Zsiguli helyzete ma

Avatar
ladasbalazs
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2010.04.15. 11:28

Re: Zsiguli helyzete ma

Hozzászólás Szerző: ladasbalazs » 2010.08.26. 20:23

Izsauto és Avtovaz elhalasztotta 2107-es termelésének indítását Izsevszkbe.

A Volga menti gyár elnöke Igor Komarov jelentette be, hogy nem fog elindulni a 2107 gyártása Izsevszkbe 2011 márciusába, mint ahogy elfogadták az üzleti tervbe a hitelező bankok. Okokról nem beszélt, de nem egyoldalú módosításról van szó. Ennek ellenére már 2 új tipust szeretnének gyártani jövöre Ladáéknál, de kapacitás nincs rá, mivel az újrahasznosítási program miatt még mindig nagyüzembe gyártják a kockákat. Minnél sürgetőbb lenne átvinni a gyártást, de Izsevszkbe még mindig csak tesztgyártás megy. Valószínüleg Lada-nak nem tetszik a minőség, amit produkálnak, ezért ha el is indul az összeszerelés Izsevszkbe 2104 majd a 2107, karroszériákat Togliatti-ban fogják préselni, ha gyártás már nem is lesz ott. Erről is beszélt a Lada vezére. Egyenlőre nem reagált a Szberbank a bejelentésre, de ennek fényében elállhat az Izsavto finanszírozásától.

Avatar
VukmannA
Site Admin
Hozzászólások: 1220
Csatlakozott: 2010.03.23. 20:28

Re: Zsiguli helyzete ma

Hozzászólás Szerző: VukmannA » 2010.08.26. 22:59


Avatar
ladasbalazs
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2010.04.15. 11:28

Re: Zsiguli helyzete ma

Hozzászólás Szerző: ladasbalazs » 2010.08.31. 23:07

Emelkednek a Ladák árai!

Növekednek a kiskereskedelmi árai a Ladáknak 1,5-2%-al. Gyár kötelezi a kereskedőkel, hogy szüntessék meg azon áldatlan állapotokat, hogy nem egész számra esik az autó végösszege. Mostantól 1000 rubelre kell kerekíteni. A változások hátterében kereskedők új jutalmazási rendszere áll. Lada ára egyébként már növekedett, a kockák ára már korábban növekedett a nyár folyamán, ami a nyári leállásnak köszönhető, mivel hiánycikk lett néhány típus, aztán a Niva árát is jelentősen növelték 50 ezer rubellel, az új fejlesztések miatt.

Avatar
ladasbalazs
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2010.04.15. 11:28

Re: Zsiguli helyzete ma

Hozzászólás Szerző: ladasbalazs » 2010.09.08. 21:53

Putyin látogatása után újra elindult a termelés az Izsavto-nál.

Izsevszki autógyár újra elkezdte a tömegtermelést. 2 és fél hetes tesztgyártás után újra futószalagon a LADA 2104 és az IZS 27175. Maga Vladimir Putyin is részt vett a futószalag megnyitásán munkalátogatása során. Maga a gyár is megerősítette, hogy újraindult a futószalag. Putyin a záloga annak, hogy a gyár vissza fogja fizetni a hitelét és a miniszterelnök szerint még további változtatásokat kell eszközölni a gyár talpra állításához, ezen felül tárgyalt még a Hyundai-Kia-val is, akik szintén megerősítették, hogy hamarosan indulnak a koreai autók újabb dömpingje, és már a 2107 indulását ismét márciusra datálják, de ez egyenlőre optimizmus csupán.

Avatar
ladasbalazs
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2010.04.15. 11:28

Re: Zsiguli helyzete ma

Hozzászólás Szerző: ladasbalazs » 2010.09.18. 07:52

AvtoVaz megnövelte a jövő évi eladási terveket.

Volga menti autógyár 2011-ben másfélször több autót szeretne előállítani mint az idei évben. 698.900 példányt terveztek a 465 ezer helyett. Ebbe beletartozik a Chevrolet Niva, amit a GM-Avtovaz vegyesvállalat állít elő. Lada név alatt 533.800 terveznek, ebből 192.600 Priora lenne, második helyen 149.300 db-al a Kalina áll, harmadik helyen pedig a Samara állna 111.500 darabbal. Legkeresettebb autó a klasszikusok az idei év elmúlt 8 hónapja alapján, ezt jövő évre már Izsevszkbe tervezett gyártással körübelül 70.800 példányt gyártanának.
A gyár azért változtatta meg a terveit, mert az orosz kormány hajlandó jövő évben folytatni az újrahasznosítási programot. 28%-ról 30%-ra növelte részesedését az autópiacon. 2008-as évben 806.000, 2009-ben csupán 295.000-t, 2010-ben 578.000-et.
2010 augusztusig 317.700 autót gyártottak, amiből több mint az egyharmadát az újrahasznosítási program számára.

Avatar
ladasbalazs
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2010.04.15. 11:28

Re: Zsiguli helyzete ma

Hozzászólás Szerző: ladasbalazs » 2010.09.22. 23:22

AVTOVAZ sürgeti a 2107-es gyártás kezdetét az IZSAVTO-nál.

