Az orosz kormány kitalálta, hogy az amúgy is világszerte haldokló autógyártást beindítja, ha nem is az egész világon legalább a saját országában. Minden 10 évnél öregebb hazai gyártású autó tulajdonosa becserélheti az autóját egy Oroszországban gyártott új autómodellre. Mindössze 2 hete beinduló programba eddig 55.000ren regisztráltak. Olyan sikere lett a programnak, hogy eddig csak 11.000en ülnek új autóba. Eddig ebbe rendkívüli nincs. Ám az igényelt autók több mint 70%a Lada gyár termékeiből kerül ki. Most mindenhol az a téma, hogy Zsiguli gyárát váratlanül érte ez a kereslet és most gépsorok nagy részét visszaállítják 2105-ös és 2107-es tipuscsaládra. 2010 májusában a legyártott autók 75%a lesz ezekből a tipuscsaládokbol a gyár tervei szerint.
A megkérdezett tulajdonosok nagy része nem bánja, hogy várnai kell az autójára, ahogy mondta az egyik "megszoktuk már, a szovjet időkbe is várni kellett".
Avtovaz-nak nagyon kellett már ez a segítség. Ennek segítségével újra 2 műszakba dolgoznak és az orosz kormány hajlandó 12 milliárd rubelt áldozni fejlesztésekre, hogy a közeljövőbe leváltandó kockák helyett az új Priora tipus is kelendő legyen. Ezen felül a gyár 39 milliárd rubeles adosságát hajlandó átvállalni az állam, amit valószínűleg a hitelező bankok számára jó hír. Érdekes módon ezek is mind állami bankok így valószínűleg állami értékpapírba és kötvénybe kapnak kompenzációt. Az állam egyébként már rengeteg pénzt pumpált az óriásvállaltba. Amikor 25%-ban részesédese lett a Reanult-nak, akkor 44 milliárd dollárt kapott, amit gyakorlatilag a Priora fejlesztésre költött el, majd tetemes adosságot halmozott fel mindössze 5 év alatt.
Érdekes még, hogy a 2. helyen Volga szerepel ebbe a listába. Jelenleg már csak Volga Siber-re lehet felhasználni ezt a pénzösszeget a többi tipust gyakorlatilag már rendelésre se gyártják. Ezért jó eredmény ez, hiszen az új Volga ára itteni viszonylatban elég húzós még támogatással is. Ráadásul ez egy amerikai klón autó( mi más lenne jó orosz szokás szerint), ami nem nagyon tetszik az embereknek.
3ik legkeresetebb tipus a programon belül az Uaz, ami itt nagyon népszerű családos autó, főleg a 469es változat 5 ajtós változata. Ami nálunk persze ismeretlen, mivel a hadsereg is csak a 2 ajtós nyitotttetős parancsnoki változatot rendelte. Bár nekem nagyon fura ez a látvány, mivel nagyon off-road autó és semmi kecsesség sincs benne és amikor meglát az ember egy ilyen szörnyszülöttbe egy csinos szőke nőt, hát elég érdekes...
Sor végén persze ott kullog a Reanult is sajnos, hiszen betelepült már minden autógyár gyakorlatilag és amit itt előállítanak tipusokat azokra is lehetett jelentkezni. Persze meg se közeliti a hazai autómárkák utáni keresletet.
Okosan úgy oldják meg egyébként, ha behoznak egy szép Volgát, azt újra megpróbálják értékesíteni és csak a siralmas autókból készül megint újra autó. (Mármint beolvasztják).
Visszatérve a Ladához a 2105-7es autócsalád árát meg is emelték a nagy kereslet miatt, persze az emberek nem mondanak le így se róla, hiszen az alap karburátoros kivitel így se kerül többe 1,3 millió forintnál. Egy jobb fajta egy euro 2es motorral befecskendezővel már 1,8 millióba is kerülhet.
