Vaskovits Zsolt - Veteranzsiguli

Tartalomhoz ugrás

Főmenü:

Vaskovits Zsolt

Veteránok

Vaskovits Zsolt
autói

Zsiguli 2101 1200 cm3
Évjárat: 1975.
Futott kilométer: 95000 km
Karosszéria:
Gyári elemek, átfényezve
Leírás:
1975. régi dokumentációkkal, 95000 km-rel egy gazdás, minden eleme gyári. Felújítása során átfényeztem. Frsz: ZE.

Zsiguli 2102 1200 cm3
Évjárat: 1974.
Futott kilométer: 101000 km
Karosszéria:
Felújított
Leírás:
Meleg Norbitól vettem, aki Rácz Barna bácsitól vette pár hónapja, akinek tulajdonában volt újkorától  ez az 1974-es 1200-es kombi. Az autó alvázszáma 60844, és 1974 június 14-én vették át a budapesti Merkur átadó telepen, és amellett, hogy a kombihoz akkoriban gyorsan hozzá lehetett jutni, nekik szükségük is  volt rá, mivel méhészkedtek. Az autót ugyan átfestették, vagy festegették, de nagyon  komplett, csak a két első sárvédő volt cserés, és a küszöböt javították. A szélvédők eredetiek, 1974-ből, 73-ból, 72-ből, sőt ahogy nézem 71-ből is akadnak. A ritkán  és kis példányszámban gyártott kombinál ez nem furcsa. Az autó valószínűleg januári gyártás, mivel a 65945-öst már átadták februárban, és csak a szovjet ipar nem létező rendszerességén  múlt, hogy ez júniusi lett. Barna bácsitól kaptunk még egy képet, amit a szervek készítettek róla 1983-ban Balatonakarattyán. Az autón az összes korai jellegzetesség megtalálható, érdekességként kiemelném  a bőr szerszámost, amilyennel még nem találkoztam, hárompántos mint a korai 2103-soké, de természetesen nincsenek felfogató szíjak, és ami érdekes, nincsenek oldalsó behajtható fülek se.
Az autóra teljes  felújításon esett át, és természetsen a veterán vizsgát is sikeresen teljesítette.

Fiat 124 Special 1430cm3
Évjárat: 1969. szeptember 17.
Futott km: 74000
Karosszéria:
Eredeti
Leírás:
1 gazdás, Torinotol 20 km-re Leini városábol származó gyöngyszem.
Az utóbbi 15 évben egy garázsban állt, és miután első tulajdonosa Boetti Mauro múlt év őszén elhalálozott, az örökösöktől vásároltam meg november hóban.
1430 ccm, 74 L,  74000 km van benne.
Ez a tipus tekinthető az 1500 elődjének.
/2016. január 1./

Zsiguli 2103 Universal 1500cm3
Évjárat: 19
75. (1984)
Futott km:
Karosszéria:
Átépített
Leírás:

2011 10.07-én vettem egy "84-es sárga Kombit. Azzal az elgondolással,hogy egyszer majd megépítek egy Kombi  1500-as replikát, ebből az autóból. Ez most pontosan egy év múlva sikerült.
Az autó 2103-as új doblemezeket, sárvédőket, homlokfalat (amit a korhűség jegyében "lefalaztunk"), szélvédőkoszorú külsőt, és mindent ami az elejéhez tartozik, kapott. Az ajtókra és a sárvédőkre díszléceket "faragtunk", ami a kombi hátsósárvédőt tekintve nem is volt olyan egyszerű. 1500-ös küszöbdíszléc Marcitól (aranyért). Belseje (Vezérünktől) egy piros kárpit gyönyörű ülésekkel, és szőnyeggel.
Aztán szép óvatosan rá kellett jönni hogy nagyon sok különbség  van az 1500 és az 1200 között. Pl:Fűtés konzolja, fűtődobja,bowdenei, szivató elhelyezkedése kábelezés ..........stb. Egy szó mint száz elég kemény dió egy ilyen "plasztikai sebészkedés",  de szerintem megérte!
1500-ös szív dobog benne, ami igen jó erőben van! (Verseny képes). Bár az utcán sokan megnézik és elismerően elegyednek beszédbe, amikor is jön a hideg zuhany: EZ ÚGY LETT  ÖSSZEVÁGVA? És természetesen jön a finomítás részemről: Nem ez egy replika... és a story következik.
De ez engem nem zavar. Még az autóhoz tartozik, hogy minden átalakítás a Forgalmiba bejegyezve hivatalossá téve.
Ez valószínűleg soha nem kap Veterán minősítést,de úgy gondolom, hogy ez így is egy érték!
Én nagyon büszke vagyok Rá, mert nagyon sok ugyan ilyen, nem fog velem szembejönni.
A felújításról, átépítésről ide kattintva lehet képeket megnézni.