Igor Komarov reményét fejezi, hogy idén novemberre már felkészül Izsavto a gyártásra. Eredetileg 2011 márciusára tervezték a gyártás indulását Izsevszkbe. RIA Novosztyi szerint financiális problémák miatt nem tud elindulni a gyártás hamarabb, amit a Szberbank persze tagad. Szerintük a gyár nem alkamas még átvenni a 2107-es típust előbb mint március. Augusztusban elhalasztották a termelés átadását, ami pontosan azt jelenti, hogy nem akarja a LADA, hogy teljes összeszerelés legyen az IZS-nél, csak fődarabok elállítását tervezik. Az elnök azért változtatta meg a döntést, mert szerinte nem lehet átadni egy olyan autó gyártását, amire nagyon nagy kereslet van a piacon, csak tehermentesíteni akarja a gyártást az új típusok érkezése miatt.
Az IZS-nél már javába gyártják a két korábbi LADA típust, a pick up és 2104-est.

Avatar
ladasbalazs
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2010.04.15. 11:28

Re: Zsiguli helyzete ma

Hozzászólás Szerző: ladasbalazs » 2010.11.01. 22:41

12.000 ezer autót hív vissza az AVTOvaz fékhiba miatt

Volgai autógyár 11.700 autót hív vissza a fékrásegítő hibája miatt. Az érintett típusok 2010 októberben készültek és a következő típusokat érinti: Lada Kalina, Priora, 4x4.
Az oka, hogy a gyár visszahívja az autókat, hogy egy belső vizsgálat eredménye után nem találtak megfelelőnek a vákumos fékrásegítő működését. Nagyobb erőfeszítést igényel működtetése.
A gyár már értesítette a kereskedőket a visszahívásról. Ezen felül levélben is tájékoztatják a tulajdonosokat.
Korábban volt már visszahívás a közös vállalatnál a GM-AVTOvaz-nál. 1973 Chevrolet Nivát hívtak vissza, amit 2010 október 6 és 18 között gyártottak. Szintén a vákumos fékrásegítő problámája miatt.

Avatar
ladasbalazs
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2010.04.15. 11:28

Re: Zsiguli helyzete ma

Hozzászólás Szerző: ladasbalazs » 2010.11.21. 07:23

Nissan 10%-al növeli részesedését az AvtoVAZ-nál.

Nissan azt tervezi, hogy a jövő év első-második negyedévben még 10%-ban növelné a részesedését az AvtoVAZ-nál. Négy százalékot az állami Rossztechnológia adja el a japán gyártónak, 6 százalékot pedig a Trojka Dialog.
Jelenleg a Renault-Nissan szövetség tulajdonában lévő 25%-os részesedése megegyezett a Rossztechnológia és a Trojka Dialog részvényeivel. Mindazonáltal a Rossztechnológiának is akarják növelni a részesedését, jövő áv végéig 29%-ra, majd 2012-ig 44%-ra.
Az év végéig van lehetősége a Renault-Nissan szövetségnek a részesedésének növelésére, közölte a konzorcium elnöke Carlos Gon. Elmondása szerint a résznövelés lehetősége a gyár részvényeinek első megvásárlásakor is már feltétel volt., valamint "logikus továbbfejlesztése a partnerségnek".
Részvény növekedésről Vlagyimir Putyin azt mondta, hogy nagyon jó, pozitív hatással van az AvtoVAZ és a francia-japán együttműködés a gyárra.
További nagy kérdések, hogy a 2020-ig elfogadott tervek alapján, hogy változik a jövő. 2011-ben meg kell jelennie az új alacsony költségvetésű autónak a LADA Grantának és ugyanennek az év végéig a LADA Priorának ráncfelvarráson kell keresztülmennie, ami 2015-ig maradna a kínálatban, amikorra is megérkeznének a francia típusokra épülő új modellek.

Avatar
bedus007
Hozzászólások: 96
Csatlakozott: 2010.05.20. 13:17
Tartózkodási hely: Győr

Re: Zsiguli helyzete ma

Hozzászólás Szerző: bedus007 » 2011.01.27. 09:58

Ezt ma találtam a Toljatti gyárról:
http://www.youtube.com/watch?v=eEUL4CUo5Tc
Bede András

Avatar
ladasbalazs
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2010.04.15. 11:28

Re: Zsiguli helyzete ma

Hozzászólás Szerző: ladasbalazs » 2011.01.29. 08:11

Szövetségi versenyhivatal befejezte a vizsgálatot az AVTOvaz által beadott indítványban, ahol a Szeversztál hengerelt acél brutális áremelkedését nehezményezte. Hivatal nem talált törvényellenességet a tröszt törvény kapcsán, pedig mindegyik kohászat idén január elsejétől 20-40%-al emelte az árakat. A hengerelt acél 30%-os árnövekedés után nem is vették meg a AvtoVAZ-nál, ezért néhány napig nem is folyt termelés. Ezután a gyár képviselői úgy döntöttek, hogy kénytelenek a vásárlókra hárítani a többlet terheket, ezért átlagosan 3,5%-al drágulnak az autók előállítási áron.
Ugyanakkor az AvtoVAZ, KAMAZ, Szollersz, GAZ, csoport levelet intézett az Ipari és Kereskedelmi miniszterhez Viktor Kriscsenkohoz, hogy vizsgálják meg, mi alapozza meg a hirtelen, drasztikus áremelést.
Január 26-tól már emelt áron szállítja ki csak a Lada az autókat. Jelenleg csak február végéig állnak szerződésbe a Szeversztállal. Cég tervei szerint nem tartható a jelenleg 22%-os drágulás, és maximum áprilisig fognak tőlük rendelni. Drasztikusan akarják csökkenteni az alapanyagok árát az AvtoVaznál, ezért elképzelhető, hogy a közeljövőben külföldről importált acélból rakják össze az autóikat.

Válasz küldése