Szóval egy 1989
októberi Nova Jr.-om van, amelyet az
NSZK-ból hozta be anno a nagypapám egyik
állami gazdaságbéli főnöke saját
magának, de a magyar okmányok megszerzése
után néhány napon belül, családi okok
miatt eladásra került az akkor 1 hónapos
autó. Mindössze annyit ment, amíg
hazaértek vele N.o.-ból, és
néhányszor Tamási városon belül
elmentek A-ból
B-be. Ekkor a papám már több éve be volt
jegyezve egy új Lada Samarára, de
kapott egy levelet talán a Merkur-tól, hogy nem
tudják időre szállítani a kért
autót. Na, az öreg felhörkenve kivette az addig
befizetett pénzt, töröltette az
előjegyzést, és a főnökétől megvette ezt a
járgányt. Így nézve papám volt a
2.tulaj, halála után pedig én
örököltem 3. gazdaként. Minden német
nyelvű papír
megvan hozzá, a vámpapírok is, szervizkönyv
is, kezelési utasítás is német
nyelvű.
Télen soha nem volt
használva, motorja bontatlan,
karosszériázva - festve sem volt. 104.000 km van benne
jelenleg, 18 éves
korában 89.000-nél vettem át.
Édesapám autószerelő, más soha nem
nyúlt hozzá...
Még egy dolog:
Néhány képen két autó
látható, a másik az
enyémnek a "testvére", azt anno a tamási
gimnázium igazgatója hozta
be magának. Sokáig meg is volt neki, de
néhány éve eladásra került, és
a jelenlegi gazdái nem igazán vigyáznak rá,
ezért néz ki úgy, ahogy kinéz...
Ha jól tudom, a 2105-től
ránézére csak a díszítés
különbözteti meg, a fekete háromszög
alakú műanyag díszlécek az oldalán, a
krómozott emblémák, és a téglalap
formájú Samarára emlékeztető
visszapillantók.
Mivel ez NSZK exportból származik, ezért
gyárilag jobban rozsdavédőzték,
vastagon van fújva ilyen ragaccsal az alja és a
hátsó sárvédők, amire a színt
is ráfújták, valamint a küszöbök
és az ajtók rozsdásodásra hajlamos
üregei is
kivannak üregvédőzve. Az első sárvédőkben
gyári orosz feliratú műanyag betétek
vannak. Nem tudom miért, de a hátsókat
kispórolták. Az utastér megegyezik a
2105-tel, csak a műszerfalon van egy kis különbség: ha
jól emlékszem a sima
2105-nek a középső süllyesztett visszajelző konzolban
4 visszajelző van
(kézifék, szivató stb...), ebben pedig 6
darab, de fejből fel nem
sorolom mindet( hátsó ablakfűtés,
ködlámpa...). Maga a motor sima 1200-es
láncos motor, vákumos gyújtással és
karburátorral, 44 kW-os (60 LE), 4-es
váltóval. Egy hozzáértő barátom szerint viszont a hátsó híd mintha
hosszabb áttételű lenne, mint a sima 1200-esé.
1.-ben 20-25 km/h
2.-ban 50-ig
3.-ban 65-70-ig
4.-ben 90-100-közötti határokat kedveli, így
is használom, kényelmes fordulaton, olyan 1/4-gázon. Fogyasztása olyan
8-8,5 liter, lakott területen kívül. Tamásiból Kaposvárra szoktam vele járni,
oda vissza 122 km, durván 3500-ból meg szoktam fordulni. A imént említett
tartományokon is szép hangot hallat, szépen egyenletesen húz. Próbáltam
többféle vezetési stílust vele, de ilyen 20-40-60-as fokozathatároknál, olyan
mintha nem is pörögne, holott a régi 1200-eseknek tapasztalatom szerint az volt
a kényelmes.