Motor belső mosás

Fekete Róbert
Hozzászólások: 36
Csatlakozott: 2010.05.22. 12:01

Motor belső mosás

Hozzászólás Szerző: Fekete Róbert » 2015.11.26. 18:05

Sziasztok!


Van egy 73as Zsigulim 85ezer kilométerrel, szivárgásmentes motorral. Arra gondoltam, hogy a következő olajcserénél kimosnám a motrot belűlről, természetesen megfelelő adalékkal :) . Kikértem néhány ember véleményét de a vélemények nagyon megoszlanak... 42 év alatt szerintem soha nem volt kimosva így gondoltam ráférne. Mi a véleményetek? Használna vagy inkább hagyjam az egészet? Ha van valakinek tapasztalata örülnék ha megosztaná, nem szeretnék hülyeséget csinálni.

Avatar
Valkó Ati
Hozzászólások: 210
Csatlakozott: 2010.09.03. 15:54
Tartózkodási hely: Várpalota

Re: Motor belső mosás

Hozzászólás Szerző: Valkó Ati » 2015.11.27. 00:20

A manapság kapható kis kiszerelésű anyagokat felejtsd el, az olajhoz kell hozzáönteni, semmit sem érnek...
Szerezz mosóolajat, de vigyázz vele!
Engedd le az olajat, tölts bele legalább 3 litert a mosóanyagból,
indítsd be a motort, max 1-2 perc járatás kell, nem több.
Erre nagyon figyelj, mert hamar csapágyas lehet a motor!
Hagyd állni 5-10 percet, majd engedd le.
Ilyen öreg motornál ajánlatos az ismétlés.
Utána olaj le, olajszűrő le, új szűrő fel (olajat előtte tölts bele), új olaj be,
majd indítsd el, hogy az új olaj "elfoglalja a helyét".
Ennyi.

Fekete Róbert
Hozzászólások: 36
Csatlakozott: 2010.05.22. 12:01

Re: Motor belső mosás

Hozzászólás Szerző: Fekete Róbert » 2015.11.27. 18:22

Köszönöm a segítséget!

Avatar
ladarevolution
Hozzászólások: 222
Csatlakozott: 2010.06.26. 13:54
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Kapcsolat:

Re: Motor belső mosás

Hozzászólás Szerző: ladarevolution » 2015.11.30. 21:34

Az én véleményem: :)

Olaj melegen leereszt, olajszűrő kidob, olajteknő levesz/kimos, szívókosár letakarít, vezérműfedél levesz/kitöröl, szemrevételez, fedeleket visszarak, Mann W714/2 szűrővel és normális olajjal összerak.

Ezt lehet fűszerezni még akkor, ha szemrevételezésnél nem túl tiszta, hogy először gagyi utángyártott olajszűrővel és teszkós 10W40-es olajjal 100-500km és az kuka. Utána Mann szűrő és normális olaj.

Olajat meg beleöntheted a szűrő felcsavarása előtt és utána felrakhatod a szűrőt. Így a szívóágba kevesebb levegő marad. (fordított sorrendben maradhat)
Így indításkor lesz olajnyomás. Szűrőbe felesleges olajat öntögetni. 3 szelepes szűrőnél nincs is hova. Gagyi szűrőt meg ugye nem teszünk a motorra 2015-ben... pl 2 szelepeset vagy annál is rosszabbat.
Lada 21074 1600
Lada 11174 Kalina Limited Edition

Avatar
Valkó Ati
Hozzászólások: 210
Csatlakozott: 2010.09.03. 15:54
Tartózkodási hely: Várpalota

Re: Motor belső mosás

Hozzászólás Szerző: Valkó Ati » 2015.12.01. 08:43

Én ezt azért nem ajánlanám, mert a mosóolaj azért átpucolja a járatokat,
a tuskós vagy bármilyen motorolaj azért nem igazán...
Azok kenésre és nem a trutymó feloldására lettek kitalálva.
Mann szűrő, meg a szűrőbe nuku olajat önteni? Te tudod, neked még jók a fogaid...
Leírtam hogyan kell (kellene) kinézni a dolognak rendesen, de a tulaj dönti majd el
melyik utat választja.

Avatar
ladarevolution
Hozzászólások: 222
Csatlakozott: 2010.06.26. 13:54
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Kapcsolat:

Re: Motor belső mosás

Hozzászólás Szerző: ladarevolution » 2015.12.06. 17:35

3 szelepes szűrő alap a mai világban, hogy ne folyjon vissza az olaj a motor leállítása után a karterba és ne szárazon indítsd el.
30 éve nyilván nem volt ilyen, de most már van. ;)
Ezeket meg nem tudod feltölteni, mivel mindkét felén szelep van, melyek zárva vannak alap helyzetben, emiatt nem tudsz bele önteni semmit. Olajcserekor se folyik ki pl a kezedre/motortérbe.
Lada 21074 1600
Lada 11174 Kalina Limited Edition

Válasz küldése