Lada 1500 GL 21023 1500cm3
Évjárat: 19
85.
Futott km:
Karosszéria:
Felújítandó
Leírás:

EZ az 1500-ös motorral szerelt kombi Belgiumból lett behozva a '80-as években. Belseje szintén az 1500-ös felszereltséghez  hasonlít, hiszen szőnyegezett, 1500-ös műszerfallal rendelkezik, 1500-ös kormánya van (bár kormányközépen már ott a 2106(1)-es mintázat), az ülések viszont tiszta plüsös anyagúak, mint a 06-osnál, viszont  a fejtámlái inkább a kockából valók. A kasznin végigfutó gumicsík ennek a típusnak a jellemzője, ugyanúgy mint a lökhárítók végére húzott kis műanyag védő 'kupak". Az 5. ajtót  ablaktörlővel szerelték, az ablakmosót pedig az rendszámtábla világításba építették be. 1500-ös motorral van szerelve, de nem elektromos ventillátorral, hanem közvetlen hűtésű.

Zsiguli 21011 1300cm3
Évjárat: 19
77.
Futott km: 63000 km
Karosszéria: Gyári elemek, részben újrafényezve
Leírás:
1977,egy kereskedőtől vettem harmadik gazdája vagyok.Az autó amikor mevettem, elég csúnyát mutatott de megláttam benne a szépet! 63000 km van benne, minden elem eredeti, a két oldal festve volt viszonylag szépen. A km valósnak tűnik. Veterán minősítéssel rendelkezik.

Zsiguli 21013 1200cm3
Évjárat: 19
84. április
Futott km: 70657 km
Karosszéria: Gyári elemek,
eredeti fényezés
Leírás:

2014.03.25. ÉN VETTEM KUNSZENTMIKLÓSÓN 70657 KM-REL. AZ AUTO 2009. ÓTA IDEIGLENESEN KI VAN VONVA A FORGALOMBOL. MEGLEHETŐSEN EGYBEN VAN HŰEN TÜKRÖZI, A KM ÓRA ÁLLÁSÁT. ALMA ZÖLD SZINE, ÉS FEKETE KÁRPITJA FOGOTT MEG. Kicsi gatyába rázás után minösítő vizsgára szeretném vinni.

/2015.10.12./

Zsiguli 2106 1600cm3
Évjárat: 19
79.
Futott km: 86000 km
Karosszéria:
Felújított
Leírás:
1979, 86000 km egy gazdás, második tulajdonosa vagyok. Az autó megvételkor nagyon koszos, és elhanyagolt volt! Egy heti takarítás,  és egy kis törődés után szerintem szépet mutatott. És ez egy Vérbeli ritka 1600-os!
Időközben elkészültem a felújítással, és a veterán minősítést is megszereztem.
Nagyon szívesen segítek bárkinek Zsigulis dolgokban az ország, keleti feléből Debrecen.

Zsiguli 21061 1500cm3
Évjárat: 19
85.
Futott km: 89000 km
Karosszéria:
Két első sárvédő cserélt
Leírás:
2014.05.19 ÉN VÁSÁROLTAM EGERLÖVŐBEN ELSŐ TULAJDONOSÁTOL. 88812 KM VOLT EKKOR AZ AUTOBAN AMI A TULAJDONOS ELMONDÁSA SZERINT "DOLLÁR" VOLT . A KÉT ELSŐ SÁRVÉDŐ CSERÉLVE VOLT AMI IGAZÍTÁST VON MAGA UTÁN VISZONT A FESTÉSÉT NAGYON ELTALÁLTÁK. MIVEL NEKI MÉG VAN 1 ÉVE A VETERÁN VIZSGÁIG
, EZÉRT ÚGY GONDOLTAM, HOGY CSINÁLOK BELŐLE EGY NÉMET PROSPEKTUS REPRIKÁT (LADA 1600 LS). MÉG EGY ÉRDEKESSÉG: A TULAJDONOS GARÁZSÁBAN OTT LAPULT EGY RIGA 12 IS AMIT SZINTÉN MEG AKARTAM VENNI, ÉS A GAZDA AZT MONDTA "HA TALÁLKOZIK AZ ELKÉPZELÉDÜNK AKKOR BÓNUSZBAN VIHETEM A RIGÁT....." EZ ÍGY IS LETT! :)
(ÉS MÉG MIELŐTT BÁRKIBEN BÁRMI FELMERŰLNE KETTŐ DB DOC- S LADÁM VAN  229 ÉS 854 ŐK TESTVÉREK)
/2015.10.12./

Lada Niva 1600cm3
Évjárat: 19
77.
Futott km: 89000 km
Karosszéria:
Felújított
Leírás:
1977-es évjáratú (üvegek szerint), alvázszáma: BA3 2121 10066!
Viszonylag jó állapotban, meglepően kevés kontárkodás és csótányolást kapott az autó!
Így nagyon jó restaurálási alap! A képek a fellelt állapotot tükrözik.
Tavasszal előzetes veterán minősítésre szeretném vinni.

