Az autóm minden
karosszéria eleme eredeti, és csak
hátsókerékhajtású lada
alkatrészekből épül, a felnik is korhűek az
autónál jó 10
évvel idősebbek. A képeken látszik nem a
gyártószalagról legurult állapotban
van az autó, de az eredeti állapot megtartása sem
a szín, sem a '95 kivitel
szegénysége miatt nem volt számomra
járható út. Az átalakítások
java is a
kényelmes vezethetőséget szolgálja, mivel
mindennapi használatban van az autó.
Nem tudom és nem is akarom a teljesen eredeti autók
szépségét elhomályosítani,
igaz én favorizálom a nálunk nyugatabbra
elfogadott irányzatot is, ahol
veteránként tisztelik az enyhén, korhű alkat
részekkel átépített autókat is, de
mivel itthon akkoriban a tuning kimerült a versenyautó
építésben, kénytelen
voltam külföldi mintákat alapul venni.
A klubbok nagy része csak a
versenyautót
tudják tuning ladaként elképzelni, és mivel
eddigi tevékenységem is inkább a
restaurálásra és
állagmegóvásra irányult, közelebbinek
érzem a Veterán Zsiguli Weboldal
tevékenységét.
Az autón nincsenek túl bonyolult
átalakítások. Főleg korabeli, és lada
alkatrészeket
használtam. A motor érintetlen gyári, még
nem lett megbontva, (pedig van benne
már vagy 300000km). Egy alu szelepfedelet szereztem
hozzá, az is vagy 25 éves
amit felpolíroztam, és igy raktam fel. A kipufogó
remdszer eredeti, csak a hátsó
dob lett parragi(volt koppány) cserélve. A
váltó 5 sebességes egy kockából a
kissebb fogyasztás miatt. A beltérben a 2107 es eredeti
ülései vannak, és
egyelőre a 2105-ös ajtókárpitok, mert 06-oshoz nem
találtam megfelelő minőségű
újat egyelőre. Bekerült a korai 80-as évekből egy
bőr sportkormány (valahonnan Angliából
szárnazik, eredeti ladához való aggyal, és
lada emblémás dudagombbal)
a pontosabb vezetés miatt, és mert én a
méretem miatt nem fértem el az eredti
mögött. Készítettem egy
könyöktámaszt, ami illeszkedik a belvilágba. Az
üvegeket nem fóliáztam, hanem szinezettek (egy
bontóból szerztem, eredetük
ismeretlen). A felnik is valamikor a 80-as évek elején
készültek , ezért mondom
hogy korabeli. A xenon fényszóró az
éjszakai vezetés miatt kelett, de ezek is a
2103-06 os ladákhoz készült, és kintről
hozták. A legújabb változtatás pedig a
klíma beszerelése, amit ugyancsak a típushoz
gyártottak csak nem a keleti
piacokra, és szintén kintről érkezett. A
leírásomból látszik hogy szerettem volna
egyedivé, és használhatóbbá tenni
autómat az eredeti stílus megőrzése mellett (nem
titkolhatom nagy benyomást tett rám Chip Foose). Az
átlakítások javarésze a
használhatóságot fokozza, mint említettem
mindennapi használatban van az autó,
nincs másik, és nem is engedhetem meg egyelőre, hogy
jóidős garázsban pihenős
autót csináljak belőle. Az idő bebizonyította,
hogy minden időjárási
körülmények közepette, rövid és
hosszútávu utakon is megbízható, és
takarékos
közlekedési eszköz. Én a munkámban is
orosz típuson dolgozom igy maximális
odaadással vagyok a típus iránt, de a
változtatások amiket tettem szerintem
megfordult az orosz mérnökök fejében is.