Zsiguli helyzete ma

Avatar
ladasbalazs
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2010.04.15. 11:28

Re: Zsiguli helyzete ma

Hozzászólás Szerző: ladasbalazs » 2010.06.12. 22:43

Elfogadták a gyár terveit 2020-ig.

A kormány elfogadta a gyár által készített terveket, amibe semmiféle változtatást nem kért. Ezen kívül a gyárban felülvizsgálják a beszállítói cégek listáját az új modellekhez új szállítókat keres. Jelenleg 300 beszállítója van az óriásvállalatnak. 2190-es Ladához a német Eberspaecher cég fogja a kipufogókat gyártani, ami a BMW-nek Reanult-nak, Nissan és Volkswagennek is régi beszállítója. Saját üzeme lesz a gyár területén. A német cég mellé még közel 70 új céggel szeretnének szerződést kötni az új típusokhoz a közeljövőben.
http://ujszo.com/video/2010/03/20/ilyen ... -lada-2190
előzetes a Lada 2190-ről a Kalina alapjaira.

Avatar
ladasbalazs
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2010.04.15. 11:28

Re: Zsiguli helyzete ma

Hozzászólás Szerző: ladasbalazs » 2010.07.12. 00:34

Az Izsavto átvenné a klasszikus kocka Ladák gyártását.

Elkezdődtek a tárgyalások a két autógyártó vállalat között. Egyenlőre semmire se jutottak. 2003-2009-ig már gyártott az izsevszki gyár Lada-t a 2104-es kombit, de 2009-ben a gyár leállította a termelést, mert 11,5 milliárd rubel kintlévő hiteladóssága volt, amit kompenzálni tudott a 13,5 milliárd rubeles emelkedés. Először a kombi kocka Lada gyártását szeretnék újraindítani, de az áron hónapok óta nem tudnak megegyezni. Arról nincs hír, hogy a speciál karosszériás Lada gyártmányokkal mi lesz. Jelenleg az Izs-t a koreai befektető tartja életben a Hyundai és Kia típusok gyártásával.
Hogy mikor kerülhetnek át a gyártósorok Izsevszkbe, arról nem lehet tudni, hiszen gőzerővel gyártják az újrahasznosítási program miatt a kockákat. Kivéve a kombit, amit jelenleg sehol se gyártanak.
Reanult-Nissan társtulajdonos által tervezett kocka utódokat, amik semmilyen formába nem fognak hasonlítani az elődökre, 2011 márciusában szeretnék bemutatni, ezért minél előbb át szeretné rakatni a gyártást máshova, mert az új típusoknak kell a hely. Az eredetileg 2012-ig tervezett végső gyártási dátum a 2105/2107 típuscsaládnál tovább húzódhat, ha ilyen sikeres maradhat. Valószínűleg a 06-os sorsára jutnak Izsevszkbe is, amikor a legtöbb fejlesztést hajtották végre akkor állítják majd le, hirtelen.

Avatar
ladasbalazs
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2010.04.15. 11:28

Re: Zsiguli helyzete ma

Hozzászólás Szerző: ladasbalazs » 2010.07.12. 00:39

Lada TV:

Online nézhető adás, érdekesség, hogy a holtidőkben a Kalina gyártását lehetne nézni a futószalagon.(kár, hogy a kockákét nem).

http://vaztv.ru/

Orosz nyelvtudással előnyben :P

Avatar
ladasbalazs
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2010.04.15. 11:28

Re: Zsiguli helyzete ma

Hozzászólás Szerző: ladasbalazs » 2010.07.13. 07:16

Két év múlva megújul a Kalina!

