Oldal: 1 / 7

Zsiguli helyzete ma

Elküldve: 2010.04.25. 15:37
Szerző: ladasbalazs
Április 30-ig átutalja a mindenkori orosz kormány a 25 milliárd rubeles segitséget az óriásvállalatnak. Erről tájékoztatott a csoportot vezető Rosztechnológia. Először önkormányzathoz kerül az összeg, aztán ha a hitelező felek megállapodtak az adósság ütemezésének átalkitásáról és elfogadják az idei üzleti tervet megkapja az összeget a vállalat. Orosz kormány kérte a bankokat, hogy alakitsák át az adósságállományt állami értékpapirokra és kötvényekre, de még nem adtak egyértelmü választ. Tavalyi évet 39 milliárd rubeles adóssággal zárta a LADA, ezért nagy szüksége lenne a pénzre. Felreppent a hiresztelés, hogy a Reanult-t ezzel a lépéssel kitúrnák a vezetésből, de a Reanult csoport szerint nem fog változni a 25% -os részvényarány. Ezen felül még az igéret továbbra is megvan a 12 milliárdos fejlesztési támogatásról az orosz kormány részéről. Az állam minden munkahelyet meg akar tartani, fél a szociális elégedetlenségektől, ezért áldoz ennyit a szamarai térségre. Reanult továbbra se segiti pénzzel, csak technológiával a gyárat.

Re: Zsiguli helyzete ma

Elküldve: 2010.05.06. 12:41
Szerző: ladasbalazs
Megjelent a gyár stratégiája 2020ig.

