2101

A fórum célja: Gyűjtsük össze az egyes típusok évjáratonkénti (gyártási szakaszonkénti) főbb jellemzőit, azaz az eltéréseket az egyes évjáratok között.
Avatar
VukmannA
Site Admin
Hozzászólások: 1220
Csatlakozott: 2010.03.23. 20:28

2101

Hozzászólás Szerző: VukmannA » 2011.11.20. 12:27

Tetőkárpit lyuktávolságai nagyobbak a későbbi évjáratoknál (Zsigulis nyelven: ritka lyukú tetőkárpit).
Ritka_karpit.jpg
Ritka_karpit.jpg (66.19 KiB) Megtekintve 7602 alkalommal
Természetesen a napellenzők, és a C oszlop borítás is ezen anyagból készültek.

A lökhárító babák nagyobbak, mint a későbbi típusoknál. Teljesen átérik a lökhárítót:
Első:
Nagy_baba_hatso.jpg
Nagy_baba_hatso.jpg (82.92 KiB) Megtekintve 7602 alkalommal
Hátsó:
Nagy_baba_elso.jpg
Nagy_baba_elso.jpg (104.02 KiB) Megtekintve 7602 alkalommal
Diagonál 6,15-13 méretű gumi, ovális lyukú felnivel szerelve:
Diagonal_gumi.jpg
Diagonal_gumi.jpg (83.98 KiB) Megtekintve 7600 alkalommal
Nekem zöld Fiat124-es emelőm van az autóban. Ezt nem tudom meddig adhatták, mikortól tűnt el a Fiat felirat, és festették őket feketére.

Szövet szerszámtáska:
Szovet_szerszamtaska.jpg
Szovet_szerszamtaska.jpg (76.26 KiB) Megtekintve 7602 alkalommal
Fényszóró melletti félhold:
Felhold.jpg
Felhold.jpg (93.9 KiB) Megtekintve 7602 alkalommal
Sűrű bordás műszarfal (azaz a függőleges osztások a műszerfal élén kb. 5 cm-ként vannak).
Kürtkarikás kormány.
Surubordas_muszerfal_kurtkarikas_kormany.jpg
Surubordas_muszerfal_kurtkarikas_kormany.jpg (89.9 KiB) Megtekintve 7602 alkalommal
Fiat feliratos kerékcsavarok:
Fiat_kerekcsavar.jpg
Fiat_kerekcsavar.jpg (68.02 KiB) Megtekintve 7602 alkalommal

Avatar
MelegN
Hozzászólások: 1126
Csatlakozott: 2010.03.24. 15:56
Kapcsolat:

Re: 2101 1971. június 12. - 1972. július (?)

Hozzászólás Szerző: MelegN » 2011.11.20. 13:31

Jól látom, hogy ebben nincs kapaszkodó az anyósülés fölött? Mert épp írni akartam, hogy ebben még a kapaszkodó záróvégei krómozottak voltak, de ebben nincs.
2103 '78; 2101 '78; 2107 '90 Rendőrség; 21061 '85; 2103 '74; 2103 '73; 2106 '76; 2102 '73; 21033 '83; 2103 '75 "Brundza"; 2109 '88; 2107 '82; 21058 '87; 2105 '80

Avatar
VukmannA
Site Admin
Hozzászólások: 1220
Csatlakozott: 2010.03.23. 20:28

Re: 2101 1971. június 12. - 1972. július (?)

Hozzászólás Szerző: VukmannA » 2011.11.20. 17:46

Ebben nincs, de a Marci szerint ez nem jellemző, inkább szerelési hiba (selejtet vettem). Szerintem is kellene lennie, mert a Fiatban is van, és ha abban van, akkor az oroszok miért hagyták volna el.
Egyébként sima feketék a végek.
A fűtés állító karok krómozottak, majd felteszek róla képet.

Avatar
MelegN
Hozzászólások: 1126
Csatlakozott: 2010.03.24. 15:56
Kapcsolat:

Re: 2101 1971. június 12. - 1972. július (?)

Hozzászólás Szerző: MelegN » 2011.11.20. 18:42

A végek ebben szerintem még krómozottak lehettek, ha volt benne. a korai 71-sekben még biztos azok voltak, és a korai 2103-sokban is.
2103 '78; 2101 '78; 2107 '90 Rendőrség; 21061 '85; 2103 '74; 2103 '73; 2106 '76; 2102 '73; 21033 '83; 2103 '75 "Brundza"; 2109 '88; 2107 '82; 21058 '87; 2105 '80

vasko
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2010.11.14. 20:50

Re: 2101 1971. június 12. - 1972. július (?)

