Tapasztalatok, vélemények veterán vizsgával kapcsolatban

Avatar
VukmannA
Site Admin
Hozzászólások: 1220
Csatlakozott: 2010.03.23. 20:28

Re: Tapasztalatok, vélemények veterán vizsgával kapcsolatban

Hozzászólás Szerző: VukmannA » 2012.12.04. 20:26

A muzeális minősítés vizsgadíja 30 körül van, az FIVA 50 körül.
A FIVA vizsgadíjat utólag kell kifizetni akkor, ha sikeres vizsgát tettél, a muzeális minősítés költsége előre fizetendő.
A FIVA vizsgához MAVAMSZ tagnak kell lenned, és egy új szabály szerint 5 év tagdíj befizetést kell igazolnod. Ha az előző években nem voltál tag, akkor ez 25000 Ft-ot jelent, de ezzel 5 évre ki is fizetted a MAVAMSZ tagdíjat.
A MAVAMSZ tagság előnye, hogy egy esetleges káresemény esetén a biztosító más elbírálás alá veszi azt autót, illetve állítólag egy esetleges biztosítóval szembeni nézeteltérés esetén a MAVAMSZ a tag mellé áll.

A FIVA 10 évre szól, nemzetközi minősítés, tehát egy kicsit rangosabb.
A FIVA egy fokkal szigorúbb a muzeális minősítésnél. Nehéz megmondani miben, de az biztos, hogy vannak olyan dolgok, amiket muzeális minősítésen elnéznének, de a FIVA-n nem.
Egy dologra figyelj, mindkettő vizsgánál az alváz, és a futómű nagyon fontos pont, a legtöbb autó ott bukik el! Én talán ezen a részen tudnék főként különbséget tenni a két vizsgatípus között. A futóművön látszik, hogy az darabjaira szét lett szedve, és úgy lett lefestve, felújítva, vagy pedig felszerelt állapotban lett letisztítva, lefestve. A FIVA-n tökéletes alvázzal, futóművel engednek át.

Az egyéb költségek (rendszám, új forgalmi, műszaki) mindkét vizsgatípusnál ugyanaz. Tehát a fentiek alapján kb. 20000 a két vizsgatípus között a különbség, valamint az 5 éves MAVAMSZ tagság díja. De így viszont 5 év helyett 10 évre kapsz minősítést.

Avatar
Ellák
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2012.07.19. 20:52
Tartózkodási hely: Érd

Re: Tapasztalatok, vélemények veterán vizsgával kapcsolatban

Hozzászólás Szerző: Ellák » 2012.12.05. 11:35

VukmannA írta:A muzeális minősítés vizsgadíja 30 körül van, az FIVA 50 körül.
A FIVA vizsgadíjat utólag kell kifizetni akkor, ha sikeres vizsgát tettél, a muzeális minősítés költsége előre fizetendő.
A FIVA vizsgához MAVAMSZ tagnak kell lenned, és egy új szabály szerint 5 év tagdíj befizetést kell igazolnod. Ha az előző években nem voltál tag, akkor ez 25000 Ft-ot jelent, de ezzel 5 évre ki is fizetted a MAVAMSZ tagdíjat.
A MAVAMSZ tagság előnye, hogy egy esetleges káresemény esetén a biztosító más elbírálás alá veszi azt autót, illetve állítólag egy esetleges biztosítóval szembeni nézeteltérés esetén a MAVAMSZ a tag mellé áll.

A FIVA 10 évre szól, nemzetközi minősítés, tehát egy kicsit rangosabb.
A FIVA egy fokkal szigorúbb a muzeális minősítésnél. Nehéz megmondani miben, de az biztos, hogy vannak olyan dolgok, amiket muzeális minősítésen elnéznének, de a FIVA-n nem.
Egy dologra figyelj, mindkettő vizsgánál az alváz, és a futómű nagyon fontos pont, a legtöbb autó ott bukik el! Én talán ezen a részen tudnék főként különbséget tenni a két vizsgatípus között. A futóművön látszik, hogy az darabjaira szét lett szedve, és úgy lett lefestve, felújítva, vagy pedig felszerelt állapotban lett letisztítva, lefestve. A FIVA-n tökéletes alvázzal, futóművel engednek át.