Mint ismeretes a tavalyi rendkivüli veszteség kiderülése után az orosz kormány az üzleti terv ismeretében hajlandó megsegiteni a vállalatot. Persze ez nem ment egyik napról a másikra, ezért csak most április végén hozták nyilvánosságra a gyár terveit 2020-ig. Az év első negyedébe a hiány nagy részét 25 milliárdot megkapta a gyár, a fennmaradó részt, ami igy se csekély még nem döntöttek hivatalosan.
Az orosz kormány tett egy kört az érintettek feleknél és Vlagyimir Putyin franciaországi látogatásánál meglátogatta a francia autogyár vezérkarát is. A francia konzorcium(Reanult-Nissan) elég pesszimistán látja a jövőt. Pénzt nem akarnak befektetni, mivel a fennmaradó adósággra nem akarják költeni a keletkező majdani hasznot. Azt se értették miért nem lehetett nullszaltósra kiegyenliteni a cég adósságát. Az oroszok tervei viszont elég képlékenyek mivel ekkor még nem volt kész a stretégiai terv és gyakorlatilag nem volt miről beszélni. Látogatás során azért elkészült egy közös nyilatkozat, ami a gyár jövöjéért vállal kötelezettséget, de semmi konkrétumot nem tartalmaz. Nem akarnak se többlet tulajdont, se eladni részvényeket. Nehezményezték, hogy csak a Lada megmentéséről van szó, pedig gyártanak ott Reanult-kat is. Egy szolid igéret hangzott el csak a francia féltől, hogy a francia kormánytól kapott 3 milliárd euros támogatásbol esetleg elkeritenek egy kis részt az orosz vegyesvállalat részére is. Az út igazi célja orosz részről, hogy gyorsitják meg a modern technológiák alkalmazásának bevezetését a Lada tipusainál is. Ebbe partner egyedül igazán a Reanult.
Ezt követően a terv is ennek megfelelően alakult ki.
2010-ben 446 ezer eladását tervezik, ami az egyik történelmi minimum a gyár életében a tavalyi év után, még 1990-ben se volt ennyire kevés. 9,9 milliárd rubelt kapna még év végéig a gyár segitségként és igy a tervezett eladásokkal együtt kijönni a gyár a hiányból és a 2011-es évet tiszta lappal kezdené.
2011-ben egy kis költségvetésü szedán és csapotthátú autót akarnak elkezdeni gyártani a Kalina alapjaira, a Kalina gyártását pedig abbahagynák. Ebben az évben 31,9 milliárd fejlesztési támogatást kapna a gyár és az év végére 117 milliárd rubel nyereséget könyvelhetnek el a terv szerint.
2012-ben Kiadnának egy új autócsaládot B0 kóddal, ami alapjaiba a Reanult Logan-ra épül, ennek lennének kisbusz, univerzális, és áruszallitó változatai, ami a Dacia MPV és CDV alapjaira épülnének. Leállitanák a klasszikus kocka Ladák gyártását. Egyesitenék a Lada és francia alkatrészeket. Terv szerint 150 milliárd rubel lenne az idei bevétel és elkezdené finanszirozni a kölcsön visszafizetést.
2013-ban ráncfelvarráson menne keresztül a Priora, ami elvileg minőségi javulást is hozna, ezen kivül befejeznék a gyár átstruktúlását is. Idei bevétel 180 milliárd rubel lenne és teljesen visszafizetné a kapott tamogatást.
2014-ben új csapotthátú tipus jönne ki, aminek lenne terepjáró változata is(B-Cross). Ez a B0-ás kód alatt futó Logan alapjaira épülne. Ebben az évben befejeznék a Szamara gyártását is. 190 milliárd lenne a nyereség és ettől az évtől kezdve növekedésnek indulna a pénzügyi stabilitás.
2015-ben új tipus jönne ki, ami már középmeretü lenne. Üzleti terv 210 milliárd rubel nyereséget könyvelhetne el.
2016-ban teljesen megújulna a Priora is, ami egy középmeretü autóvá nőné ki magát. 266 milliárd rubel nyereség lenne idén.
2017-2019-ig Teljes gyártási kapacitás elérése, és újabb tipusok kidolgozása. 2019-ben 328 milliárd nyereség elkönyvelése és teljes finanszirozási szabadságba lenne.
2020-ra elérnék az évi 1,2 millió autót gyártását!!!(maximum 900.000 volt a hősidökbe). Ebből 1 millió 26 ezer Lada márkanév alatt. 10 modellel rendelkezne a gyár 6 szegmensben. Lenne egy megújult autó a Kalina alapjaira a 4x4(Niva) és a B0-ás csoport. A kisköltségü autók, mint a Priora, a legolcsóbb Kalina alapos autó és a középosztályos autók gyártása a kapacitás 70%-át használnák fel. Exporta az 1,2 millios kapacitás idején mindössze 120.000 autót terveznek exportra. A Lada szalonok számát 500-ra szeretnék növelni az országba és a hitelre eladott autók számát az összegyártás 70%-át tenné ki. 6x több autót szeretne eladni, mint a legsoványabb évben(2009), amikor mindössze 298.000 autót gyártott. 2020-ra 330 milliárd rubeles évi nyereség lenne, amiből 71,6% lenne a tiszta haszon 9,4%-át adna a Reanult égisze szálitott export, és 10,1% lenne még a Reanult haszna.

Terveknek nagyon szép, bár az orosz vásárlók még mindig előnybe részesitek a kockákat, hiszena termelés 3/4-ét adja. Ha elbuknának az új tipusok- ami könnyen meglehet- akkor a gyár újra csak küszködni fog és csak Reanult tipusokat fogja gyártani. Ezen kivül ezt a tervet még átirhatja a mindenkori kormány, főleg a költségvetési számokat. Orosz lapok szerint, történelmi, hogy a 40ik évfordulón mélypontján van a gyár, és az is történelmi győzelem lenne, ha a fél évszázados autógyár- 2020-ra lenne 50 éves- elérné a történelmi csúcsát.
Csak félő, hogy a házasság a Reanult-val nem hozhat sok jot, mivel ismerve a francia autókat elég hitvány minőségüek, és ha ezt az orosz kissé hanyagsággal ötvözik nem sok minden sülhet ki belőle. Arról nem beszélve, hogy itt a francia márkák az eladási listák legalján szerepelnek. Majd az idő eldönti, hogy mi lesz a gyár sorsa, de szerintem olyan nagy népszerüségnek örvednő autói nem lesznek mint a gyár indulásákor.

