Standeinsky Andras - Veteranzsiguli

Tartalomhoz ugrás

Főmenü:

Standeinsky Andras

Veteránok

Standeisky András és Standeisky Dániel
autói


Rólunk néhány szó:
Bátyámmal közös Zsiguli szeretetünk nekünk is a gyerekkorból jött.
Trabanton és 100-as Skodán felnőve, mindig hatalmas élmény volt ha néha utazhattunk Ladával. De akkoriban nagyon drága volt, így csak az álmodozás maradt. (Még 1998-ban kezdő keresetből sem tudtuk összespórolni, ezért akkor némi tanakodás után egy 2140-es Moszkvicsot vettünk, amit végül egyáltalán nem bántunk meg, de ez egy másik
történet.) Ha az utcán láttam egy szép Kereklámpást mindig utánafordultam. Majd jó néhány "tünetmentes" év után elhatároztuk, végre lesz nekünk is Zsigulink. Ami tulajdonképpen nem is Zsiguli, hanem egy 1983-as 1200S volt. Mikor meglett, azonnal megfogott minket a hangulata, és a beállítások után hibamentes évek jöttek, úgyhogy nem volt megállás: 2103, 2102, 2101. Ha valahol megyünk velük, egyre többen meg is nézik és időnként kapunk egy-egy dicséretet, sztorit.
Egyik kedvencem: egy srác mesélte, egész nyáron segített a nagybátyjának a szőlőben, így minden nap kétszer ülhetett Ezeröcsiben... Noha nem veterán, a 21043 asunk, viszont így hétköznap sem maradunk Lada nélkül.
Az autóink:

Zsiguli 2101 1200 cm3
Évjárat: 1973. január
Futott kilométer: 91000
Karosszéria:
Gyári elemek, eredeti fényezés

Leírás:
2101: 1973/1, 91000km, eredeti fényezés, makulátlan utastér, diagonál gumik, új krómok. Rögtön az első utunk során meglepően finom, lágy motorhangot élvezhettünk a 80-as évek ezerketteseinek már megszokott nyersebb, és erősebb hangjával szemben. Precíz, csendes erőátvitel jellemzi, sejtetve, hogy ezeket a korai évjáratokat, talán gondosabban is szerelték. A vezetési élményt viszont kicsit rontja a kényelmetlen és nehezen szabályozható álló gázpedál.

Zsiguli 2102 1200cm3
Évjárat: 1981.
Futott km:
40000
Karosszéria:
Eredeti elemek, eredeti fényezés
Leírás:

1981/5, 40000km, eredeti fényezés, azon kevés 02-esek egyike, amit családi kocsiként használtak, és családtagként is bántak vele, szemben sok ezer sorstársával, amelyek kőművesbrigádok és kistermelők áldozatává váltak. Minden télen ki volt vonva a forgalomból! Hibátlan utastér, tökéletes krómok és ami ritka: a galvanizált alkatrészek is korróziómentesek, sőt még vonóhorgot sem kapott!

Zsiguli 2103 1500cm3
Évjárat: 1980. augusztus
Futott km:
75000
Karosszéria:
Eredeti elemek, nagyrészt eredeti fényezés
Leírás:

1980/8, 75000km, nagyrészt eredeti fényezés, hibátlan belső, de restaurálás előtt áll. Kissé patinás a karosszériája a jellemző kisebb korróziókkal. Szerkezeti felújítását megkezdtük (kormánymű, futómű, fék, fűtés). Az előző és egyben első tulajdonosa mesélte, hogy egy idő után, a traffipaxos rendőrök már név szerint köszöntötték. Magunk is meglepődtünk dinamikáján, komfortosságán és nagy utazósebességén.
Teljesítményét, belső kidolgozását sok mai kategóriatársa is megirigyelhetné.

 
Vissza a tartalomhoz | Vissza a főmenühöz