Az egyéb költségek (rendszám, új forgalmi, műszaki) mindkét vizsgatípusnál ugyanaz. Tehát a fentiek alapján kb. 20000 a két vizsgatípus között a különbség, valamint az 5 éves MAVAMSZ tagság díja. De így viszont 5 év helyett 10 évre kapsz minősítést.
Köszönöm mindkettőtöknek a választ!
Mérlegelni fogok (ha már úgyis atomjaira lesz szétszedve az autó, akkor hadd szóljon...) De még kiderül.
Zsiguli 1973 2101 sötétzöld
Ellák

Avatar
ladasbalazs
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2010.04.15. 11:28

Re: Tapasztalatok, vélemények veterán vizsgával kapcsolatban

Hozzászólás Szerző: ladasbalazs » 2012.12.12. 00:13

Hali!

A kék Zsigulim vizsgáztatására(Dmitri-rendszáma után:) mostanában került sor. Néhány érdekes információhoz jutottam közbe. Az autónak szürke forgalmija volt és nem is volt rendesen átíratva csak kifizetve az illeték, mert ki volt vonva a forgalomból még a régi nem féléves rendszerbe. Eddig nem is volt semmi "különös", de az alvázszámból "2101"-es rész nehezen volt olvasható, ezért a központba kellett vizsgáztatnom az autót a NKH-nál. Mivel az autó semmilyen nyilvántartásba nem szerepelt, ezért új forgalomba helyezésnek számított. Ezért kérésemre, nem a szokásos Lada 2101 megnevezést kapta forgalmi szerint, hanem a VAZ 2101. Én erre még nem láttam példát, de cáfoljon meg valaki. Nekem évjárattól függetlenül mindig Lada 2101 (Zsiguli 1200 cm3) megnevezése volt 2101 esetén. Ezután újdonság volt, hogy már az AF-s alvázszámot se annak hívják már. Ilyen már nincs. Itt is volt választási lehetőség: régi számsort, amennyiben latin betűket tartalmaz, tehát ez nem jöhetett szóba, így maradt a véletlen módon generált. Aki intézte az egész vizsgát, ő volt a megyei egyik OT-s vizsgabiztos is, aki azt mondta, hogyha nem bűncselekményből fakadóan nem olvasható az eredeti alvázszám( tehát nincs kiflexelve, kivágva, bevágva másik autobol stb), és megvan az eredeti helyén, akkor muzeális minősítő vizsgán még átmehet, hiába kapott új alvázszámot. Az új alvázszámot, ezért rejtett helyen kapta meg, hogyha esetleges OT vizsga mellett döntenék, ne zavarja az eredetiség képét! Elmondása szerint nemrég változott ez. Műszaki adatlapon is feltüntetik mind a régi és mind az uj alvázszámot is. Pedig előbbi már érvénytelen. Ezért az okmányirodába nem is nagyon tudták melyiket kéne a forgalmiba írni! Mindkettőt vagy csak az ujat.
Persze ezzel nem szeretnék senkit abba a hitbe ringatni, hogy vegyen porrárohadt, nyilvántartásba nem szereplő, bonyolult papírokkal rendelkező, kirohadt alvázszámú autót, pusztán csak információval akartam szolgálni!

Komlósi Károly
Hozzászólások: 53
Csatlakozott: 2010.11.08. 18:21

Re: Tapasztalatok, vélemények veterán vizsgával kapcsolatban

Hozzászólás Szerző: Komlósi Károly » 2012.12.12. 08:44

Szia, köszi hogy megosztottad velünk, úgy látszik a Múzeális minősítés terén haladnak a korral, az okmányirodában viszont nem, ugynazok a bürökratikus tudatlan emberek ülnek többségében akik eddig is.

Avatar
Bumbalo
Hozzászólások: 45
Csatlakozott: 2013.02.10. 01:13
Tartózkodási hely: Győr

Re: Tapasztalatok, vélemények veterán vizsgával kapcsolatban

Hozzászólás Szerző: Bumbalo » 2013.02.24. 22:21

Sziasztok! Veterán vizsgára szeretném vinni 82-es évjáratú 21013-as ladámat,az lenne a kérdésem,hogy tudnátok-e ajánlani valakit itt Győrben vagy a környéken aki véleményt mondana illetve "felkészítené" eme nagybecsű vizsgára?Esetleg pár fotó alapján Ti is tudnátok előzetes véleményt mondani?Meg mégegy kérdésem lenne,az előző tulaj rakatott bele katalizátort(biztos annó rábeszélte valami okos szerelő :roll: )és mivel ha jól tudom ez kizáró ok lenne a vizsgán, ezért ehhez az egész kipufogó rendszert le kell cserélnem? segítségeteket előre is köszönöm. Üdv: Gyula

