Tompa Gábor/Vukmann Attila 21011-1974

A tagok szabadon bemutathatják autóikat, vagy az autók felújítását
Avatar
VukmannA
Site Admin
Hozzászólások: 1220
Csatlakozott: 2010.03.23. 20:28

Tompa Gábor/Vukmann Attila 21011-1974

Hozzászólás Szerző: VukmannA » 2013.01.13. 22:23

A felújításról a képek itt tekinthetők meg: http://www.veteranzsiguli.hu/Veteran_Zs ... index.html
Igyekszünk folyamatosan frissíteni az albumot.

Nyugodtan írjátok meg, ha valamit másként csinálnátok, minden tanácsot szívesen fogadunk!

Illetve reméljük, hogy a képek hasznosak lesznek azoknak, akik még nem vágtak bele egy ilyen felújításba. Hiszen némi információ kapható a képek alapján a Zsiguli felépítéséről, betegségeiről, és a felújítást folyamatáról.

Avatar
VukmannA
Site Admin
Hozzászólások: 1220
Csatlakozott: 2010.03.23. 20:28

Re: Tompa Gábor/Vukmann Attila 21011-1974

Hozzászólás Szerző: VukmannA » 2013.01.13. 22:39

És mindjárt három érdekesség, kérdés:

Milyen tükör lehetett gyárilag ezen a korai 1300-ason. Amit leszereltem, az így néz ki:
P1110464_600.jpg
P1110464_600.jpg (77.27 KiB) Megtekintve 7681 alkalommal
Mint látható a talpban 21011-es cikkszám van, a tükör test pedig 03-as. Az 1300-ason viszont a lapos króm tükör volt eddigi tudásunk szerint.

Volt-e sárfogó gumi gyárilag az autón? Ugyanis a mostani úgy van felcsavarozva:
P1110482_600.jpg
P1110482_600.jpg (81.77 KiB) Megtekintve 7681 alkalommal
A harmadik dologra a Rónai Marci hívta fel a figyelmünket. Az ülés varrása más, mint a későbbi típusokon:
P1110453_600.jpg
P1110453_600.jpg (65.76 KiB) Megtekintve 7681 alkalommal

Avatar
Roadmaster
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2010.08.11. 13:28

Re: Tompa Gábor/Vukmann Attila 21011-1974

Hozzászólás Szerző: Roadmaster » 2013.01.14. 12:45

Milyen tükör lehetett gyárilag ezen a korai 1300-ason. Amit leszereltem, az így néz ki:

Mint látható a talpban 21011-es cikkszám van, a tükör test pedig 03-as. Az 1300-ason viszont a lapos króm tükör volt eddigi tudásunk szerint.


Ha megnézed az alkatrészkatalógust, (zöld, dombornyomott emblémával, két sárga csíkkal 1974 októberi állapotot rögzíti - biztos megvan - a 267. oldalon) mind a két tükröt feltünteti 21011-8201050 és 2103-8201050 cikkszámmal.
Egyébként a Pogány Maadonnában a film elején amikor Kardos doki beszáll a kék 21011-es zsigába, azon is látszik a 2103-as tükörtest :)

Avatar
VukmannA
Site Admin
Hozzászólások: 1220
Csatlakozott: 2010.03.23. 20:28

Re: Tompa Gábor/Vukmann Attila 21011-1974

Hozzászólás Szerző: VukmannA » 2013.02.21. 23:24

András köszönöm a tükörrel kapcsolatos információkat, akkor 03-as tükör lesz visszatéve!

A sárfogó gumiban kicsit bizonytalan vagyok, mert mindkét oldalon hegesztés nyomai láthatók, azaz lehetséges, hogy a gyári tartó leszakadt, behegesztettek egy darab lemezt, és átfúrták, hogy rögzítsék a gumikat. Nem tudom. Keresni kell korai 1300-as reklám képeket.

Tettem fel új képeket. Az első bejegyzésben található linken meg tudjátok nézni.
Szerintem az elrettentő vásárláskori képek ellenére egész jó állapotban van az autó (milyen szép a padlólemeze!). A padlólemez a kátrány, és minden szennyeződés, rozsda eltávolítása után czink spaivel lett lefújva.
P1110640_600.jpg
P1110640_600.jpg (35.25 KiB) Megtekintve 7469 alkalommal
P1110641_600.jpg
P1110641_600.jpg (30.83 KiB) Megtekintve 7469 alkalommal
Eddig úgy néz ki, hogy az első sárvédőket, az első emelő bakokat és kereszt tartókat kell biztosan cserélni. Ezen kívül vagy a teljes homlokfalat, vagy mindkét oldalon az index körüli lemezt kell cserélni.
A bal oldali tornyot biztos cseréljük. A bal küszöb meglepően egészséges, az marad.
A bal hátsó sárvédő is nagyon jó állapotúnak tűnik, de ha megnézitek tele van horpadással. A legnagyobb horpadást én csináltam, mert annyira vékony a lemez, hogy ki be nyomható. Vélhetőleg volt ott valami sérülés, amit kikalapáltak, és elvékonyodott a lemez. Jó vastag a gitt réteg is, és ahol könnyen lehet mozgatni a lemezt, ott meg is repedt a festés. Lekapartuk a gittet, és nekem nem tetszik a lemez sem. Jelenleg úgy néz ki, hogy cseréljük ezt a sárvésőt is. Így legalább könnyebben javítható a küszöb vége, és a doblemez egyes része. És ha már leszedjük a sárvédőt, akkor a pótkerék alatti lemezt is valószínű cseréljük, mert a nem túl szakszerű javítást úgy is helyre kellene rajta hozni.

Avatar
VukmannA
Site Admin
Hozzászólások: 1220
Csatlakozott: 2010.03.23. 20:28

Re: Tompa Gábor/Vukmann Attila 21011-1974

Hozzászólás Szerző: VukmannA » 2013.02.24. 22:10

Melegítéssel le lett szedve a gitt, és a festés a hátsó sárvédőről. Meglepően egészséges a lemez.
Középen hosszirányban látszik egy korábbi meghúzás nyoma (talán még a gyárban történt, mert elég vékonyan lett gittelve, és nem találtak több rétek festést). Ezt kalapálták ki (látszanak a kalapálás nyomai), és ott volt vastagabb a gitt réteg. Pontmelegítéssel a karosszériás merevíti a lemezt. így nem biztos, hogy cseréljük a sárvédőt. Tettem fel újabb képeket is!
P1110665_600.jpg
P1110665_600.jpg (67.33 KiB) Megtekintve 7420 alkalommal

Válasz küldése