apró rácsos homlokfallal jöttek ki, de ebből jórészt csak az NDK-ba és Csehszlovákiába jutott a SZU-n kívül (a mobile.de-n lévő összes 74-es is cseh származású, sajnos csak a fehér, erősen átalakított, koridegen alkatrészekkel bőven megspékeltnek van Mo-on is igazolható származása). A Magyarországra 1975-ben érkezőknek már a végleges, széles résű homokfal jutott, az általam látott legrégebbi magyar darab 75 januári gyártású, már ilyet kapott. Az első széria jellemzője volt még a nagy szögletes saválló kipufogóvég, a cirill zsiguli felirat, a krómozott szellőzők a motorháztetőn és a C oszlopon, belül a pumpás ablakmosó, és a kormánykapcsoló helyett még billenőkapcsolós ablaktörlő, az ablakmosó tartály zacskós, és az alvázszám is a tűzfal függőleges részébe van ütve, a gázpedál hosszúkás, a szerszámos táska a három csatos, szélesebb típus volt, és volt még jópár eltérés, az érdekességek között Siroki Zoli jól felsorolja, bemásolom ide:
# Nagy babás lökhárítók.
# Alvázszám a tűzfalon a motortér felé, és nem az esőcsatornában.
# Vízpumpa végén van a ventilátor, nem külön motorral megy.
# Motor szellőző cső a légszűrőig.
# Köténylemez apró csíkozású szellőzőkkel van ékesítve. /Ezt még vissza kell alakítani./
# Gyárilag nem volt: antenna, rádió.
# Krómozott motorfedél szellőző rács.
# Krómozott C- oszlop rács.
# Jobb oldali bajuszkapcsoló hiánya /ablaktörlő/
# Műszerfalon kirakott ablaktörlő kapcsoló.
# Pumpás ablakmosó kapcsoló.
# Az övek nem lehettek benne. / Csehszlovák gyártmány/
# Műszerfal mintázata, és anyaga eltérő tapintású, és színű.
# Fordulatszámmérő visszajelzőin nincs ikon, ábra.
# Gázpedál alakja ,"Buszpedál"
# Ajtónyitásnál világító kis piros lámpák sima króm felületűek,nem bordázottak.
# Az ajtók, és az ülések kárpit színe nehezen beazonosítható közép barna színű.
# A típustáblán USSR, és angol segítség olvasható az orosz mellett
Az első komolyabb "facelift" 75 elején jött el, a homlokfal ekkor változott meg, elmaradtak a külső króm szellőzők a kipufogóvéggel együtt. 76-ban a 2106-os gyártásának beindításával került bele a bajuszkapcsoló jobbra az ablaktörlőnek, és motoros pumpát kapott az ablakmosó, de még zacskós maradt, 78-ban jött a két szíjas szerszámtáska, és az ablakmosótartály, 80-ban jött a vákuumos gyújtás, új típusú karburátorral, de egy rövid ideig mindenféle kombinációban voltak a karburátorok és gyújtáselosztók, 79-seken látható olyan vákuumos gyújtáselosztó, amin nincs depresszió cső (így hívják?). Sok apró változás volt még, pl. az alumínium hangszóróborítást műanyagra cserélték, tolatólámpát kapott, stb..
78-tól szereltek 5 sebességes váltót és/vagy elektronikusan vezérelt kondenzátoros gyújtást is az eredetileg nyugatra szánt példányokba (azt hiszem ezt hívta a köznyelv tirisztorosnak), amikből aztán nálunk is kikötött pár.
Ami viszont nagyon érdekes, a kor slendriánságára nagyon jellemző, hogy a kezelési utasításban a képeken mindig a nullszáriás példányok maradtak, és az ablaktörlő-ablakmosó leírása soha nem változott meg.
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára
MelegN 2010.04.05. 19:40-kor.
2103 '78; 2101 '78; 2107 '90 Rendőrség; 21061 '85; 2103 '74; 2103 '73; 2106 '76; 2102 '73; 21033 '83; 2103 '75 "Brundza"; 2109 '88; 2107 '82; 21058 '87; 2105 '80