Avatar
MelegN
Hozzászólások: 1126
Csatlakozott: 2010.03.24. 15:56
Kapcsolat:

Re: Tapasztalatok, vélemények veterán vizsgával kapcsolatban

Hozzászólás Szerző: MelegN » 2013.02.25. 07:23

Én dunaszegi vagyok, szívesen segítek, küldj emailt.
2103 '78; 2101 '78; 2107 '90 Rendőrség; 21061 '85; 2103 '74; 2103 '73; 2106 '76; 2102 '73; 21033 '83; 2103 '75 "Brundza"; 2109 '88; 2107 '82; 21058 '87; 2105 '80

Avatar
MelegN
Hozzászólások: 1126
Csatlakozott: 2010.03.24. 15:56
Kapcsolat:

Re: Tapasztalatok, vélemények veterán vizsgával kapcsolatban

Hozzászólás Szerző: MelegN » 2013.03.08. 18:42

Sokszor kérdezik, hogy mennyibe kerül egy veterán vizsga.

Gondoltam összefoglalom milyen adminisztratív költségei vannak egy veterán minősítésnek most.

Vannak tételek, amik csak a külföldről behozott autókra, és azok között is amik csak az EU-n kívülről hozott autókra vonatkoznak, ezeket odaírom.

1/A. Muzeális minősítés díja 26400+ÁFA= 33528 Ft (5 évre érvényes)
1/B. FIVA minősítés díja: kb 45000 Ft (HUF/EUR árfolyam függvénye) (10 évre érvényes)
1/B. (1) FIVA minősítés "honosításának" díja 5500+ÁFA = 6985
2. Muzeális regisztrációs tábla: 2650+ÁFA=3366 Ft
3. Műszaki vizsga díja (szgk): 10490 Ft
4. Származás ellenőrzés díja: 10900 Ft (csak EU-n kívülről behozott, vagy problémás EU-n belülről behozott autó)
5. Egyedi forgalomba helyezési engedély (szgk): 22800 Ft (csak külföldről behozott autó)
6. Rendszámtábla kiadás: 15000 Ft
7. Érvényesítő címke rendszámra: 585 Ft
8. Törzskönyv kiállítás: 6000 Ft
9. Forgalmi kiállítás: 6000 Ft
10. Rendszámtábla típusváltás engedélyezése: 12300 Ft (Ez pl. akkor kell, ha valaki a meglévő civil magyar rendszámos autó A-A rendszámpárjából másfajta pár szeretne csinálni, pl. elöl vagy hátul motorméretet, stb, vagy akkor, ha a frissen behozott autójára a műszaki vizsgán kialkudott A-A-nál jobban passzoló rendszámpár nincs az okmányirodán éppen, igen jól értettétek, ha nincs belőle, mert pl. az amerikai autókra B-B-t szoktak tenni, és általában van is belőle az okmányirodának, de ha nincs, akkor kiad egy A-A párt, és 2-12300-ért legyártják ugyanazzal a kombinációval a B-B párt.)

A legolcsóbban tehát személyautót 75000 Ft-ért lehet most veteránra rendszámozni. Ennél 18000-rel drágább a FIVA minősítés. Persze nem számítva a felújítás, és a logisztika költségeit, ez utóbbiak elég jelentősek lehetnek, mert egyrészt az autónak vagy tréleren vagy saját lábán el kell jutnia a minősítésre, kb két hétre rá a műszaki vizsga állomásra, aztán ha szerencséd van és minden rendben megy, akkor egy látogatás a budapesti Visegrádi utcai központi okmányirodába, és megvagy (ide már persze autó nélkül). Ha FIVA minősítést csináltál, akkor van még egy utad a MAVAMSZ-hoz, és még egy utad a Budaörsi úti Autóklub kirendeltséghez. A MAVAMSZ kört az ottani titkárnő a vidékieknek meg szokta tudni spórolni, de ára van, egy kicsit lassabban megy a dolog.

Ezek akkor igazak, ha minden rendben megy. Ha gixer van és pl. a minősítők és a műszaki vizsgaállomás nem találják el, hogy az okmányiroda szerint mi az autód gyártmánya, típusa, kereskedelmi megnevezése, az számolatlan további utat, ügyintézést és hónapokat jelent.

