A 2010 januári 1-jei adatok szerint még mindig a Lada vezeti a listát közel 13,5 millió üzembetartott példánnyal, ezek közül a klasszikus tipusok (2101,2103,2104,2105,2106,2107) 7,5 milliót tesznek ki, aminek közel 90%-a a 2105 és 2107-es tipus. Az össz autólétszám kicsivel több mint 33 millió darab. 18:14,5 millió arányba a hazai és külföldi márkák. Érdekesség, hogy egy márka se tudja megközeliteni a Ladák számát. Érdekes számok még magyar fülnek, a 1 388 668 Moszkvics, 1 586 605 GAZ, 473 461 Oka, 683 503 UAZ, 835 839 Zaporozsec és 171 629 IZS.
Természetesen Moszkva és környékén van a legtöbb, legkevesebb pedig távolkeleten. Moszkvába Zsiguli 513 ezer van még LADA név alatt(modern tipusok ide tartozva a Szamara és Niva is) 360 ezer körül. Igy itt van a legtöbb VAZ közel 870 ezer.
A kalinyingrádi területen, ami Európába van beékelődve 26.000 hazai márka és 250.000 külföldi. Érdekes, hogy a Csecsen Autonóm Köztársaságba az egyik legalacsonyabb a külföldi tipusok száma 90.000 hazaival szemben alig 30.000 külföldi márka van.
A legkevesebb Zsiguli Csukotszkij Autonóm Kör-be van, mindössze 35 tipus tartanák számon és Ladát is mindössze kereken 150-et, viszont Zaporozsecből 123 van, és mivel a sarkörön tul fekszik mint legeszakibb és legkeletibb állam, az UAZ viszi a primet 1200 darabbal.
Érdekes még, hogy közel 2,5 millió jobb kormányos autó van az országban, ez annak köszönhető, hogy Japánből előszeretettel hoznak be tipusok, főleg a vlagyivosztoki térségben.
Persze a gyár környékén is a hazai tipusokból van a legtöbb, abbol is a Lada a húzóerő, összesen fél milliót tartanak számon egybevetve, mig külföldi márka csak alig 300.000 van.
Észak-Oszétia gépkocsiállományában is a Ladák viszik a primet közel 63 ezer darabbal, mig nyugati társaibol alig 20 ezer van.
Nyugati autókból a Toyota áll a legelső helyen az autók 21,1% ebből a tipusból kerül ki, aztán jön a Nissan 8,7%, Ford 6,5% -al a harmadik legnépszerübb márka. Utána a Mitsubishi, Hyundai, Volkswagen, Honda, Opel, Mazda jön. A többi nálunk ismert márka, mint a Mercedes, BMW száma szinte nem mérhető, pedig a fővárosban van elég, Suzuki itt szinte ismeretlen márka.
A közel 18 millió hazai autómárka fele van túl a 10.ik életévén, amit a kormány szeretne 2-3 éven belül megfiatalitani természetesen Oroszországba gyárott tipusokkal.
Orosz gépkocsiállomány 2009-ben
- ladasbalazs
- Hozzászólások: 91
- Csatlakozott: 2010.04.15. 11:28