2011-2012 között megújult külsővel jelenne meg a Lada Kalina. Egy komolyabb ráncfelvarrást tervez a gyár, ahogy a Priorára is egy facelift vár jövőre. Ez 2015-ig maradna így, amíg le nem váltanák őket a teljesen új Reanult alapon nyugvó utódokra. Kalinán már idén is új fejlesztéseket hajtottak végre, mint például (számunkra hihetetlen módon) DIN szabványú audióeszközök építenének be 4 hangszóróval, ami kompatibilis lenne minden mai eszközzel, ezzel egyidejűleg beszerelésre kerülnek az USB csatlakozók. Rendelhető lesz teljesen fekete belsővel, mert eddig csak szürke fröccsöntött elemeket nem lehet más színben kérni.
Az orosz listán 4.ik helyen álló Kalina nagyon fontos tipus a Lada számára, idén a tavalyi évhez képest 40 ezerrel több autót adtak el (25%-al) Kalina néven.

Avatar
ladasbalazs
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2010.04.15. 11:28

Re: Zsiguli helyzete ma

Hozzászólás Szerző: ladasbalazs » 2010.07.16. 07:33

Rosztechnológia növeli részesedését az Avtovaz-ba.

2012-ig 44 százalékát fogja birtokolni az orosz Rosztechnológia az Avtovaz-ban a jelenlegi 25% helyett. A Reanult 25%-a marad továbbra is. Ezzel a lépessél szeretnének tőkenövelést végrehajtani az óriásvállalatnál.
A tervek szerint első lépésben, míg a Reanult csak 114 millió eurót fog befektetni a fejlesztésekre a Rosztechnológia 330 millió eurót fog. Ebből a pénzből jutna rész a 65 milliós adósságra is.
Második lépésben 1,01 milliárd euróval növelnék meg az Avtovaz tőkéjét. Reanult 240 Rosztechnológia 770 millió euróval szállna be. Ezekből a pénzösszegekből szeretnék kifejleszteni a Lada Priora 2015-ben megjelenő új változatát, és a Kalina utódját.

Avatar
marek
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2010.08.08. 21:52
Tartózkodási hely: Győr

Re: Zsiguli helyzete ma

Hozzászólás Szerző: marek » 2010.08.09. 11:06

Szia ladasbalazs!

Nagyon jók a hozzászólásaid, és hasznosak is, hiszen - azt hiszem ezt a többiek nevében is mondhatom - érdekelnének a naprakész infók, de a nagyobb autós portálok is csak a fább AvtoVaz híreket csepegtetik, bár én ezeknek is örülök (pl.: totalcar.hu). Megdöbbenve olvastam például, hogy a típusomat (enyém a kissé feketetbárány piros 2104) perpillanat sehol sem gyártják, és az újrahasznosítási program keretén belüli "kocka-rohamról" sem hallottam még (bár arról már hallottam, hogy amikor pár évvel ezelőtt fellebbent az a hír, hogy leáll a GAZ a Volgák gyártásával, az összes kereskedést szinte kifosztották a 3110-esekért, így megmenekült, sőt amint látható fejlesztették is a jó öreg Volgakovot ;) ). Ha viszont együtt nézem a két hírt, akkor kicsit furcsállom a marketinget (?) mert ilyen kedvezménnyle biztosan jópár vevő inkább a kombikért tenné le az előleget, hiszen mégiscsak cuccolósabb, és praktikusabb, igaz amennyire tudom az ex-szovjet területeke a lépcsőshátú kasztnik nagyobb "presztízsnek" és népszerűségnek örvendenek.

Szóval ha időd és energiád engedi, sok ilyen még, iszom híreidet (főleg a kockásakat) :)

Üdv: marek

Avatar
ladasbalazs
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2010.04.15. 11:28

Re: Zsiguli helyzete ma

Hozzászólás Szerző: ladasbalazs » 2010.08.09. 22:59

Megvan a kockák utódjának szánt neve!