Re: Zsiguli helyzete ma

Elküldve: 2010.05.07. 11:55
Szerző: ladasbalazs
Visszatérne a LADA az egykori piacokra

Az elkövetkező 2 évben az angliai piacra akar visszatérni a Lada. 13 éve teljesen kivonult a piacról, 1974-től 1997-ig volt jelen. A kezdeményezés a franciák fejéből pattant ki. Nehéz helyzetben vannak, mert az angolok többsége ma már csak "guruló konzervdoboznak" tartják a Ladákat. Franciák érvelése, hogy a Skoda is elavult szocialista márka volt, aztán a Volkswagen felvirágoztatta és jelenleg a szigetországi eladási listák élén van. Lada márkát a koreai és a fent emlitett konkurensének szánják. Természetesen nem a régi tipusokkal akarják meghóditani az autópiacot, hanem az elkövetkező új Reanult alapos tipusokkal. Nagy reményeket füznek a majdani kockákat leváltó modellcsaládra, ami mindössze 250.000 rubelbe (1,65 millió ft) kerülne, ami a jelenlegi piacon a legolcsóbb lenne. Ezzel a modellel akarnak visszakerülni Európába is, bár a vámok nem alacsony tétele miatt csak elég drágán lehet majd ezekhez is hozzájutni.

Nagy-Britannián kivül Venezuelát is megszeretné hóditani a gyár. 2008-ban született megállapodás értelmében 2010-ben egy évi 2000 autót előállitó gyár épülne. Ennek épitését sürgeti a venezueali partnernél a gyár. Ebben a gyárban kizarólag Kalinát gyártanák. Érdekes, hogy ennek a tipusnak a gyártását jövöre akarja leállitani a gyár. Ennek fényében nem tudni mi lesz a jövö Venezuelában. Ezen felül UAZ tipusok gyártását is tervezik, de erről még semmi egyéb konkrétum nem jutott napvilágba. Hugo Chavez elmondása szerint 90-es években maga is Ladán járta az országot.

Re: Zsiguli helyzete ma

Elküldve: 2010.05.12. 17:57
Szerző: ladasbalazs
Kubai állományról érdekesség. Sokan dicsérik a korai tipusát, át is nevezték őket. Öreg amerikai autókat is ebből szervizelik. Még ma is rengeteg Lada tipus az országba.

http://www.ntv.ru/novosti/123897/

Re: Zsiguli helyzete ma

Elküldve: 2010.05.12. 20:12
Szerző: MelegN
Tetszenek az infóid, hozzászólásaid, abba ne hagyd! :)

Re: Zsiguli helyzete ma

Elküldve: 2010.05.14. 17:06
Szerző: ladasbalazs
2010. május 14-től emelkednek a Lada autóárak.

Az újrahasznositási program induláskor akár 100.000 rubelért(kb 700 ezer magyar pénz) is hozzá lehetett jutni egy 2105-ös Ladához, viszont a nagy kereslet miatt a gyár megemelte az árat, majd most megint emel. Aki eddig megrendelte az új autóját és még nem kapta, az még a régi áron veheti át. 3 százalékkal nőtt a kockák ára, 0,68%al a Kalina és 1,66%-al a Priora ára. A Szamara ára nem változott. Mostmár akár 20-30 ezer rubelért is többi kerülhet az autó, arról nem beszélve, hogy a kereskedői spekuláció miatt ez néhol még ennél is magasabb lesz. Európai szemmel nézve viszont még igy is nagyon barátiak maradnak az árak: a kockák 150-170 ezer rubelbe kerülnek majd, ami igy is 1 millio forint körül marad.