Egy statisztika szerint ami márciusi a legtöbb autó Moszkvában még mindig a Zsiguli közel 900.000 fős állománnyal. Sajnos 2101 tipust elvétve lát az ember csak. 2103 pedig gyakorlatilag nincs is.
A programban max 200.000 ember vehet részt, de a nagy kereslet miatt lehet ráfordítanak még egy kis összeget, bár ez a jövő zenéje.
Indulásról:
http://www.ntv.ru/novosti/187404/
Újrahasznosítási program Oroszországban
- ladasbalazs
- Hozzászólások: 91
- Csatlakozott: 2010.04.15. 11:28
Újrahasznosítási program Oroszországban
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára ladasbalazs 2010.05.12. 17:54-kor.
- ladasbalazs
- Hozzászólások: 91
- Csatlakozott: 2010.04.15. 11:28
Re: Újrahasznosítási program Oroszországban
Idejekorán befejeződött az újrahasznositási program.
Nem ad ki több igazolást újrahasznositásra az illetékes hatóság. Eddig 100.000 igazolást állitottak ki. A program tervezett befejezése 2010 novemberébe lett volna. Az orosz kormány nem gondolta, hogy ilyen nagy érdeklődés övezi majd a kezdeményezést. Az eredeti tervek szerint 200.000 tulajdonos vehetett volna részt a programban. Az állam hirtelen költségei és a várólisták miatt felfüggesztették a további igazoláskiadást, ezzel az 50.000 rubeles támogatás folyositását is. 79 modellre lehetett jelentkezni, főként a hazai tipusok iránt volt hatalmas az érdeklődés. A klasszikus Ladákra (2105,2107) egyes régiókba (Észak-Szibéria, Kamcsatkai félsziget) akár 8 hónapot is kell várni mire átvehetik a tulajok. A Lada gyárat váratlanul érte a hatalmas kereslet és ezért alakult ki ilyen hatalmas várólista, hiába állt vissza a gyár 3/4e a régi tipus gyártására. Jelenleg a kézpénzes vevőknek se tudnak ezekből a tipusokból szállitani. Valószinüleg ez lesz az utolsó nagy hajrá a 2012-ben tervezett leállitás előtt. A helyzet normalizálódása esetén azt az igéretet adták az orosz hatóságok, hogy folytatódik a program.
Nem ad ki több igazolást újrahasznositásra az illetékes hatóság. Eddig 100.000 igazolást állitottak ki. A program tervezett befejezése 2010 novemberébe lett volna. Az orosz kormány nem gondolta, hogy ilyen nagy érdeklődés övezi majd a kezdeményezést. Az eredeti tervek szerint 200.000 tulajdonos vehetett volna részt a programban. Az állam hirtelen költségei és a várólisták miatt felfüggesztették a további igazoláskiadást, ezzel az 50.000 rubeles támogatás folyositását is. 79 modellre lehetett jelentkezni, főként a hazai tipusok iránt volt hatalmas az érdeklődés. A klasszikus Ladákra (2105,2107) egyes régiókba (Észak-Szibéria, Kamcsatkai félsziget) akár 8 hónapot is kell várni mire átvehetik a tulajok. A Lada gyárat váratlanul érte a hatalmas kereslet és ezért alakult ki ilyen hatalmas várólista, hiába állt vissza a gyár 3/4e a régi tipus gyártására. Jelenleg a kézpénzes vevőknek se tudnak ezekből a tipusokból szállitani. Valószinüleg ez lesz az utolsó nagy hajrá a 2012-ben tervezett leállitás előtt. A helyzet normalizálódása esetén azt az igéretet adták az orosz hatóságok, hogy folytatódik a program.
- ladasbalazs
- Hozzászólások: 91
- Csatlakozott: 2010.04.15. 11:28
Re: Újrahasznosítási program Oroszországban
Szamarai kormányzó kérte, hogy hosszabbitsák meg az újrahasznositása programot azonnal.
