Fehér index-sárga index váltás

Avatar
Zotya
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2010.03.24. 08:07
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Fehér index-sárga index váltás

Hozzászólás Szerző: Zotya » 2014.10.20. 21:52

Lehet, de nem tudjuk. A fehér búrát már elfogadják vagy csak elnézik nem tudom de sok gyári autó is ilyen. Ez ugyanaz tulajdonképpen. A búrán kellene az e nek lenni nem az izzón. Lehet, hogy van is némelyiken. Szerintem nem erre fognak majd harapni, hanem arra, hogy egyben vannak. Vagy az lesz, hogy nem láttak még ilyet és nem merik átengedni, ha nem ebbe majd másba kötnek bele mindenáron.

Erre az utolsóra volt saját élményem. Egy ritkán előforduló probléma volt az autómon, műszaki vizsgán. Láttam rajtuk, hogy nem tudták ,hogy papirozzák le. Láttam, hogy nagyon lapozgatnak, telefonálnak, nem találnak neki ablakot a gépen. Később kiderült nem jó a fék az autón. Másodszorra már jó volt ugyanaz a fék, mert volt idő utánanézni, mit kell Xelni a vizsgalapon.

Megkérdezek majd egy ismerős vizsgabiztost mit szól hozzá. Ha műszakin nem is, utána 5 évig biztos használható szerintem. Fehéren villogó indexel is közlekedtünk már eléd sokat, de nem hallottam még, hogy a rendőr büntetett volna érte.
2103 74

Avatar
ladarevolution
Hozzászólások: 222
Csatlakozott: 2010.06.26. 13:54
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Kapcsolat:

Re: Fehér index-sárga index váltás

Hozzászólás Szerző: ladarevolution » 2014.10.23. 13:15

Egy OT-s autót nem hinném hogy büntetne ilyenért a rendőr. Hacsak nem valami irigy "nekem nem telik rá, akkor te fizess" típust ki nem fog az ember :D

Amúgy a búrán és az égőn is rajta kell lenni az E jelnek. Az más kérdés hogy az égőt sosem veszik ki megnézni. Újabb autóknál nem is egyszerű.
Mindenesetre Ladánál könnyen látja és mondja hogy: "gyárilag nem ledes volt, vegyük csak ki, nézzük meg..."

Szerintem mindenhol (rendőr és vizsgáztató) vannak normálisan hozzáálló és kötözködő dolgozók. Inkább csak szerencsén múlik ki milyet fog ki.
Lada 21074 1600
Lada 11174 Kalina Limited Edition

Avatar
VukmannA
Site Admin
Hozzászólások: 1220
Csatlakozott: 2010.03.23. 20:28

Re: Fehér index-sárga index váltás

Hozzászólás Szerző: VukmannA » 2014.10.23. 14:05

ladarevolution írta:Egy OT-s autót nem hinném hogy büntetne ilyenért a rendőr. Hacsak nem valami irigy "nekem nem telik rá, akkor te fizess" típust ki nem fog az ember :D

Amúgy a búrán és az égőn is rajta kell lenni az E jelnek. Az más kérdés hogy az égőt sosem veszik ki megnézni. Újabb autóknál nem is egyszerű.
Mindenesetre Ladánál könnyen látja és mondja hogy: "gyárilag nem ledes volt, vegyük csak ki, nézzük meg..."

Szerintem mindenhol (rendőr és vizsgáztató) vannak normálisan hozzáálló és kötözködő dolgozók. Inkább csak szerencsén múlik ki milyet fog ki.
Én is valahogy hasonlóan gondolom. Nekem az eredeti autó fogalmába nem fér bele a LED-es izzó. És nem fér bele a sárga index sem, ha nem az volt rajta. Ezért is mondtam, hogy csináljanak a papírokkal amit akarnak, nekem marad a fehér index helyzetjelzővel.
Nagyon kicsi az esélye, hogy az évi 1-2 órában, amikor sötétben megyek világítással megállít a rendőr egy OT-s autóval. És ha megállít, akkor egy bunkót fogok ki, aki a fehér izzó miatt kötekedik, sőt meg is büntet. Ha meg netán tudom, hogy hosszú távra mennék és sötétben ,akkor lehet felteszek egy sárga burát, az izzó megfelelő pólusát meg leragasztom.

Avatar
Zotya
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2010.03.24. 08:07
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Fehér index-sárga index váltás

Hozzászólás Szerző: Zotya » 2014.10.24. 08:49

Hát igen, az eredetiséggel van egyéb gond is. Szerintem 74 75 ben, vagy durván ebben az időszakban lenni kellett olyannak is, hogy a kétszálas izzón sárga búra volt, tehát a helyzetjelző világított sárgán. Legalábbis sok sajtófotón inkább sárga index van. Csak a nagyon korai képeken láttam fehéret. Ezen kívül, ezeket a lámpákat 95%ban sárga búrával árulták eredeti csomagolásban is. Szóval szerintem ilyennek is lenni kellett és nincs nyoma a típusismertetőnkben.

Ehhez képest a ledes csakk abban az 1-1 másodpercben nem eredeti amikor felvillan. Az hogy belül mi van, már annyira nem fontos ha nem látható, mondjuk egy sárga izzó-fehér búrás verzión minden pillanatban 20méterről is látszik, hogy nem frankó. Vagy akkor csak a korabeli 86os benzint tankoljuk amihez a motort megcsinálták?

Hosszú távon, egy "használós" autón csak a ledes megoldást tartom jónak. A csere berélés nem megoldás, persze egyszer kétszer meg lehet csinálni. A garázsban állva biztos nem kell sárga index.
A frissen felrakott búrával próbáljátok meg lemosni az autót. 10ből 9szer beázik és kurva nehéz úgy megcsinálni, hogy ne menjen bele viz és nehezem szárad ki, könnyen reped, roszz a csavar minősége alig találni hozzá csavarhúzót stb. Úgyhogy ha valaki nyugodtan, használni is szeretné a kocsit hosszabb távon jó lenne a led.

Csakhogy úgy néz ki pontosan ide való nem lesz, legalábbis eddig nem találtam. Nehezen visszaalakítható átalakítás persze nem jöhet szóba.
2103 74

Avatar
ladarevolution
Hozzászólások: 222
Csatlakozott: 2010.06.26. 13:54
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Kapcsolat:

Re: Fehér index-sárga index váltás

Hozzászólás Szerző: ladarevolution » 2014.10.24. 12:27

Nekem amúgy a 76-os autóban is kétszálas foglalat van és kétszálas izzó gyárilag. ;)
Lada 21074 1600
Lada 11174 Kalina Limited Edition

Válasz küldése