Re: Zsiguli helyzete ma

Elküldve: 2010.05.20. 11:10
Szerző: ladasbalazs
Kalina, mint az új orosz sikeres autómodell.

5 év alatt 370 ezer Lada Kalina hagyta el a gyárat, ezzel megszerezve a 4-ik helyet az orosz autópiacon. A modell 2004 novemberébe kezdték gyártani, de az értékesités csak 2005 májusában kezdődött meg. A Legsikeresebb év 2008-as év volt 94 ezer eladott tipussal. 2010 áprilisáig 22.000-et értékesítettek. Sikerét a belépő alapmodell baráti ára miatt érte el. 265.000 rubeltől (1,85millió) lehet jelenleg kapni.

Re: Zsiguli helyzete ma

Elküldve: 2010.05.20. 11:16
Szerző: ladasbalazs
2009 prémium nélkül az Avtovaz-nál

A gyár felsővezetése nem kapott prémium a tavalyi évre, míg 2007-ben 41 millió rubelt fizettek ki, 2008-ban 120 millió rubelt. A döntés a pénzügyi eredményekkel összefüggésben van, hiszen a tavalyi évet nagyon rosszul zárta a gyár. A prémium ki nem fizetése is elősegiti a gyár pénzügyi stabilitását. Vlagyimir Putyin szerint, azok az állami vállalatok, aki pénzügyi segitségben részesülnek, elfogadhatatlan, hogy jutalmakat osztogasson.

Re: Zsiguli helyzete ma

Elküldve: 2010.05.29. 20:28
Szerző: ladasbalazs
Diákok szerelik össze a Ladákat nyáron.

A Volgai Autógyár a nyári hónapokba a helyi felsőoktatási hallgatókat invitálja a gyárba nyári munkára, gyakorlatra. A szamarai térségben a Lada már kötött szerződést felsőfokú oktatási intézményekkel, de most nemcsak a "Lada főiskolából" hanem más intézményekből is várnak diákokat.
A gyár eredetileg a 2009 decemberébe elküldött dolgozókat szerette volna viszontlátni a szerelősoron, de erkölcsi okok miatt a dolgozók többsége nemet mondott a felkérésnek, hiszen csak 3-4 hónapról lett volna szó.
Jelenleg 1500-3000 közötti létszámot szeretnének pótolni időszakosan. Diákokra a megnövekedett termelés miatt van szükség, akik a 2105/2107 modellcsaládot szerelnék össze. A vezetés szerint 2-3 nap alatt könnyen megtanulható a gyártás és nem fog a minőség romlásához vezetni. A diákok részéről nagy érdeklődés övezi a kezdeményezést, mivel teljes értékű fizetést kapnának munkájukért.

Re: Zsiguli helyzete ma

Elküldve: 2010.05.29. 21:32
Szerző: ladasbalazs
Onekszim az Avtovaznál

Mihail Prohorov Onekszim nevű cégének bérelte ki a gyár egy részét. A tervek szerint egy népautót fognak gyártani, ami az első orosz hibrid népautó lenne. A legfőbb célként az olcsóságot tűzték ki, ezzel megmutatva, hogy nem kell 10 millióért drága hibrid autót venni.
Saját üzemet is akar a cég, ami 2011-re készülne el, az első hibrid autó pedig 2012-ben gördülne le.
A Ladának ez a partnerség nagy lehetőséget kínál, mert a cég is próbált kifejleszteni hasonló típust, és saját fejlesztéseit most hasznosíthatja. Egy szentpétervári cég (Jarovit) fejleszti jelenleg a típust, amely a tervek szerint 70 lóerős lenne és kifejezetten városi használatra szánják. Egy 600 köbcentis belsőégésű motor töltené a lítium ion akkumlátorokat fékezéskor. Tervezett végsebessége 120 km/h lenne, hatótávolsága 400 km. Tervezett ára 10.000 dollár körül lesz. Az egész tervbe 150 millió eurót fektetnek a cégek.