Vladimir Artyakov szamarai kormányzó személyes kereste fel Vlagyimir Putyint, hogy folytassák a programot. Az autógyár rendkivüli eladásaival érvelt. Nem bánva, hogy jelenleg nincs azonnali autóértékesités. 40%-al nőtt a termelés a májusi hónapba és a hónap végére eléri a 120.000 darabot az idei évi termelés. Eddig csak 54000 tudtak átadni. A miniszterelnök érdemi választ nem adott, csak figyelmeztette a kormányzót, hogy az autógyár nagy változások előtt és elsősorban annak kell majd megfelelni. Ezzel egyidőbe nyilvánosságra került az eddig termelés/értékesités tipusokra bontva. Összességében 20%-al nőtt az orosz piac az is főleg az utóbbi időben, amikor beindult az állami program. Nemcsak az orosz autógyárakat, de a külföldi márkákat is váratlanul érte a roham, ezért aztán átrendeződött a rangsor annak tükrében melyik tipus van azonnal raktáron. Vezető helyen maradt a Lada, de a többi orosz márka lecsúszott. Ennek tükrében a Lada Priora került az első helyre, majd a Lada Szamara követi, dobogós helyen van a klasszikus Lada is(2105/2107),ami a tavalyi évhez képest, amikor 11%-al csökkent az eladás, most 70%-al nőttek, a Kalina 4-ik, a Niva(4x4) a 7-ik helyen zárt. Külföldi márkák közül a Lada gyárba gyártott Reanult Logan a 5ik. Putyin szerint ez az első lépés a válságból kifelé vezető úton, és még könnyen visszaeshetnek a statisztikák nem kell még mindenhez nagy reményeket füzni.
Vladimir Artyakov szamarai kormányzó személyes kereste fel Vlagyimir Putyint, hogy folytassák a programot. Az autógyár rendkivüli eladásaival érvelt. Nem bánva, hogy jelenleg nincs azonnali autóértékesités. 40%-al nőtt a termelés a májusi hónapba és a hónap végére eléri a 120.000 darabot az idei évi termelés. Eddig csak 54000 tudtak átadni. A miniszterelnök érdemi választ nem adott, csak figyelmeztette a kormányzót, hogy az autógyár nagy változások előtt és elsősorban annak kell majd megfelelni. Ezzel egyidőbe nyilvánosságra került az eddig termelés/értékesités tipusokra bontva. Összességében 20%-al nőtt az orosz piac az is főleg az utóbbi időben, amikor beindult az állami program. Nemcsak az orosz autógyárakat, de a külföldi márkákat is váratlanul érte a roham, ezért aztán átrendeződött a rangsor annak tükrében melyik tipus van azonnal raktáron. Vezető helyen maradt a Lada, de a többi orosz márka lecsúszott. Ennek tükrében a Lada Priora került az első helyre, majd a Lada Szamara követi, dobogós helyen van a klasszikus Lada is(2105/2107),ami a tavalyi évhez képest, amikor 11%-al csökkent az eladás, most 70%-al nőttek, a Kalina 4-ik, a Niva(4x4) a 7-ik helyen zárt. Külföldi márkák közül a Lada gyárba gyártott Reanult Logan a 5ik. Putyin szerint ez az első lépés a válságból kifelé vezető úton, és még könnyen visszaeshetnek a statisztikák nem kell még mindenhez nagy reményeket füzni.
- ladasbalazs
- Hozzászólások: 91
- Csatlakozott: 2010.04.15. 11:28
Re: Újrahasznosítási program Oroszországban
Vlagyimir Putyin folytatni szeretné az újrahasznosítási programot 2011-ben.
