Oldal: 1 / 1

Külföldről való behozatal.

Elküldve: 2015.12.25. 10:14
Szerző: Wolf
Szép jó napot minden kedves Ladásnak.
Olyan kérdésem lenne, hogy külföldről (EU) szeretnék behozni egy ladát. Ezzel kapcsolatban mik a teendőim a papírozást illetően. Természetesen OT-s állapotba szeretném újra forgalomba állítani itthon.

Válaszokat Előre is Köszönöm.

Kellemes Karácsonyi Ünnepeket mindenkinek.

Üdv: Dániel

Re: Külföldről való behozatal.

Elküldve: 2015.12.25. 12:47
Szerző: ladarevolution
Helló!

1. kimész megveszed. (kétnyelvű adásvételi)
2. hazahozod (tréler, ideiglenes rendszám, akárhogy...)
3. első körben NKH-s időpontfoglalás (kocsi nem kell, csak az összes papír)
4. van érvényes kinti műszaki => NKH-nál honosítás
nincs érvényes kinti műszaki => NKH-nál vizsgáztatás
5. ha átment, akkor Vám és Pénzügyőrségen regadó befizetés
6. biztosításkötés
7. Okmányiroda
8. OT-ra felkészítés + vizsga (ezt már leírta valaki itt azt hiszem)
9. újrapapírozás, új rendszám, biztosítás

Szerintem nem hozható össze máshogy, mindenképp dupla papírozás, de majd a többiek válaszolnak még, tudnak infót szerintem :)

Re: Külföldről való behozatal.

Elküldve: 2015.12.25. 19:04
Szerző: Tompa Gábor
Szia!

Ha OT rendszámmal szeretnéd használni, akkor egyszerűbb és olcsóbb a dolog:

1. kimész megveszed. (kétnyelvű adásvételi)
2. hazahozod (tréler, ideiglenes rendszám, akárhogy...)
3. felkészíted a muzeális minősítésre
4. időpontot kérsz a vizsgára (sokszor 3-4 hónapot is várni kell az időpontra)
5. Muzeális minősítő vizsga (mely egyben az eredetiségvizsgálat is)
6. NKH forgalomba helyezős műszaki vizsga (fontos, hogy a műszaki adatlap és a 4. számú mellékleten szereplő adatok, leginkább a típus megegyező legyen.)
7. KGFB megkötése
8. Okmányiroda: OT rendszám kiváltás

Ezzel a megoldással regisztrációs adót sem kell fizetned. Továbbá a felújítás ideje alatt kvázi vasdarabként funkcionál az autó és nincs vele semmilyen adminisztrációs nyűgöd.

Az egész folyamat kulcsa az okmányiroda a végén. Itt fontos, hogy milyen papírokat viszel, mert sokat nem ismernek és mindenféle hülyeségeket (hiteles fordítás, származás ellenőrzés) írnak elő. Ezen leginkább úgy tudsz segíteni, ha kintről úgy nevezett harmonizált okmányokkal hozod be az autót. Ez azt jelenti, hogy már az EU-s rendelkezéseknek megfelelő új forgalmija és törzskönyve van az autónak. Ha régi típusú forgalmival csinálod, akkor kezdődnek a kellemetlenségek. Litván, cseh, szlovák, olasz, osztrák behozatal esetén már van tapasztalatunk. Ha megvan a kiszemelt autó/ország, hívj fel és elmondom, hogy mire érdemes még figyelni.

Üdv:

Gábor

Re: Külföldről való behozatal.

Elküldve: 2015.12.25. 20:48
Szerző: ladarevolution
No, ez sokkal barátibbnak hangzik anyagilag 8-)

Re: Külföldről való behozatal.

Elküldve: 2015.12.25. 23:32
Szerző: Wolf
Köszönöm szépen a válaszokat.

Akkor még olyan kérdésem volna, hogy a behozataltól számítva van-e valamiféle idő amin belül itthon el kell intézni a veterán vizsgát/ honosítást. Másik kérdésem, ha forgalmija van a kocsinak csak törzskönyve nincs akkor ebben az esetben is megoldható a dolog? Mert a tulajdonos azt mondta h van forgalmija csak a műszaki járt le. Egyből nem tudnám elvinni minősítésre előbb ki kéne pofozni kicsit, de lehet hogy elhúzódna a dolog. Amúgy Litvánia a forrás ország.

Re: Külföldről való behozatal.

Elküldve: 2015.12.31. 12:06
Szerző: Tompa Gábor
A gyakorlatban nincs kovetkezmenye, ha evek mulva helyezed forgalomba. A litvan forgalmi eddig elegendo volt az okmanyirodanak. Az EU-s forgalmi nagyon hasonlit a magyar forgalmiboz. Ha ilyen van az autohoz, azzal nem lesz gondod...

Re: Külföldről való behozatal.

Elküldve: 2020.01.19. 21:58
Szerző: kovacsszandra
Tompa Gábor írta:
2015.12.25. 19:04
Szia!

Hahttps://hu.flatfy.com/OT rendszámmal szeretnéd használni, akkor egyszerűbb és olcsóbb a dolog:

1. kimész megveszed. (kétnyelvű adásvételi)
2. hazahozod (tréler, ideiglenes rendszám, akárhogy...)
3. felkészíted a muzeális minősítésre
4. időpontot kérsz a vizsgára (sokszor 3-4 hónapot is várni kell az időpontra)
5. Muzeális minősítő vizsga (mely egyben az eredetiségvizsgálat is)
6. NKH forgalomba helyezős műszaki vizsga (fontos, hogy a műszaki adatlap és a 4. számú mellékleten szereplő adatok, leginkább a típus megegyező legyen.)
7. KGFB megkötése
8. Okmányiroda: OT rendszám kiváltás

Ezzel a megoldással regisztrációs adót sem kell fizetned. Továbbá a felújítás ideje alatt kvázi vasdarabként funkcionál az autó és nincs vele semmilyen adminisztrációs nyűgöd.

Az egész folyamat kulcsa az okmányiroda a végén. Itt fontos, hogy milyen papírokat viszel, mert sokat nem ismernek és mindenféle hülyeségeket (hiteles fordítás, származás ellenőrzés) írnak elő. Ezen leginkább úgy tudsz segíteni, ha kintről úgy nevezett harmonizált okmányokkal hozod be az autót. Ez azt jelenti, hogy már az EU-s rendelkezéseknek megfelelő új forgalmija és törzskönyve van az autónak. Ha régi típusú forgalmival csinálod, akkor kezdődnek a kellemetlenségek. Litván, cseh, szlovák, olasz, osztrák behozatal esetén már van tapasztalatunk. Ha megvan a kiszemelt autó/ország, hívj fel és elmondom, hogy mire érdemes még figyelni.

Üdv:

Gábor

Ukrajnából nagyon macerás lenne a behozatal szerintetek? :(
Világos, hogy EU-ból egyszerűbb lenne. Lehet, amellett kell maradjunk, de Ukrajnából sokkal olcsóbban meg tudnánk szerezni. Aztán persze ki tudja, mennyi pénzbe kerül a bürokrácia utána, szóval lehet jobban járunk, hha EU-n belül nézelődünk... :/

Re: Külföldről való behozatal.

Elküldve: 2020.01.20. 09:48
Szerző: VukmannA
Szia!

Macerás behozni, de megoldható. Van egy ember, akinek a számát meg tudom adni, és segít mindenben.
Viszont az onnan behozott autót csak OT-val tudod majd üzembe helyezni Magyarországon!