Elárulom, hogy a Zsigulik ebből a szempontból problémásak, az okmányiroda időről időre a saját maga által kiállított korábbi magyar forgalmikat sem fogadja el tavaly ősz óta, ahol a bejegyzések többnyire úgy néznek ki, hogy: gyártmánya: Lada, típusa: 2101 (Zsiguli 1200), és átrendszámozás esetén megtagadják az eljárást, és hiánypótlást kérnek, azaz ki kell javítani mind a 4. sz. mellékletet, mind a Műszaki adatlapot. Az előbbi elég macerás, de az Autóklubnál lévő virág nevű kedves ügyintéző hölgy megteszi, csak sokáig tart újra begyűjteni az aláírásokat. A vizsgaállomás azonnal javítja a műszaki adatlapot, csak sokat káromkodnak közben, és a csúnya szavak mindig az okmányirodával vannak kontextusban.

Azt elmondhatom, hogy a 2103-sok okmányiroda szerinti szabályos elnevezése: Gyártmány: VAZ, Típus: 2103, Kereskedelmi megnevezés: Zsiguli.

Itt jegyezném meg, hogy a fenti ÁFÁ-s díjakból láthatóan a MMB tagszervezetei elég sajátosan értelmezik eljárásukat. Egy a közigazgatási eljárás minden ismérvével felvértezett eljárást szolgáltatás nyújtásnak néznek, és a MMB eljárásért egy hozzá semmilyen közvetlen szervezeti kapcsolattal nem rendelkező, külön jogi személyiségű szervezet az Autóklub számláz szolgáltatási díjat. Külön érdekes a tavaly bevezetett új harács esete, a FIVA minősítés "honosításának" díja. Honosítani külföldi okmányokat kell, amelyek enélkül nem érvényesek Magyarországon. A Magyarországon elvégzett FIVA minősítések magyar okmányokat hoznak létre, azok a jogszabály erejénél fogva közvetlenül érvényesek, azok alapján a 4. mellékletet ki kellene állítani minden további nélkül. tehát a honosításnak nincs helye, és a sarc beszedésének se. De nyilván problémás, hogy a 4. mellékletet az MMB-nek alá kell írni, és a FIVA minősítés díjából nem részesül más, csak a MAVAMSZ. Hát megoldották, hogy jusson másnak is. Kitaláltak egy sehol a jogszabályban nem szereplő eljárást, és gyorsan díjat is bevezettek rá. (Tévedés ne essék, van olyan, hogy FIVA minősítés honosítása, csak az a külföldön elvégzett minősítésekre vonatkozik)
Forg 1.jpg
Forg 1.jpg (300.02 KiB) Megtekintve 10565 alkalommal
2103 '78; 2101 '78; 2107 '90 Rendőrség; 21061 '85; 2103 '74; 2103 '73; 2106 '76; 2102 '73; 21033 '83; 2103 '75 "Brundza"; 2109 '88; 2107 '82; 21058 '87; 2105 '80

Avatar
VukmannA
Site Admin
Hozzászólások: 1220
Csatlakozott: 2010.03.23. 20:28

Re: Tapasztalatok, vélemények veterán vizsgával kapcsolatban

Hozzászólás Szerző: VukmannA » 2014.06.06. 09:51

Ezt kaptuk a MAVAMSZ-tól, terjesszétek!

"Kedves Klubvezetők!

A KEKKH-nál ( Budapest, XIII. Visegrádi u. 110-112.) a gépjárművek ügyintézése, rendszámok kiadásának folyamata 2014. június 16-tól megváltozik! Ez időpont után kizárólag telefonon előre leegyeztetett időpontban fogadják a tulajdonosokat.
Az alábbi elérhetőségeken bejelentkezni: 06-1-412-6445 vagy az idopontfoglalas@ahiv.hu email címen.

Üdvözlettel,
Lakatos Miklós
Hálózati igazgató"

Avatar
ladasbalazs
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2010.04.15. 11:28

Re: Tapasztalatok, vélemények veterán vizsgával kapcsolatban

Hozzászólás Szerző: ladasbalazs » 2014.12.24. 17:20

Üdvözlet!

Ha úgy érzed nem menne át Veterán vizsgán a kocsid Budapesten vagy más szigourú helyeken, nem FIVA minősítést simán megkapja az egri telephelyen.
Nincs kekeckedés, semmi negatív dolog, egyedül a porlasztón és a gyújtárrotoron lovagolnak. Az alja nomál állapotba is átmegy.

