Hamori_Peter - Veteranzsiguli

Tartalomhoz ugrás

Főmenü:

Hamori_Peter

Veteránok

Hámori Péter autói

Lada-történelmemről tudni kell, hogy mint felteszem mindenkit, engem is gyerekkori emlékek hajtottak.  Családunkban egy piros, később homokszínű 2103-as volt (ez utóbbi rendszámára mind a mai napig emlékszem: PC-64-63), majd 80-as évek közepén az első 2107-esek közül egy padlizsán-"barnát"  ki nagyszüleimnek amit utána apám örökölt meg, és 90-es évek közepétől - mint családi autónkat - én is ezt vezettem, egészen 2003-ban történt eladásáig.
/2015.05.12./


Lada 2102 1200 cm3
Évjárat: 1985.
Futott kilométer: 70.000

Karosszéria: Felújítás alatt
Leírás:

2015 áprilisában került hozzám: egy 1985-ös, utolsó évjáratú fehér 2102-es. Noha ilyen autóm  sem nekem, sem családomnak nem volt, de a törésmentes, fellelt állapotában kiváló restaurálási alapot jelentő kombit nem tudtam otthagyni - elemei nem voltak bontva, belseje (egyedül a jobb hátsó ajtókárpit  gyűrődött meg bő egy évtizedig tartó méltatlan tárolás miatt - de ez is javítható) kiváló, motorjának bő 70.000 km-es futása szintén garantált. Felújítását 2015 nyarán  tervezem elkezdeni, várhatóan 2016-ban jutunk el a veterán-minősítésig - már csak életkora miatt is.

/2015.05.12./

Lada 2103 1500 cm3
Évjárat: 1978.
Futott kilométer: 80.000

Karosszéria: Felújítás alatt
Leírás:

2014 őszén találtam Kunhegyesen egy - laikusként - egész egyben lévő korallpiros, 1978-as 2103-ast,  második tulajdonostól. Az autó 2 éve ki volt már vonva a forgalomból, de ennek ellenére rendben indult, sőt, a Bp-re vezető 170 km-t is gond nélkül, lábon tette meg (ideiglenes üzembehelyezésivel). Amikor  a felújítás elkezdődött, persze visszaköszönt a 80-as évek magyar kisipara: az autó ha nem is nagy, de néhány ütközést átélt, amit néhol kritikán aluli módon javítottak (taposólemez több  helyen kirohadva, első tornyok össze-vissza flexelve, hegesztve, jellemző, hogy amikor újrafújták a kocsit évtizedekkel ezelőtt, nem sokat bajlódtak a kitakarásokkal: telibe fújták az ajtóélének  lámpáit, a kerékjárati ívek belsejét, sőt, a hátsó ülés széle is kapott egy kis piros ködöt). Ennek ellenére egy tisztítás után a belseje (ülések, műszer fal, kárpitok) tökéletesek,  motorja valóban bő 80.000-t futott (eredeti plombák vannak rajta), noha ez utóbbi is felújítást igényel. Jelenleg az autó túl van a karosszéria-lakatos munkán, épp fényezőnél várja, hogy újra  megkapja korallpiros színét, majdül bele a felújított motor ill. aöbbi alkatrész terveim szerint még idén OT-rendszám kerül rá.

/2015.05.12./

 
Vissza a tartalomhoz | Vissza a főmenühöz