A kormány a 13,5 milliárd rubelt irányoz elő a költségvetésbe az újrahasznosítási program folytatására. A döntés meghozására hatással volt Putyin izsevszki látogatása, ahol az IZS 2104 és a LADA 2107 gyártása lesz. Ezután a Szberbank kérte, hogy folytassa a kormány ezt a programot, mert akkor lát garanciát, hogy visszakapja a gyártól a nekiadott kölcsönt. 2010-ben 22 milliárd rubelbe került a program, ami több mint a tervezett 10 milliárd. Szakértők szerint a 13,5 milliárd rubel nem veszélyezteti az orosz pénzügyi stabilitást, de nagyon jó hatással lesz az autópiacra, mivel idén is nagyon nagy érdeklődés övezte.
Újrahasznosítási program 2010 márciusában kezdődött és a nagy érdeklődésre tekintettel már júniusra le is állították. Program keretében, akinek 10 évnél idősebb hazai gyártású autója volt, és 1 éve tulajdonosa is volt már annak, az részesülhetett az 50.000 rubeles állami kedvezményben, amit olyan autó árából vontak le, ami Oroszországban készült.
Az eredetileg 200.000 bontási bizonyítvány kiállítását tervezték ilyen módon. 10 milliárd rubel ment el a támogatás kifizetésére, és további több mint 10 milliárd ment magára az autók újrahasznosítására. Jelenleg 288.000 vannak regisztrálva. Putyin kérése, hogy novemberig mindenki kapja meg az autóját, és a támogatást is. (Tervezett költségvetés felborulása árán is)
A kormány a 13,5 milliárd rubelt irányoz elő a költségvetésbe az újrahasznosítási program folytatására. A döntés meghozására hatással volt Putyin izsevszki látogatása, ahol az IZS 2104 és a LADA 2107 gyártása lesz. Ezután a Szberbank kérte, hogy folytassa a kormány ezt a programot, mert akkor lát garanciát, hogy visszakapja a gyártól a nekiadott kölcsönt. 2010-ben 22 milliárd rubelbe került a program, ami több mint a tervezett 10 milliárd. Szakértők szerint a 13,5 milliárd rubel nem veszélyezteti az orosz pénzügyi stabilitást, de nagyon jó hatással lesz az autópiacra, mivel idén is nagyon nagy érdeklődés övezte.
Újrahasznosítási program 2010 márciusában kezdődött és a nagy érdeklődésre tekintettel már júniusra le is állították. Program keretében, akinek 10 évnél idősebb hazai gyártású autója volt, és 1 éve tulajdonosa is volt már annak, az részesülhetett az 50.000 rubeles állami kedvezményben, amit olyan autó árából vontak le, ami Oroszországban készült.
Az eredetileg 200.000 bontási bizonyítvány kiállítását tervezték ilyen módon. 10 milliárd rubel ment el a támogatás kifizetésére, és további több mint 10 milliárd ment magára az autók újrahasznosítására. Jelenleg 288.000 vannak regisztrálva. Putyin kérése, hogy novemberig mindenki kapja meg az autóját, és a támogatást is. (Tervezett költségvetés felborulása árán is)
- ladasbalazs
- Hozzászólások: 91
- Csatlakozott: 2010.04.15. 11:28
Re: Újrahasznosítási program Oroszországban
Béremelés az AVTOVAZ-nál az újrahasznosítási program miatt.
A Volga menti gyár október elsejétől 10%-os béremelést ad, minden munkásának. Derül ki a vállalat hivatalos honlapján. Azt, hogy a felsővezetés is kap, és hogy mennyit, nem derül ki. Az év első felében 220.800 Ladát gyártottak, amiből 69.000 az újrahasznosítási program hatására. Így a társaság nyeresége elérte az első hat hónapban a 1 365 000 000 rubelt.
A 2020ig szóló üzleti terv szerint, 700.000 autót kell idén legyártaniuk, ami még további 450.000 autót jelent év végéig. Eddig 8 hónap alatt 317.600 Ladát gyártottak, és még 20.600 darab Chevy Nivát.