Hozzászólás Szerző: vasko » 2011.11.20. 20:47

Tetőkárpit: anyaga itt még fényes simább mint a későbbieknél.
És itt térjünk ki a jobbos napellenzőben van piperetükör. Vagy nem? Nekem nincs is "71-esem. Bocs.
Jöhetünk szépen lefele:Üvegek lenyomatai ,évjárat stb
Nagyon lájkolom a ZSIGULI-kat

Vazológus
Hozzászólások: 93
Csatlakozott: 2011.05.31. 21:06

Re: 2101 1971. június 12. - 1972. július (?)

Hozzászólás Szerző: Vazológus » 2011.11.21. 11:30

Aggyonisten 71'es zsigulit mindenkinek! A magyarországiak között nem volt krómozott majrévas lezáróvég,csak 71 febr,márc.ig.Együtt tünt el a Carelló foncsorokkal,de már BOR-os üvegek voltak az autóban.Érdemes még felfigyelni a ritkább osztású,ú.n nagyméhsejtes hátsó prizmára,a géptérvilágítás vékony gombjára,a kétféltekes ventiterelőlemezre,a szövetszerszámosra,a zöld Fiat124A típusu emelőre,a ritkalukas tetőkárpitra,a krómos fűtés szab.kar végekre,a rücsisebb,és keményebb felületű sűrübordás műszerfalpárnára,meg még egy csomó mindenre,ami most nem jut eszembe,de majd megosztom(ha akarom:-)

Avatar
VukmannA
Site Admin
Hozzászólások: 1220
Csatlakozott: 2010.03.23. 20:28

Re: 2101 1971. június 12. - 1972. július (?)

Hozzászólás Szerző: VukmannA » 2011.11.23. 00:06

Ez a '71-es napellenzője tükörrel (ritka lyukas kárpittal):
Napellenzo_tukorrel.jpg
Napellenzo_tukorrel.jpg (65.42 KiB) Megtekintve 7565 alkalommal
A '73-asban is van még tükör (de természetesen már sűrűbb mintázatú kárpittal), a '74 szeptemberi kombiban már nincs tükör.

A két részre osztott ventilátor védő lemez csak '71 végéig volt:
Osztott_ventillator_lemez.jpg
Osztott_ventillator_lemez.jpg (87 KiB) Megtekintve 7565 alkalommal
A motortér lámpa is csak '71 végéig volt ilyen alakú (ugyanilyen volt a 1967 utáni Fiatokban). Az adattábla '72 közepéig (javítsatok ha nem!) volt a tűzfalon, aztán a zárhídra került át.
Motorter_lampa.jpg
Motorter_lampa.jpg (76.66 KiB) Megtekintve 7565 alkalommal
Az alvázszám is kb. eddig volt a tűzfalba ütve.

Kerek alakú visszapillantó tükör a sárvédőre szerelve ('75 végéig):
Kerek_tukor_sarvedon.jpg
Kerek_tukor_sarvedon.jpg (62.27 KiB) Megtekintve 7565 alkalommal
A helyzetjelző az indexbe építve, a fényszóró helyzetjelző nélküli foncsorral. Az index fehér burával volt szerelve gyárilag. Ez 1976. márciusában még így volt, úgy tudom.
Feher_index.jpg
Feher_index.jpg (74.53 KiB) Megtekintve 7565 alkalommal
A Marci által említett mélyebb mintázatú műszerfal, krómozott fűtés állító karokkal:
71-es_muszerfal_krom_karokkal.jpg
71-es_muszerfal_krom_karokkal.jpg (79.17 KiB) Megtekintve 7565 alkalommal
Kézi pumpás ablak mosó, ablaktörlő kapcsoló a műszerfalon (azaz nincs ablaktörlő kapcsoló a kormányoszlopon). Érdekesség, hogy a '74. közepétől az ablaktörlő kapcsoló bal oldalon volt (a hármas kapocslón belül), az előtt lévő évjáratoknál jobb oldalra tették.
Harmas_kapcsolo.jpg
Harmas_kapcsolo.jpg (62.1 KiB) Megtekintve 7565 alkalommal
A két körös fékrendszer két külön tartályból volt ellátva. Ez később egy közös osztott tartályba került (talán '76?):
Ket_tartalyos_fek.jpg
Ket_tartalyos_fek.jpg (83.25 KiB) Megtekintve 7565 alkalommal
Két gumicsöcs az esőcsatornában (ez még a Fiatból marad vissza, elvileg semmi funkciója), kb. 1979-ig volt. A képen látszik az ablakmosó folyadék zacskó, mely kisebb, és kerekebb az 1500-ös zacskójánál.
Ablakmoso_zacsko.jpg
Ablakmoso_zacsko.jpg (63.58 KiB) Megtekintve 7565 alkalommal
Az ablakokba kerek pecsétet tettek évszámmal. A szélvédőkbe szögletest:
Ablak_pecset.jpg
Ablak_pecset.jpg (53.35 KiB) Megtekintve 7565 alkalommal
1976. márciusáig volt padlólemezre rögzített billenő pedál:
Padlopedal.jpg
Padlopedal.jpg (78.8 KiB) Megtekintve 7565 alkalommal
Csatolmányok
Padlopedal.jpg
Padlopedal.jpg (116.78 KiB) Megtekintve 7251 alkalommal

