Az orosz kormány már aláirta azt a terveztet, amely szerint 2012-ben nem közlekedhetnek a 20 évnél idősebb autók, hiába vannak azok akármilye jó állapotban is. Kezdetbe kérték, hogy 25 év legyen a korhatár, de a kormány hajhatatlan volt. Ez azért is érdekes, mert a jelenlegi orosz gépkocsállomány több mint 50%-a 10 évesnél öregebb.
A kormány fiatalitani szeretné a gépkocsiállományt és ez összehangba van azzal a tervezettel, amire igen nagy pénzt szánnak. 2020-ra 3,5 millió új autót szeretnének eladni évente, amiből csak a Lada gyártani évente 1 milliót. Jelenleg 2,3 millió autót gyártanak évente Oroszországba és 1,5 milliót vásároltak, ahogy tavaly is. Teljes orosz autóiparba 584 milliárd rubelt akarnak befektetni ennek érdekében 2020-ig. Ez nem csekély összeg. Első körben 180 milliárd rubelt hagytak jóvá, amiből 126 milliárddal akarják segiteni a kedvezményes hitelfelvételt és mint az ujrahasznositási program, hasonlóakat akarnak finanszirozni. Fennmaradó összeget kutatás, fejlesztésre szánnák. Bár egyesek szerint túl sok lenne erre költve mások szerint ez kivitelezhetetlen. Akik ismerik az orosz viszonyokat, akkor a fenti tiltás maximum Moszkvába, Szentpéterváron és néhány nagyvárosba vezethető komolyan, mig mondjuk a falvakban kisvárosokban nem.
Vidéken megállt az idő, ahogy Lenin ott áll minden téren, úgy állnak még a csillagos Volgák napi használatban, amik gazdájuk szeme fénye, erről árúlkodik némelyik korát meghazudtoló állapota. Ezen emberek nem akarnak majd új autót venni, amik minősége, tartóssága messzemenően alacsony még ezekhez képest. Ráadásul rengeteg kis klub, egyesület van, amik életét teljesen tönkretenné ez, mivel semmiféle kitételt nem tartalmaz. Ahogy hivatalosan nincs veterán autó, és ezzel járó kedvezmények. Ennek hatására lehet aktivizálodnak majd ezek a klubbok.
Magának a rendeletnek az alkotói nem gondoltok se a válságra, se az orosz valóságra, majd elválik mi lesz.
Betiltják a 20 évnél öregebb autókat Oroszországba
- ladasbalazs
- Hozzászólások: 91
- Csatlakozott: 2010.04.15. 11:28