Vajtu Zsolt_2105_82 - Veteranzsiguli

Tartalomhoz ugrás

Főmenü:

Vajtu Zsolt_2105_82

Veteránok

Vajtu Zsolt autói

Lada 1300 / VAZ 2105 1300 cm3
Évjárat: 1982.
Átépítés vége: 2007.
Karosszéria:
Gyári elemek, sárvédők peremezve, ajtó és csomagtér zárak eltüntetve. Egyedi metál fényezés.

Leírás:
Az autót egy barátom építette és tőle vásároltam meg többszöri győzködés után.  Ám nem én jártam a tulajdonos nyakára, ha nem ő hozta szóba mindig, hogy ,,nem veszed meg kockát?". Munkája révén sajnos nem volt ideje foglalkozni az autóval és sajnos használni is ritkán tudta, talán évi  1500km-t ment, mióta 2007-ben észült az autó. Nem hirdette sehol, és nem akarta szétbontani se, hogy alkatrészenként eladja. ,,Neked eladnám, nálad jó helyen lenne, nálam csak áll" ezzel érvelt.
Aztán 2012-ben megegyeztünk egy nagyon baráti árban, és így hozzám került a járgány. Az autó nagyon alaposan lett átépítve. A karosszéria teljesen gyári, rozsda és javításmentes volt. A sárvédő ívek vissza lettek peremezve, a külső zárak eltűntek. Az aksi is a csomagtartóba került.  autó egyedi változó színe az arany-piros kombinációnak köszönhető. Csak javítani ne keljen soha!!!  :)
A teljes padlólemez fehér alvázvédelmet kapott, a futómű arany színt. Hátul erősített, tárcsafékes híd nagy Polski fékkel. Elöl hűtött-ferodol kihordós féktárcsa verseny fékbetétekkel.  Elöl Volga, hátul Wartburg kombi rugó vastag szárú Bilstein lengéscsillapítókkal. Motor 1600 cm3-es, Havassy sport vezérműtengellyel, módosított hengerfejjel, VW gyújtással, könnyített acél lendkerékkel,  60-as Janó kipufogó rendszerrel. A teljesítménye 100 Le körül van. A váltó egy Bál!nt-féle 5 sebességes, egyenes fogazású ,,sírós" verseny váltó.
Az utastérben sport kormány, Recaro kagyló ülés négy pontos övekkel, piros tető kárpit, piros ajtó kárpit, piros szőnyeg és hátsó ülés. Sötétített üvegek, VFTS karbon visszapillantó  tükrök. Központi zár, gombra nyíló csomagtartó.
Az autón eredetileg 17"-os kerekek voltak, amikre nem volt szükségem,így a saját 15"-os polírozott kerekeim kerültek fel. Szerintem így is nagyon jól mutat a gép.
A 2011-es OT Expón ki is állítottuk a Veterán Zsiguli egyesület standján. A tuning ladák között képviselte a 2105-ös tipust.
Terveim között szerepel egy bele illő verseny műszerfal készítése, illetve egy kis motor szépítgetés.

Szinte csak találkozók, rendezvények alkalmával veszem elő, de a kemény futóműnek, az erős motornak és a váltónak köszönhetően élvezet vele minden megtett méter, igazi rally-s érzés,  de azért vigyázok rá, nem akarok csalódást okozni a barátomnak. :)

/2015. augusztus 12./

Vissza a tartalomhoz | Vissza a főmenühöz