üdvötlettel:
Ladás Balázs

Avatar
VukmannA
Site Admin
Hozzászólások: 1220
Csatlakozott: 2010.03.23. 20:28

Re: Tapasztalatok, vélemények veterán vizsgával kapcsolatban

Hozzászólás Szerző: VukmannA » 2016.01.05. 23:30

Sziasztok!

Azt talán mindannyian tudjátok, hogy gépjármű vásárlást követő 15 napon belül az okmányirodába be kell jelenteni a változást. De hogy ez mit is jelent, nem biztos hogy pontosan ismeritek. Elmesélem az esetem:
Május közepén kötöttem két adásvételit két autóra. Azért május közepén, mert május végére bejelentettem őket veterán minősítésre. Úgy tudtam/gondoltam, hogy 15 napon belül meg kell indítani az átírási folyamatot. Ugyan a hosszas veterán minősítési procedúra miatt számomra ismert volt, hogy 15 napon belül nem fogok megjelenni az okmányirodában, de úgy gondoltam, hogy ha ebből ügyet csinálnak, akkor elmondom, hogy nem tehetek semmit, nincsenek meg a szükséges papírok az átíráshoz.
Hát tévedtem, rosszul tudtam.
A szabály (törvény) az, hogy 15 napon belül be kell jelenteni a tulajdon változást. Azaz 15 napon belül be kell menni az okmányirodába egy 60 napnál korábbi, és még fel nem használt eredetvizsga papírral, és kérni kell a tulajdon bejegyzését, annak ellenére, hogy műszaki nélkül nem állítanak ki új forgalmit.
Ha eredetvizsga nélkül megy az ember, akkor nem csinálnak semmit...., elhajtják.
Szóval végigjárva a minősítés szokásos hosszadalmas útját kb. 2 hónap múlva át is írattam az autókat.
Kb. 1 hónapra rá, pedig érkezett egy rendőrségi feljelentés, amit a Központi Okmányiroda indított el 15 napon túli átírás miatt. A két autóra 45 000 Ft büntetést kaptam.
A rendőrségen két fordulóban kellett felebeznem, ami után kérhettem a bírósági tárgyalást. A rendőröknek nem volt lehetősége változtatni a büntetésen, holott látták, hogy jóhiszeműen jártam el, és nem nagyon tudtam volna mit tenni.
A bírónő közölte, hogy ő sem tud változtatni a büntetés összegén, és a szabályszegést elkövettem. El kellett volna mennem egy sima eredetvizsgálatra, és 15 napon belül bejelenteni a változást, annak ellenére, hogy 15 napon belül veterán minősítésen is voltam, ami szintén egy eredet vizsga. Nincs a jelenlegi jogszabályokban erre az esetre kivétel, egy szabály van, hogy 15 napon belül BEEEE KEEEEELL JELENTENI.....
Aztán a végén a következő döntést hozta: figyelmeztetésben részesített. A pénz büntetés mértékén nem tudott változtatni, csak helyette egy másik büntetést tudott kiszabni, ez a figyelmeztetés lett (még közmunka jöhetett volna szóba). De ez a döntés már teljesen szubjektív volt, tehát erre nem alapoznék, lehet egy másik bírónőnél nem ez történt volna.

Szóval aki veteránozik, annak van pénze, fizesse meg kétszer az illetéket, azaz az eredetvizsgát!

Még egy dologra hívta fel a figyelmem: az át nem írás vétsége 6 hónap múlva elévül. Azaz ha az adásvételtő számított 6 hónapon belül nem jelentenek fel, nem bukik meg az ember, az eladó sem jelenti be az okmányirodába, akkor később már nem büntethetnek meg. Viszont vélhetőleg a késést kidobja a gép, a rendőrség feljelent, kétszer mehet az ember kihallgatásra, 3-szor a postára az ajánlott levélért..., majd a bíróságra, ahol a bíró figyelmét felhívhatja, hogy ez már bizony elévült. Na de ez sok idő, és energia. Viszont jó tudni. Mert pl. nekem van most két autóm is felújítás alatt, elvileg végleg kivont, tehát nem kellett átíratnom most, de ha mégis újra majd feljelentenek, akkor lesz egy ütőkártya a kezemben.

Válasz küldése