Mivel 2008-ban radikálisan csökkent a kereslet az autók iránt, ezért 2009 szeptmeber 1-től 2010 február 28-ig bevezették a rövidített munkaheteket, és csökkentették a fizetéseket. Egyes információk szerint az átlagkereset 7000 (kb 43.000Ft) rubel volt, de közel 2000-ren 4330 (kb. 30.000 Ft) rubelért dolgoztak, ami nem érte el a minimálbért sem.
A Volga menti gyár október elsejétől 10%-os béremelést ad, minden munkásának. Derül ki a vállalat hivatalos honlapján. Azt, hogy a felsővezetés is kap, és hogy mennyit, nem derül ki. Az év első felében 220.800 Ladát gyártottak, amiből 69.000 az újrahasznosítási program hatására. Így a társaság nyeresége elérte az első hat hónapban a 1 365 000 000 rubelt.
A 2020ig szóló üzleti terv szerint, 700.000 autót kell idén legyártaniuk, ami még további 450.000 autót jelent év végéig. Eddig 8 hónap alatt 317.600 Ladát gyártottak, és még 20.600 darab Chevy Nivát.
Mivel 2008-ban radikálisan csökkent a kereslet az autók iránt, ezért 2009 szeptmeber 1-től 2010 február 28-ig bevezették a rövidített munkaheteket, és csökkentették a fizetéseket. Egyes információk szerint az átlagkereset 7000 (kb 43.000Ft) rubel volt, de közel 2000-ren 4330 (kb. 30.000 Ft) rubelért dolgoztak, ami nem érte el a minimálbért sem.
- ladasbalazs
- Hozzászólások: 91
- Csatlakozott: 2010.04.15. 11:28
Re: Újrahasznosítási program Oroszországban
Oroszországban megkezdődött a végső fázisa az Újrahasznosítási Programnak
Az Ipari és Kereskedelmi Minisztérium bejelentette, hogy megkezdik az újabb újrahasznosítási tanusítványok kiadását. Tervben jelenleg 100.000 gépkocsira adnak még ki ilyen tanusítványt.
Jelenlegi fázisában végéhez ér ez a program, nem lesz további folytatása a későbbiekben. Április 26-án 11:00-kor már csak 88.000 tanusítvány adható ki.
Az Újrahasznosítási Program 2010 március 8-án indult hivatalosan, ami a nagy érdeklődésre való tekintettel leállították, amire mostanáig várni kellett. Programban most is csak az vehet részt, akinek több mint egy év van tulajdonába 10 évnél öregebb Oroszországban gyártott autója.
Jelenleg több mint 85 autómárka vehet már részt a programban.
Maximálisan 500.000 tanusítvány kiadását tervezik, ami fejenként 50.000 rubeles vissza nem térítendő állami támogatással jár. A büdzsét 36 milliárd rubellel fogja a végső elszámolásnál megterhelni összesen.
Az Ipari és Kereskedelmi Minisztérium bejelentette, hogy megkezdik az újabb újrahasznosítási tanusítványok kiadását. Tervben jelenleg 100.000 gépkocsira adnak még ki ilyen tanusítványt.
Jelenlegi fázisában végéhez ér ez a program, nem lesz további folytatása a későbbiekben. Április 26-án 11:00-kor már csak 88.000 tanusítvány adható ki.
Az Újrahasznosítási Program 2010 március 8-án indult hivatalosan, ami a nagy érdeklődésre való tekintettel leállították, amire mostanáig várni kellett. Programban most is csak az vehet részt, akinek több mint egy év van tulajdonába 10 évnél öregebb Oroszországban gyártott autója.
Jelenleg több mint 85 autómárka vehet már részt a programban.
Maximálisan 500.000 tanusítvány kiadását tervezik, ami fejenként 50.000 rubeles vissza nem térítendő állami támogatással jár. A büdzsét 36 milliárd rubellel fogja a végső elszámolásnál megterhelni összesen.