Avatar
ladarevolution
Hozzászólások: 222
Csatlakozott: 2010.06.26. 13:54
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Kapcsolat:

Re: 2101 1971. június 12. - 1972. július (?)

Hozzászólás Szerző: ladarevolution » 2011.11.23. 11:02

Egy két észrevétel:
Nálam a '76 márciusiban is még a padlóhoz rögzített pedál volt.
Az első indexem foglalata is dupla szálas izzós. (tehát helyzetjelzős)
A fékolajtartály osztott kivitelű volt. (mármint, egy tartály két kivezetéssel)
Illetve a műszerfal hosszú bordás, de a műszeregység olyan mint a képen. (vékony visszajelzős)
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára ladarevolution 2011.11.23. 11:10-kor.
Lada 21074 1600
Lada 11174 Kalina Limited Edition

Avatar
VukmannA
Site Admin
Hozzászólások: 1220
Csatlakozott: 2010.03.23. 20:28

Re: 2101 1971. június 12. - 1972. július (?)

Hozzászólás Szerző: VukmannA » 2011.11.23. 11:06

Köszi, akkor ezeket módosítottam a leírásban! Mindig módosítani fogom, hogy valós információk legyenek a képek mellett, és ne kelljen majd az anyag készítésekor a teljes fórumot végigolvasnom.

Avatar
Zotya
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2010.03.24. 08:07
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: 2101 1971. június 12. - 1972. július (?)

Hozzászólás Szerző: Zotya » 2011.11.26. 21:11

Sziasztok!
Egy-két észrevétel. Van nálam egy közel eredeti, 297ezres alvázszámú zsiga. 72, 6. havi tehát junius eleji forgalomba helyezésű.

Meg kell jegyezni, hogy ezeknél az autóknál, a forgalomba helyezést jelenti kizárólag a dátum ami a forgalmiban szerepel. A szürke forgalmiban nem volt hely a gyártási évnek és nem is írták be csak 80 körül kezdték beírni a hátsó, üres lapokra, azt az évszámot, ami az első tulajdonos bejegyzés alatt látható. Ezt az évjáratot másolták be a későbbi zöld forgalmikba gyártási évnek. Így ugyan a legtöbb autónak helyesen van a forgalmiban az évjárat, de nem mindnek. Az év végén gyártott autónak, szinte mindig átkerült a következő évre a most nyilvántartott gyártási éve, de ha valami miatt, később új forgalmit kapott akkor többet. Így, a most 30 év körüli vagy öregebb autóknál 1-2 vagy 6 hónapot csúszik a dolog, de pl. a családban van egy autó aminek 12évvel későbbi ez a dátum a valósnál.

Na ezzel csak azt akarom mondani, hogy alvázszámot is kellene írnunk a vátotatásokhoz. Legalábbis, hogy ez még ilyen, az meg nem. Határvonalat így sem lehet húzni, mert garantáltan nem egyik autóról a másikra váltottak, hanem oda vissza is mehetett a módosítás egy darabig. Ugyanígy volt a legtöbb gyártónál, azzal a külömbséggel, hogy rendesen dokumentálták az utolsó csavart is. Pl a alatrészkatalógusban kilehet keresni egy adott alkatrészt -45ig, 50-55, 60-65, a másikat 45-50, 55-60, 65ös gyártási számtól szerelték. Csakhogy még a legjobb dokumentumban sem biztos, hogy jelölik ha egy apró alkatrész színben vagy formában változott menet közben ha a következő csereszabatos. A zsigulinál meg szinte csak ilyenek vannak.

Tehát nem lesz egyszerű dolgunk, de próbáljuk meg! Így, aki akar, egy kicsit képbe kerülhet a részletekkel kapcsolatban, és mindenki tanulhat belőle.

A fenti kocsin van nagy baba, kis pöckös motortér lámpa, adattábla a tűzfalon, fiat kerékcsavar..., nincs félhold, krómozott fűtésállító, osztott ventillátor burkolat. Ha valami kérdés van megnézem rajta.

Hajrá!
2103 74

Válasz küldése