Akkor ezért van belőle kettő. Istencsászárság!Lada2107 írta:
A biztonsági övre vonatkozik, aminek "Norma" a neve/márkája. Gyerekkorom óta tudom, hogy Norma nevű öv van a Ladában![]()
Egyébként a Paszport felirat alatt a legelső sor azt jelenti, hogy biztonsági szíj.
40 éves a Zsiguli
Re: 40 éves a Zsiguli
2103 '78; 2101 '78; 2107 '90 Rendőrség; 21061 '85; 2103 '74; 2103 '73; 2106 '76; 2102 '73; 21033 '83; 2103 '75 "Brundza"; 2109 '88; 2107 '82; 21058 '87; 2105 '80
- ladasbalazs
- Hozzászólások: 91
- Csatlakozott: 2010.04.15. 11:28
- ladasbalazs
- Hozzászólások: 91
- Csatlakozott: 2010.04.15. 11:28
Re: 40 éves a Zsiguli
"Aftoekzotika"
Minden évben így idén is megrendezésre került az Автоэкзотика kiállítás, ahol a moszkvai 1200es klub is részt vett, így ünnepelve tovább a 40-ik jubileumot. A sokféle autókülönlegesség mellett csak a Lada klub volt szervezetten jelen.
Fórumukba van néhány kép az eseményről:
http://vaz2101.ru/forum/viewtopic.php?f=93&t=35347
Minden évben így idén is megrendezésre került az Автоэкзотика kiállítás, ahol a moszkvai 1200es klub is részt vett, így ünnepelve tovább a 40-ik jubileumot. A sokféle autókülönlegesség mellett csak a Lada klub volt szervezetten jelen.
Fórumukba van néhány kép az eseményről:
http://vaz2101.ru/forum/viewtopic.php?f=93&t=35347
- ladasbalazs
- Hozzászólások: 91
- Csatlakozott: 2010.04.15. 11:28
Re: 40 éves a Zsiguli
40-ik évforduló alkalmából Kopejkáról szóló filmek mennek a VAZTV-n.
2101-es típusról szóló filmeket ad a Lada tv. Ebben egykori munkásokat szólaltattak meg, akik ott voltak a gyár építésekor, majd az első típus lejövetelekor. Ezek a munkások ma is ott dolgoznak, valaki nyugdíj után is. 1970 januárjában már folytak a próbatermelések, de mivel teljesen új és fiatal gárdával indult a gyárban a gyártás, ezért nem tudtak megfelelő minőségben karosszériát előállítani. Hivatalosan azt mondták azonban, hogy nincs kész a gyár, ezért gyártották az olaszok le az első kocsikat. Valójában a szovjet mérnökök által beállított pontheggesztéssel nem lehetett megfelelő minőségű autókat gyártani, miután az olaszok beállították a gépsorokat indulhatott a valós termelés. Csak néhány autó legyártása volt tervben az olaszok által, nem pedig 2000. Gyár akkori fotósa elmondta, hogy ő készítette a hivatalos fotókat, de emellett tiltott módon készített fotókat a prototípusok gyártásáról. Leges legelső működőképes 1200es egy fehér autó volt, amit nem gyártósoron gyárottak, hanem kézzel heggesztették össze, ennek még 9 ilyen társa volt. Itt próbáltak rájönni, hol és hogyan lehet jó minőségbe összehegeszteni az autókat. Legelső sajtófotókon mindössze logisztikai okok miatt nem voltak tükrök. A már 1969-ban futó próbatipusok is Olaszországban készültek. Az első hónapba orosz és olasz munkás együtt szerelte össze az autókat, amíg le nem gyárották a 2000 autót. Ezen filmek nagy része a 30ik évfordulóra készültek, ezért kicsit más képet fest az akkori Oroszországról.
2101-es típusról szóló filmeket ad a Lada tv. Ebben egykori munkásokat szólaltattak meg, akik ott voltak a gyár építésekor, majd az első típus lejövetelekor. Ezek a munkások ma is ott dolgoznak, valaki nyugdíj után is. 1970 januárjában már folytak a próbatermelések, de mivel teljesen új és fiatal gárdával indult a gyárban a gyártás, ezért nem tudtak megfelelő minőségben karosszériát előállítani. Hivatalosan azt mondták azonban, hogy nincs kész a gyár, ezért gyártották az olaszok le az első kocsikat. Valójában a szovjet mérnökök által beállított pontheggesztéssel nem lehetett megfelelő minőségű autókat gyártani, miután az olaszok beállították a gépsorokat indulhatott a valós termelés. Csak néhány autó legyártása volt tervben az olaszok által, nem pedig 2000. Gyár akkori fotósa elmondta, hogy ő készítette a hivatalos fotókat, de emellett tiltott módon készített fotókat a prototípusok gyártásáról. Leges legelső működőképes 1200es egy fehér autó volt, amit nem gyártósoron gyárottak, hanem kézzel heggesztették össze, ennek még 9 ilyen társa volt. Itt próbáltak rájönni, hol és hogyan lehet jó minőségbe összehegeszteni az autókat. Legelső sajtófotókon mindössze logisztikai okok miatt nem voltak tükrök. A már 1969-ban futó próbatipusok is Olaszországban készültek. Az első hónapba orosz és olasz munkás együtt szerelte össze az autókat, amíg le nem gyárották a 2000 autót. Ezen filmek nagy része a 30ik évfordulóra készültek, ezért kicsit más képet fest az akkori Oroszországról.