Az Автоваз régi hagyományt vett elő azzal, amikor névpályázatot írt ki a kocka Ladákat váltó utódnak. A néhai legendás 2101-nek hasonló módon adtak nevet, ami végülis a márka neve lett, hogy Lada. Szovjetúnió minden pontjáról küldtek be neveket, hogy mi lenne a legjobb az exportra is szánt autónak a neve. Így lett LADA. Kevesen tudják, hogy a 2. helyen: a Lenyinec a 3. helyen : a Komszomolec volt. Lada nevet az ukrán fővárosból küldték be.
Ennek megfelelően ma is megpályáztatták a neveket, ami a Lada Kalina alapjaira épülő új alsó kisköltségvetésű népautónak szánnak. Az autó 2011-ben lenne bemutatva és a klasszikus Ladák gépsorán lenne gyártva. (Oroszországban még ez is számít, ezért hangsúlyozzák)
A nyertes nevet, ami a Lada Granta lett egy krasznajarszki lakos küldte be és nyerte meg ezzel a fődíjat, amit augusztus 25-én a Moszkvai Autószalonon adnak majd át, ezen felül még további 10 szerencsés társának, amiket még méltónak találtak volna névnek.

Köszönöm, hogy értékelitek a munkámat, igyekszem továbbra is hírekkel szolgálni.

Avatar
ladasbalazs
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2010.04.15. 11:28

Re: Zsiguli helyzete ma

Hozzászólás Szerző: ladasbalazs » 2010.08.10. 23:06

Elhagyta a 26 milliomodik autó az Avtovaz kapuját.

2010 augusztus 9-én elkészült a 26 milliomodik Lada, ami egy Kalina volt "luksz" kiviteleben fehér színben. Ennek az alapjaira épül majd az új Lada Granta, aminek nevét 35 ezer lehetőség közül választottak ki. Jelenleg az autó prototipusát készíti a gyár mérnökgárdája. Nem véletlen tehát, hogy a Kalina lett a jubileumi autó.
1973 decemberében jött le az egymilliomodik Lada, ami egy VAZ-2103 volt. Utolsó ünnepelt jubileumi autó 2008 junius 11-én jött le, mint 25 milliomodik.

Avatar
ladasbalazs
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2010.04.15. 11:28

Re: Zsiguli helyzete ma

Hozzászólás Szerző: ladasbalazs » 2010.08.16. 18:54

Első félév-Növekedés az Avtovaz-nál

Első féléves reál növekedés az autógyárnál 58 milliárd 762 millió rubel, ami 46 százalékkal több mint a tavalyi év ugyanezen időszakához képest. Ez körübelül 1,5 szeres növekedésnek felel meg, ami legfőképpen a március 8-án indult újrahasznosítási programnak köszönhető. 220 ezer autó hagyta el eddig a gyárat az első félévben, ami után 1 milliárd 365 millió rubel nyereséget könyvelhettek el. Az év végére 573 ezer autó eladását tervezik, ha ez nem sikerülne, akkor veszélybe kerülni a gyár konvergencia programja.

Avatar
ladasbalazs
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2010.04.15. 11:28

Re: Zsiguli helyzete ma

Hozzászólás Szerző: ladasbalazs » 2010.08.20. 23:41

Újra kezdődött a termelés a az IZSAVTO-nál

Teszt üzemmódban elindult újra a gyártás az Izsnél. A koreai autók gyártása folyt eddig a gyárba, mivel 2009 májusában financiális gondok adódtak, ezért az orosz típusok gyártása leállt. Mindeközben a Ladával is folytak tárgyalások a kocka típuscsalád átvételével. Erre alapozva a Szberbank a 13,5 milliárd rubeles adósságból 8,5-t finanszíroz a 2014-ig szóló üzleti terv alapján.
Jelenleg Izs 2104 (korábbi Lada 2104 kombi)és a IZS 27175 (dobozos platós 2105-ös LADA) a karosszériapréselése és hegesztése folyik a gyárba, összeszerelés még nincs. Előbbi típust 2003-ban vette át a gyár, utóbbit 2005-ben kezdték el gyártani 2106-os hasonló utódjaként. Emellett október-november fele új típusként Kia Spectra-t kezdik összeszerelni, majd 2011 márciusában a 2107 Ladát is itt gyártják majd, az év közepe felé pedig újabb Kia-t, a Sorentot. 2105 gyártásáról nem tudtak megegyezni egyenlőre.

Válasz küldése