Lada 2105 1300cm3
Évjárat: 19
82.
Futott km:
Karosszéria:
Restaurált
Leírás:

Az autót 2012. Karácsonyára kaptam kedves páromtól meglepetésként.
Meg is lepődtem :) Amúgy Tatabányáról származik az autó. Szokványos történet, egy gazdás, idős házaspártól.
Nagyon jó barátom Hajdók Tibor segített páromnak, hogy az autó (kulcsa is) a karácsonyfa alá kerülhessen. Köszönet érte mindkettőjüknek!
Bár egy kicsit megvicceltek és Kata azt mondta, hogy siessek haza, mert el akar tőlem költözni a Zsigulik miatt és a teherautó már a ház előtt áll aki elköltöztetné.
Kicsit bespricceltem........
De ez lett a Kari-aji. Soha rosszabbat, kedves Zsigulival fertőzött társaim!
Az autóban a km óra állás valós, bár a karosszéria volt javítva, és valamikor komplett át lett festve úgy, hogy nem szedték szét az autót. :(
Így teljes felújítás lett a vége, két sárvédő cserélve lett homlokfallal illetve teljesen atomjaira lett szedve, minden megtakarítva és komplett fényezés kívül-belül.
A motor kapott egy egészségügyi felújítást, így most nevezhetjük 0km-esnek az autót.
Nagyon sok '82-es évjáratra jellemző tulajdonsággal rendelkezik, ami a '83-as vagy későbbi évjáratokban már nem található meg. Ezekről később egy típusismertetőt teszek közzé. A fényképeken egyébként ezek a különbségek jól felismerhetőek.
Ő az első Veterán-minősített kocka Lada. (Tudomásom szerint)

Lada 2105 1300cm3
Évjárat: 19
82.
Futott km:
Karosszéria:
Felújítás előtt
Leírás:

Lada 2107 1500cm3
Évjárat: 19
86.
Futott km: 71000
Karosszéria:
Gyári
Leírás:

2012. szeptember 6-án Izsákon egy autókereskedő házánál megláttam, és beleszerettem ebbe a "86-os 71.000 km futott 2107 -be.
Majd szeptember 16-án a Pécsi veterán találkozó után Kedvesem "unszolására" úgy döntöttünk (és ebben a Veterán Zsiguli Klubtagok is benne vannak), hogy ezt a modellt meg kell vásárolni!! A kereskedő jó kereskedő módjára 10%-ot engedett a vételárból, és már boldogan indultam haza a bal hátsó ablak gép beteg 07-sel! A problémát gyorsan megoldottuk egy fadarabbal...
Az Izsák - Debrecen távolságot 2 db vászon szakadt első gumival, és 80 km/h maximális sebességgel hibátlanul teljesítette.
Az autóról: egy doktornő gazdája volt, aki 71.000 km tett az autóba, majd 2001-ben lejárt róla a műszaki vizsga, és ezután pihenés következett. Én vizsgáztattam le miután hozzám került. Az állásnak köszönhetően az eredeti biztosíték tábla tele volt kontakt hibával, az óracsoportban a műszerek "táncoltak", de mind ezeket leszámítva egy alapos takarítás, és egy kis törődés ismét csodát tett! Karosszéria csak az első két sárvédő felső sarkán kezd rozsdásodni. Meglepően a taposók, küszöbök, és a kereszt tartók gyári és hibátlan állapotban maradtak fent.
Az autó jobb oldalán felületi sérülések láthatók amit idővel orvosolni kell. Kárpitja és belseje szakadásmentes, hibátlan, kivéve a tetőkárpitot ami a meleg hatására elvált és cserére  szorul ( még plüss tető kárpitos).
1986. Magyarországon talán a legkoraibb évjárat, és meglepően szép állapotban. Vonóhorog soha nem volt rajta.eredeti forgalmija, kezelési utasítása, szerviz jegyzetei meg vannak. Törve,lakatolva soha nem volt.


Lada 2104 1300cm3
Évjárat: 19
86.
Futott km:
Karosszéria:
Felújítandó
Leírás:

1986-os első szériás 1300-as szíjjas kombi.
Érdekessége hogy a hátsósárvédőkön még nincs embléma.
Karosszéria viszonylag jó bőrben van, a színe meg elég ritka.
Alapos takarítás után viszonylag használhatóvá vált.
Egy rokkantnyugdíjas nénitől vásároltam Debrecen mellöl.
Még van idő felújítani és felkészíteni a Veterán vizsgára! De egy jó alapot sikerült találni. Jelenleg kifogástalanul működik és kiszolgálja a többi felújítás alatt lévő autókat,  de egyszer Ő is szépé fog változni.......


 
Vissza a tartalomhoz | Vissza a főmenühöz